معیارهای دوگانه دولت آلبانی در مواجهه با ویروس کرونا

Beeimgtmp 20201227 102343دولت ادی راما نخست وزیر آلبانی از ابتدای انتشار ویروس کرونا رفتارهای متناقضی را در قبال شرایط بهداشتی اتخاذ کرده که شائبه برخورد سیاسی با این ویروس فراگیر را به وجود آورده است. اخیرا دولت آلبانی اعلام کرده است که به دلیل عدم رعایت چارچوب‌های بهداشتی مربوط به کرونا توسط یکی از دیپلمات‌های روس، دستور اخراج وی از این کشور را صادر کرده است.

 

ابعاد واقعی این ماجرا هنوز روشن نیست. اینکه آیا ادعای دولت آلبانی در این باره صحت دارد یا خیر یا مسائل دیگری پشت این ماجرا بوده است چندان اهمیت ندارد. آنچه مهم است این است که حال که رعایت پروتکل‌های بهداشتی مربوط به کرونا برای دولت ادی راما به این اندازه اهمیت دارد که یک دیپلمات خارجی را از آلبانی اخراج می کند این پرسش مطرح می شود که چرا نسبت به عدم رعایت گسترده این قوانین توسط گروه تروریستی مجاهدین خلق (منافقین) در مانز واکنشی نشان نمی دهد!

 

تاکنون تعداد قابل توجهی از اعضای این گروه در پایگاه این گروه در مانز به دلیل ابتلا به کرونا از بین رفته‌اند و تعداد بیشتری نیز درگیر این بیماری همه گیر شده اند. این افراد بدون رعایت پروتکل های بهداشتی و بدون نظارت دولت آلبانی، در داخل این پایگاه بستری می شوند و افرادی نیز که از بین می‌روند بدون گواهی فوت صادر شده از مقامات بیمارستانی آلبانی در گورستان محلی اهالی مانز دفن می شوند.

 

همه این‌ها در حالی است که این گروه ساده ترین پروتکل های بهداشتی جهانی یعنی رعایت فاصله اجتماعی و زدن ماسک را رعایت نمی کنند. مجموع اجتماعات و مراسمی که در هفته ها و ماه های اخیر در این پایگاه برگزار شده نشان می دهند این گروه کوچک ترین اعتقادی به رعایت نکات بهداشتی ندارد و همچون یک جزیره خودگردان عمل می کند.

 

اگر دولت آلبانی دیپلمات مورد اشاره روس را واقعا به دلیل عدم رعایت نکات بهداشتی توسط وی اخراج کرده لازم است تا برای درامان ماندن شهروندان خود به ویژه اهالی منطقه مانز  و دورس نیز واکنش های سخت گیرانه ای در قبال این گروه تروریستی اتخاذ کند.

 

 


فروردین 1403
شنبه 1 شنبه 2 شنبه 3 شنبه 4 شنبه 5 شنبه جمعه
1
2
3
4
5
8
9
10
11
12
16
17
18
19
20
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31