معرفی ۷۲شهید و جانباز شاخص ترور در «سند مظلومیت»

05

«سند مظلومیت» کتابی است که ۷۲ شهید و جانباز شاخص دومین کنگره بین‌المللی 17000شهید ترور را معرفی می‌کند.

به گزارش پایگاه خبری‌تحلیلی هابیلیان (خانواده شهدای ترور کشور)، «سند مظلومیت» کتابی است که ۷۲ شهید و جانباز شاخص دومین کنگره بین‌المللی ۱۷‌ هزار شهید ترور را معرفی می‌کند. قدرت‌الله چگینی، هایقان موسسیان، ربابه اسماعیلی علیشاه، مجید شهریاری، داریوش رضایی‌نژاد، مصطفی احمدی‌روشن و مصطفی جنگی‌زهی از جمله شهیدان معرفی شده در این کتاب‌ هستند.

این کتاب خلاصه‌ای از زندگی ۶۰ شهید و ۱۲ جانباز ترور را تشکیل می‌دهد که حاصل مصاحبه با اعضای خانواده ایشان است؛ خانواده‌هایی که سال‌ها با مشکلات نبود عزیزان خود دست و پنجه نرم کرده و خواستار طرح دعوی حقوقی در مجامع بین‌المللی و احقاق حق‌شان هستند؛ همان‌گونه که حضرت آیت‌‌الله‌ العظمی خامنه‌ای، رهبر معظم انقلاب در این‌ باره فرمودند: «افشاگری نسبت به آن چهره‌هایی است که امروز ادعای ضدیت با تروریسم می‌کنند و این آینه‌ای است در مقابل ادعای باطل آنها و نشان می‌دهد که اینها چقدر اهل دغل هستند که از تروریست‌ها این حمایت‌ها را می‌کنند؛ در عین حال ادعا می‌کنند که ضد تروریسم بوده و با تروریسم مخالف هستند.»

مردم بی‌دفاع و غیر نظامی، زنان و کودکان که آسیب‌پذیرترین اقشار اجتماعی هستند، تنها هنگامی آماج حملات گروه‌های تروریستی قرار می‌گیرند که هدف، تصفیه حساب قومی، نژادی و مذهبی باشد و یا بخواهند دولتمردان را وادار به عقب‌نشینی و پذیرش خواسته‌هایشان کنند؛ همچنان‌ که در منازعات مسلحانه و مخاصمات بین‌المللی هر گونه تهاجم به غیرنظامیان ممنوع و کشتن آنان جنایت جنگی محسوب می‌شود.

کتاب با معرفی «زلفا خضری» شروع می‌شود که در ۳۰ شهریور ۱۳۵۰ در خانواده‌ای شافعی‌مذهب در شهرستان سردشت از توابع استان آذربایجان غربی به دنیا آمد. «حوالی ظهر بود و او در کوچه نشسته بود که ناگهان صدای مهیب انفجار در فضا پیچید. بچه‌ها که ترسیده بودند هر کدام به سمتی دویدند تا پناهگاهی پیدا کنند. به خاطر درگیری‌های گروهک‌های ضد انقلاب بچه‌ها یاد گرفته بودند زمانی که انفجاری اتفاق می‌افتد سریعاً خودشان را به محلی امن برسانند. به همین دلیل زلفا به طرف خانه دوید، اما قبل از اینکه وارد منزل شود چند ترکش به بدن کوچک و نحیفش اصابت کرد و او را زمین انداخت. برادر زلفا که مشغول آماده‌ شدن برای رفتن به نماز جمعه بود به سرعت خودش را به او رساند، ولی با پیکر غرق به خون وی روبه‌رو شد. زلفای ۹ ساله در همان لحظه جان داد و به سوی پروردگارش شتافت. چندی بعد اعلام شد انفجاری که باعث شهادت زلفا شد توسط عناصر گروهک تروریستی منافقین رخ داده است.»

آخرین شهید معرفی شده در این کتاب، «احمد جلیزی» است که ۲۲ مرداد ۱۳۶۷ در شهر سوسنگرد خوزستان متولد شد و سحر ۱۳ فروردین ۱۳۹۴ در حالی‌ که روزهای پایانی خدمت سربازی را طی می‌کرد توسط افراد تروریست از اعضای گروهک حرکه النضال به رگبار بسته شد. پس از دستگیری تعدادی از تروریست‌ها در میان‌ آنها یکی از دوستان قدیمی احمد حضور داشت که پس از ابراز پشیمانی گفت، رهبران این گروهک آنها را اغفال کرده و به آنها وعده پرداخت پاداشی گزاف داده بودند.

«سند مظلومیت» به سه زبان فارسی، عربی و انگلیسی در قطع خشتی، صفحات گلاسه، با شمارگان ۱۵۰۰ جلد توسط بنیاد هابیلیان با حمایت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی منتشر شده است.


مطالب پربازدید سایت

دبیرکل بنیاد هابیلیان در دیدار با خانواده شهید کامیاب مطرح کرد:

مجازات منافقین را در محاکم بین المللی نیز دنبال خواهیم کرد

جدیدترین مطالب

دبیرکل بنیاد هابیلیان در دیدار با خانواده شهید کامیاب مطرح کرد:

مجازات منافقین را در محاکم بین المللی نیز دنبال خواهیم کرد

بنیاد هابیلیان (خانواده شهدای ترور کشور)

باز هم تروریسم و باز هم کاپشن صورتی

حمله تروریستی به سه نقطه شهرستان چابهار و راسک

تعداد شهدای حمله تروریستی به راسک و چابهاربه 16 نفر رسید

سعید کریمی از مجروحان حمله تروریستی راسک و چابهار عیادت کرد

وضعیت مجروحان حمله تروریستی چابهار و راسک

محمود عباس‌زاده مشکینی عضو کمیسیون امنیت ملی

ورود کمیسیون امنیت ملی به حمله تروریستی راسک و چابهار

معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور:

عناصر تروریستی راسک و چابهار ملیت غیر ایرانی دارند

مطالب پربازدید بخش خبر

شهادت یک نوزاد در حمله تروریست‌ها

حمله تروریست‌ها در ایام نوروز

حمله تروریستی به سه نقطه شهرستان چابهار و راسک

تعداد شهدای حمله تروریستی به راسک و چابهاربه 16 نفر رسید

فروردین 1403
شنبه 1 شنبه 2 شنبه 3 شنبه 4 شنبه 5 شنبه جمعه
1
2
3
4
5
8
9
10
11
12
16
17
18
19
20
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31

دانلود فیلم های تروریستی ایران و جهان