قدرت عاشورایی ایران در برابر تروریسم

Ashura

هرساله با فرارسیدن عاشورای حسینی، مردم ایران با حضور در هیئت‌های عزاداری، به گونه‌ای خودجوش، یاد امامی را گرامی می‌دارند که از سوی تروریسم دولتی حاکمیت زمانه‌اش به شهادت رسید.

واقعیت این است که این قیام حماسی، همچنان قدرتی عظیم به مردم می‌بخشد تا در برابر هر اقدام تروریستی و ظلم و جور و ارعاب بایستند و تن به ستم رژیم‌های استکباری ندهند.

افزون بر نقش مهمی که قیام عاشورا در پیروزی انقلاب اسلامی داشت و باعث شد تا رعب‌آفرینی رژیم پهلوی علیه انقلاب اسلامی خنثی شود، این نهضت، توانست پس از پیروزی انقلاب نیز نقشی مهم در تثبیت نظام اسلامی داشته باشد.

قیام عاشورا، رژیم بعثی صدام را در تجاوز به ایران ناکام گذاشت و مانع از آن شد که جنایت‌های داعش‌وار این رژیم، موجب ترس مردم ایران و عقب نشینی در برابر جبهه استکباری ایجاد شده علیه کشورمان شود.

شاید به دلیل ظرفیت بالای عاشورای حسینی در مقابله با تروریست‌ها باشد که پس از پایان جنگ تحمیلی، منافقین تصمیم گرفتند از عاشورا انتقام بگیرند. انفجار حرم مطهر امام رضا(ع) در روز عاشورا در سال 1373 نشان داد که تروریست‌ها تا چه اندازه از ظرفیت قدرت نرم عاشورا هراس دارند و می‌دانند که پاسداشت این قیام تاریخی چطور آنها را در تکرار جنایت هایشان ناکام می‌گذارد.

در سالهای اخیر نیز حملات بی‌شرمانه تروریست‌های داعش به اماکن مذهبی شیعیان از جمله حرم حضرت زینب (س) و نیز نجف و کربلا، باعث شد تا ایرانیان در قامت سپاه حسین بن علی(ع)، مدافع حرم شده و بار دیگر از قدرت عاشورایی خود علیه تروریسم استفاده کنند.

شبیه‌سازی فاجعه سربریده شدن شهید محسن حججی با واقعه کربلا ازجمله نمادهایی بود که نشان می‌داد چطور باور به آرمان‌های عاشورایی، ایرانیان را به دشمن درجه اول تروریست‌ها تبدیل کرده است.

تردیدی نباید داشت که در باور ایرانیان، یزید، یک تروریست برجسته و خونخوار است و همه انها که راه او در عملیات‌های تروریستی را پی بگیرند، چون او، مورد نفرت ایرانیان خواهند بود. بنابراین تروریست ها دشمن اصلی عاشورا بوده و در سلسله اقداماتی مانند فتنه سال 88 می‌خواهند که باور به نهضت حسینی را به انحراف بکشانند که البته همه این تلاشها در تمامی این سالها ناکام مانده و به همین خاطر تا عشق به امام حسین(ع) و پاسداشت عاشورا وجود دارد، ایرانیان در برابر تروریست‌ها در هر لباسی که باشند، خواهند ایستاد چون این درسی است که از امام شان آموخته اند.


فروردین 1403
شنبه 1 شنبه 2 شنبه 3 شنبه 4 شنبه 5 شنبه جمعه
1
2
3
4
5
8
9
10
11
12
16
17
18
19
20
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31