فداکاری مردم کرمانشاه درمقابله با کومله و منافقین ناگفته مانده است

2079472

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کلید وحدت در کشور ما دفاع مقدس است، گفت: فداکاری و ایثار مردم کرمانشاه در دفاع مقدس و مقابله با گروهک های تروریستی ضدانقلاب مانند کومله و منافقین به خوبی بیان نشده است.

به گزارش هابیلیان به نقل از مهر، سردار بهمن کارگر در آئین تودیع و معارفه مدیرکل بنیاد حفظ آثار و ارزشهای دفاع مقدس کرمانشاه، اظهار کرد: همانطور که از اسم بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس پیداست وظایف بنیاد در عنوان آن تعریف شده است که همان حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس است.

وی افزود: در اساسنامه بنیاد حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس در مورد مقاومت هم تاکید شده که از مقاومت مسلمان و حتی غیر مسلمانان در کشورهای مختلف باید کارهایی که لازم است، انجام شود.

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس تصریح کرد: کلید وحدت در کشور ما دفاع مقدس است و در دفاع مقدس بود که همه مردم آمدند و پیروز اصلی دفاع مقدس هم مردم هستند و هیچ کسی نمی‌تواند دفاع مقدس را به انحصار خودش درآورد، همه مردم پای کار آمدند چه آنانی که در جبهه بودند و چه کسانی که‌در پشت جبهه بود چه در شهرها و چه در روستاها و مسلمان‌ها اعم از شیعه و اهل سنت و سایر ادیان کلیمی زرتشتی، مسیحی، همه جناح‌ها با تفکرات سیاسی مختلف، همه ایرانی‌ها به جبهه آمدند و از ایران اسلامی دفاع کردند.

وی ادامه داد: نیروهای مسلح ارتش شجاع، سپاه پاسداران فداکار و به ویژه بسیجی‌های بی ادعا در جنگ تحمیلی و پس از آن بدون ادعا و بدون امتیاز پای کار ماندند و روحانیت و به ویژه نقش زنان در موضوع دفاع که مورد غفلت واقع شده است.

کارگر به توجه ویژه نقش زنان در دفاع مقدس تاکید کرد و گفت: نقش زنان در انقلاب اسلامی و در دفاع مقدس اگر از مردان بیشتر نباشد کمتر نیست و نقشی همسان در کنار مردان و مادران و همسرانی که فرزندان و همسران خود را به جبهه فرستادند نقش فوق العاده بزرگی را ایفا کردند.

وی با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای استان کرمانشاه، گفت: استان کرمانشاه از استان‌های ویژه در دفاع مقدس بود و هم در خط مقدم مورد هجمه دشمن قرار گرفت و هم شهر کرمانشاه بمباران شد و مردم این شهر دین خود را نسبت به اسلام و انقلاب اسلامی و ایران ادا کردند و بیشتر از دینش هم ادا کرده است.

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس تصریح کرد: در کرمانشاه جنگ شروع شد و در کرمانشاه هم جنگ به اتمام رسید و مردم این خطه قبل از دفاع مقدس هم در موضوع فتنه‌ها و قائله های گروهک‌ها در کردستان و آذربایجان هم جز اولین دفاع کنندگان بودند.

کارگر با اشاره به مقاومت و فداکاری بی نظیر کرمانشاهیان در دوران جنگ تحمیلی، ادامه داد: مردم کرمانشاه در زمان دفاع مقدس فرزندان خود را به خط مقدم فرستاده و هم در خانواده‌هایشان زیر بمباران بود و هم از جنگ زده‌ها پذیرایی می‌کردند و در عین حال با ضد انقلاب هم مبارزه می‌کردند و ما باید به موضوع کرمانشاه به صورت ویژه بپردازیم.

ضرورت پرداختن تدوین دانشنامه دفاع مقدس کرمانشاه

وی خاطر نشان کرد: در موضوع تدوین دانشنامه دفاع مقدس کرمانشاه و دایره المعارف کرمانشاه در دفاع مقدس باید به صورت ویژه به این استان توجه شود هرچند هر اندازه به مقاومت کرمانشاه در دوران جنگ تحمیلی پرداخته شود بازهم حق مطلب ادا نخواهد شد.

سردار کارگر فشارهای شدید بر کرمانشاه در هجوم رژیم بعث در عملیات کربلای چهار و پنج را یادآور شد و گفت: بمباران‌های شدید شهر کرمانشاه حملات پی در پی به پالایشگاه کرمانشاه هنوز هم از خاطر مردم پاک نشده و فراموش نخواهد نشد.

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس بیان کرد: در نگارش تاریخ دفاع مقدس کرمانشاه تنها به دوران جنگ تحمیلی نباید بسنده شود تاریخ قبل از این دوران نیز باید پرداخته شود چرا که اولین قائله ضد انقلاب کومله و دموکرات انجام دادند در کرمانشاه اتفاق افتاد و حماسه بزرگ پاوه و دیگر حماسه‌ها در جای‌جای این استان باید در یاد و خاطره‌ها زنده بماند.

وی به تاکید مقام معظم رهبری در بحث جهاد تبیین اشاره کرد و گفت: در جهاد تبیین باید شبانه روز وقت گذاشت و در این جهاد ممکن است مجروح و یا شهید شد و یا آبروی ما به خطر بیافتد و در موضوع دفاع مقدس ایم مسئله مهم و قابل توجه ویژه است.

کارگر خاطر نشان کرد: دفاع مقدس بزرگترین خدمتش تثبیت انقلاب اسلامی ایران بود و مقام معظم رهبری فرمودند اگر دفاع مقدس نبود انقلاب اسلامی تثبیت نمی‌شد و ممکن بود انقلاب اسلامی دچار چالش‌هایی شود.

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس ریشه بسیاری از دستاوردهای انقلاب اسلامی را در دوران دفاع مقدس دانست و گفت: ما در ابتدای دفاع مقدس سیم خاردار هم وارد می‌کردیم ولی به برکت دفاع مقدس و خون شهدا امروز توانمندی‌های نظامی، علمی، پزشکی، هسته‌ای و در صنایع رخ داده و تحولات عظیمی شکل گرفته است و تهدیدهای آن زمان همه به فرصت تبدیل شد.

کارگر به حوادث و اتفاقات اخیر کشور اشاره کرد و گفت: زمانی در سال‌های گذشته در حالی مردم مظلوم ما در جبهه‌ها دفاع می‌کردند در شهرهای ما مسئولین و مردم را ترور می‌کردند و در اقصا نقاط کشور تجزیه طلبان سر برآورده بودند و شهدای بسیاری تقدیم این نظام و انقلاب شد و منافقین مردم مظلوم را در شهرها ترور می‌کردند.

وی گفت: امروز نظام در اوج توانمندی و قدرتمندی خود قرار دارد و با گذشته قابل مقایسه نیست و انسجام نیروهای مسلح و تمامی دستگاه‌ها و مردم در بهترین شکل است و این اتفاقات و فتنه‌های جدید در کشور به دست پر توان خود مردم و دستگاه‌های امنیتی خنثی شده است‌.

کارگر بیان کرد: مهمترین عنصر ما مردم هستند و ما باید خادم این مردم باشیم و امام راحل و مقام معظم رهبری بارها خود را خدمتگزار مردم نامیده‌اند و باید معصیت مردم و نیازمندی‌های مردم مورد توجه قرار گیرد.

وی با اشاره به موضوع آموزش و پرورش در تربیت نسل جدید با آموزه‌های آثار و ارزش‌های دفاع مقدس، عنوان کرد: موضوع آموزش و پرورش باید هدف اصلی در بنیاد حفظ آثار و ارزشهای دفاع مقدس باشد و کتب درسی و کمک درسی و اردوها این موضوع مورد توجه قرار گیرد و باید ۱۶ میلیون دانش آموز در بستری مناسب پرورش یابند.

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس گفت: ده هشتادی‌ها و دهه نودی های امروزی فوق العاده باهوش و با اطلاعات و شجاع هستند و نوجوانان و جوانان امروز یا نوجوانان و جوانان دوران انقلاب اسلامی و دفاع مقدس بهتر هستند.


مطالب پربازدید سایت

شهادت یک نوزاد در حمله تروریست‌ها

حمله تروریست‌ها در ایام نوروز

جدیدترین مطالب

شهادت یک نوزاد در حمله تروریست‌ها

حمله تروریست‌ها در ایام نوروز

احمد عطایی مدیر انتشارات قدر ولایت

باید اعترافات و اسناد جنایات منافقین منتشر شود

دادگاه منافقین اقدامی در مسیر عدالت؛

روایت خانواده‌های شهدای ترور از جنایت‌های فرقه نفاق

مطالب پربازدید بخش خبر

دی 1402
شنبه 1 شنبه 2 شنبه 3 شنبه 4 شنبه 5 شنبه جمعه
1
2
3
5
6
7
8
9
10
11
12
14
15
16
17
18
19
21
22
23
28
29

دانلود فیلم های تروریستی ایران و جهان