طرح مقابله با تروریسم و مجازات جاسوسان در دستورکار کمیسیون امنیت ملی است

50317زهره الهیان گفت: ما در سالگرد شهادت سردار سلیمانی که تقریبا مصادف با چهلم شهید فخری‌زاده بود، دو طرح در مجلس مطرح کردیم که هر دو طرح توسط اعضای کمیسیون امنیت ملی دنبال شد و امضای نمایندگان را با خود به‌همراه داشت.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی هابیلیان به نقل از فرهیختگان، زهره الهیان عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی  ضمن بررسی ابعاد ترور دانشمندان هسته‌ای به تحلیل چرایی تمرکز دشمن روی دانشمندان هسته‌ای پرداخت و گفت: ما درحالی چهلمین روز شهادت فخری‌زاده، دانشمند هسته‌ای کشور را پشت‌سر گذاشتیم که اکنون در سالگرد شهادت علیمحمدی قرار داریم، درواقع تعدد ترور دانشمندان ما نشان از اوج استیصال، ذلت و زبونی دشمنان ما دارد، چراکه آنها در جنگ و مقابله با ملت ایران به زانو درآمدند و امروز برای جبران شکست خود به ترور دانشمندان هسته‌ای، مبارزه و مقابله با علم و دانش در ایران روی آورده‌اند. قطعا این نوع اقدامات و ترورهای آنها باعث رویش‌های جدیدی خواهد شد و دانشمندان جوان دیگری مصمم به ادامه راه شهدای هسته‌ای خواهند توانست در آینده صنعت هسته‌ای ما را احیا کنند و پیشبرد علم و دانش در این حوزه را تسریع بخشند.

 

بنابراین، این نوع اقدامات کور بیشتر باعث احیای گفتمان جهاد علمی در کشور خواهد شد و نام و یاد شهدای هسته‌ای را بیش از پیش در اذهان زنده خواهد کرد، لذا این نوع اقدامات محکوم به شکست است و قاعدتا ملت ایران را بیش از گذشته نسبت به استکبار جهانی، آمریکا و صهیونیسم بین‌الملل منزجر و راه مقاومت در مسیر علمی را هموار خواهد کرد.

 

رئیس کمیته حقوق بشر مجلس با اشاره به  جدی‌تر شدن تسلط ایران بر فضای علمی و آکادمیک را برای دشمن نگران کننده دانست گفت: دشمن قطعا نگران پیشرفت علم در ایران است، چراکه ایران در تولید علم در برخی رشته‌ها از سرآمدان جهان محسوب می‌شود و برخی دانشمندان ما نیز در رتبه بالایی از رنکینگ جهانی قرار دارند، لذا آنها نگران هستند با این روند تولید علم توفیقات ما در تسلط بر فضای علمی و آکادمیک جدی‌تر شود و به‌نوعی این امر باعث وحشت و هراس دشمنان شده است.

 

البته به‌طور خاص موضوع هسته‌ای مدنظر دشمنان ماست، چراکه درصورت پیشبرد اهداف هسته‌ای ما به فناوری‌هایی دست می‌یابیم که در حوزه‌های مختلف ازجمله انرژی، درمان، پزشکی، کشاورزی و سایر زمینه‌ها می‌تواند برای کشور راهگشا باشد و ازاین‌رو آنها به‌دنبال حذف دانشمندان ما در این زمینه‌ها هستند.

 

وی  افزود، ما در سالگرد شهادت سردار سلیمانی که تقریبا مصادف با چهلم شهید فخری‌زاده بود، دو طرح در مجلس مطرح کردیم که هر دو طرح توسط اعضای کمیسیون امنیت ملی دنبال شد و امضای نمایندگان را با خود به‌همراه داشت.

این دو طرح در باب مقابله با تروریسم و همچنین مجازات جاسوسان در این حوزه است که تا حدی می‌تواند ظرفیت‌های حقوقی را ایجاد کند تا در این زمینه ما خسارات کمتری داشته باشیم و بتوانیم حفظ جان دانشمندان و هموطنان را در ارتباط با اقدامات تروریستی تامین کنیم.

 


مطالب پربازدید سایت

شهادت یک نوزاد در حمله تروریست‌ها

حمله تروریست‌ها در ایام نوروز

جدیدترین مطالب

شهادت یک نوزاد در حمله تروریست‌ها

حمله تروریست‌ها در ایام نوروز

احمد عطایی مدیر انتشارات قدر ولایت

باید اعترافات و اسناد جنایات منافقین منتشر شود

دادگاه منافقین اقدامی در مسیر عدالت؛

روایت خانواده‌های شهدای ترور از جنایت‌های فرقه نفاق

مطالب پربازدید بخش خبر

دی 1402
شنبه 1 شنبه 2 شنبه 3 شنبه 4 شنبه 5 شنبه جمعه
1
2
3
5
6
7
8
9
10
11
12
14
15
16
17
18
19
21
22
23
28
29

دانلود فیلم های تروریستی ایران و جهان