طرح سه فوریتی «انتقام سخت» تصویب شد

13981017000342 Test NewPhotoFreejpg

نمایندگان مجلس کلیات سه فوریت طرح اصلاح قانون اقدام متقابل در برابر اعلام سپاه پاسداران به عنوان سازمان تروریستی توسط ایالات متحده آمریکا برای انتقام سخت را به تصویب رساندند.

 به گزارش پایگاه خبری‌تحلیلی هابیلیان، در ادامه جلسه علنی روز سه شنبه مجلس شورای اسلامی بررسی طرح سه فوریتی اصلاح قانون اقدام متقابل در برابر اعلام سپاه پاسداران به عنوان سازمان تروریستی توسط ایالات متحده آمریکا در دستور کار صحن قرار گرفت.

نمایندگان مجلس سرانجام کلیات طرح سه فوریتی «اصلاح قانون اقدام متقابل در برابر اعلام سپاه پاسداران به عنوان سازمان تروریستی توسط ایالات متحده آمریکا» با موافقت دولت و در راستای زمینه‌سازی برای «انتقام سخت» تصویب کردند.

۲۰۰ میلیون یورو به سپاه قدس اختصاص یافت

علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در تشریح این طرح، گفت: در قانون قبلی که آمریکایی‌ها سپاه پاسداران را به عنوان «سازمان تروریستی» دانستند و در اردیبهشت سال جاری به تصویب رسید، «سنتکام» و «فرماندهی مرکزی آمریکا» به عنوان گروه های تروریستی معرفی شدند.

وی افزود: امروز با اقدام سفاکانه آمریکا در ترور سردار سلیمانی که رئیس جمهور آمریکا مسئولیت آن را پذیرفت، این قانون را اصلاح و اعلام می‌داریم که کلیه اعضای پنتاگون، فرماندهان، عاملان و آمران شهادت سردار سلیمانی به عنوان نیروهای تروریستی شناسایی می‌شوند.

رئیس مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: همه ملت ایران پشتیبان مقاومت هستند.

لاریجانی خاطرنشان کرد: در ادامه اصلاح این قانون، مقرر شد «فقط برای دو ماه، مبلغ ۲۰۰ میلیون یورو از صندوق توسعه ملی در راستای حمایت از نیروی قدس سپاه، به این نیرو اختصاص یابد.»

نمایندگان با سر دادن فریاد «الله‌اکبر»، اظهارات لاریجانی را تائید کردند.

متن کامل کلیات طرح:

طرح سه فوریتی اصلاح قانون اقدام متقابل در برابر اعلام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به عنوان سازمان تروریستی توسط ایالات متحده آمریکا

ریاست محترم مجلس شورای اسلامی

احتراماً طرح ذیل که به امضای دویست و شش نفر از نمایندگان رسیده است جهت طی مراحل قانونی تقدیم می‌شود.

مقدمه (دلایل توجیهی)

با توجه به اقدام نابخردانه و شرم‌آور آمریکای جنایتکار در به شهادت رساندن سردار سپهبد پاسدار شهید قاسم سلیمانی و نیاز به اقدام سخت و سریع دولت و نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران اصلاح قانون اقدام متقابل در برابر اعلام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به عنوان سازمان تروریستی توسط آمریکا ضرورت اصلاح این قانون به شرح زیر است لذا طرح ذیل با قید سه‌فوریت تقدیم می‌شود.

عنوان طرح

اصلاح قانون اقدام متقابل در برابر اعلام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به عنوان سازمان تروریستی توسط ایالات متحده آمریکا

ماده 1. در ماده یک قانون اقدام متقابل در برابر اعلام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به عنوان سازمان تروریستی توسط ایالات متحده آمریکا مصوب 3 اردیبهشت 1398 عبارت کلیه اعضای پنتاگون و شرکت‌ها و موسسات وابسته و فرماندهان و عاملان شهادت سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی قبل از عبارت فرماندهی مرکزی «سنتکام» نیروها و سازمان ها و یا نهادهای تحت اختیار این فرمانده اضافه می‌شود.

ماده 2. در ماده 4 قانون عبارت کلیه اعضای پنتاگون و شرکت‌ها و موسسات وابسته و فرماندهان و آمران شهادت سردار سپهبد شهید قاسم سلیمانی قبل از عبارت فرماندهان ستاد فرماندهی مرکزی آمریکا سنتکام اضافه می‌شود.

ماده 3. یک ماده به شرح زیر به قانون الحاق می‌شود:

ماده الحاقی. دولت موظف است جهت تقویت بنیه دفاعی نیروی قدس سپاه پاسداران مبلغ 200 میلیون یورو از طریق صندوق توسعه ملی در اختیار این نیرو قرار دهد.

جزئیات طرح «انتقام سخت»

 

علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی اعلام کرد: مجوزهای لازم برای برداشت از صندوق توسعه ملی جهت کمک به سپاه قدس از مقام معظم رهبری اخذ شده است. براساس اعلام رئیس مجلس، دولت نیز موافق این طرح بوده است.

مقرر شد حقوقدانان و فقهای شورای نگهبان در داخل مجلس جلسه‌ای گذاشته و این طرح را مورد بررسی قرار دهند و نتیجه را به هیئت رئیسه مجلس اعلام کنند.

لاریجانی تأکید کرد: شب گذشته از رهبر معظم انقلاب، مجوز گرفته شده است که در سال ۹۸، ۲۰۰ میلیون یورو از منابع صندوق به سپاه قدس اختصاص یابد.


مطالب پربازدید سایت

شهادت یک نوزاد در حمله تروریست‌ها

حمله تروریست‌ها در ایام نوروز

جدیدترین مطالب

شهادت یک نوزاد در حمله تروریست‌ها

حمله تروریست‌ها در ایام نوروز

احمد عطایی مدیر انتشارات قدر ولایت

باید اعترافات و اسناد جنایات منافقین منتشر شود

دادگاه منافقین اقدامی در مسیر عدالت؛

روایت خانواده‌های شهدای ترور از جنایت‌های فرقه نفاق

مطالب پربازدید بخش خبر

دی 1402
شنبه 1 شنبه 2 شنبه 3 شنبه 4 شنبه 5 شنبه جمعه
1
2
3
5
6
7
8
9
10
11
12
14
15
16
17
18
19
21
22
23
28
29

دانلود فیلم های تروریستی ایران و جهان