صدور حکم جلب آمران ترور شهید سلیمانی اقدام ارزنده‌ای است / رونمایی از کتاب سال تروریسم در ایران

9901
دبیرکل بنیاد هابیلیان گفت: اقدام اخیر قوه قضائیه در صدور حکم جلب آمران ترور سردار سلیمانی اقدام ارزنده‌ای است و باید آن را به فال نیک گرفت.

به گزارش پایگاه خبری‌تحلیلی هابیلیان، در نشست «آمریکا سردمدار نقض حقوق بشر از تروریسم دولتی تا نژادپرستی» که در مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضائیه برگزار شد، سیدمحمدجواد هاشمی‌نژاد دبیرکل بنیاد هابیلیان ضمن برشمردن برخی از جنایات تروریستی آشکار دولت آمریکا علیه جمهوری اسلامی ایران گفت: از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون کشور ما آماج جنایات تروریستی بی‌شماری بوده است که رد پای دولت آمریکا در بسیاری از آنها قابل مشاهده است. جنایات تروریستی که هر کدام از آنها می‌توانست در دنیا جنجالی به پا کند.

9904

دبیرکل بنیاد هابیلیان در ادامه با اشاره به اقدام اخیر قوه قضائیه در خصوص صدور دستور جلب آمران ترور سردار شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی گفت: جای این گونه اقدامات در سیستم قضائی کشور خالی بود و باید این اقدام ارزنده قوه قضائیه را به فال نیک گرفت.

وی در ادامه افزود:در خصوص اقدامات حقوقی برای تحرکات و جنایات تروریستی علیه جمهوری اسلامی خلاء های زیادی داریم و ضرورت دارد تا اقدامات حقوقی مناسبی برای احقاق حقوق قربانیان تروریسم در کشور صورت گیرد.

این کارشناس مطالعات تروریسم در ادامه با برشمردن فعالیت‌های بنیاد هابیلیان در جمع‌آوری اسناد جنایات تروریستی علیه جمهوری اسلامی گفت:بنیاد هابیلیان در سال گذشته اقدام به جمع‌آوری گزارشی تحت عنوان گزارش تروریسم علیه جمهوری اسلامی در سال 98 کرد که اکنون این گزارش منتشر شده است. این گزارش شامل تمامی تحرکات و اقدامات تروریستی در کشور از شرق تا غرب کشور است.

99903

در ادامه این نشست دکتر مهدی پیری؛ عضو هیئت علمی دانشگاه تهران با تقسیم‌بندی تحریم‌ها در نظام بین‌الملل به دو دسته تحریم‌های شورای امنیت و تحریم‌های یکجانبه گفت:آمریکا و سپس اتحادیه اروپا بیشترین تحریم‌های یک جانبه را علیه دیگر دولت‌ها وضع کرده‌اند.

وی در ادامه با بیان این سوال که آیا تحریم‌های یک‌جانبه در نظام بین‌الملل مشروعیت دارند گفت: دولت‌ها تنها حق حاکمیت دارند و تنها مرجع برای تصویب تحریم‌ها، شورای امنیت است. دولت‌ها باید با یکدیگر همکاری داشته باشند، لذا بسیاری معتقد هستند که تحریم‌های یکجانبه مشروعیت ندارند. نظر دیگری که مطرح می‌شود این است که اگر دولتی از ناحیه دولت دیگری زیان ببیند در چارچوب اقدام متقابل می‌تواند اقدام به تحریم کند. این تحریم‌ها باید کاملا متناسب با اقدام اولیه باشند.

این استاد دانشگاه در ادامه افزود: تمامی ادعاهای آمریکا علیه جمهوری اسلامی تا پیش از برجام بوده است و پس از امضای این توافقنامه اقدامات آمریکا هیچ مشروعیتی ندارد و از منتظر حقوق بین‌الملل نیز محل اشکال است.

مهدی پیری با بیان اینکه این تحریم حتی با موازین حقوق بشر نیز مغایرت دارد گفت: وزارت امورخارجه آمریکا بیان کرده که غذا و دارو از تحریم‌ها معاف هستند، اما طبق بررسی‌های صورت گرفته هیچ شرکتی در سطح بین‌المللی حاضر نیست در پروسه طولانی و ملال‌آور تعیین شده از سوی آمریکا ورود پیدا کند.

وی در ادامه با رد ادعاهای آمریکا‌یی‌ها افزود: در حقوق بین‌الملل آنچه عمل می‌شود مهم است و آنچه که امروز از سوی آمریکایی‌ها عمل می‌شود مغایر با موازین حقوق بشر است. در همه‌گیری کرونا هم مشاهده شد که دولت آمریکا خلاف موازین حقوق بشری عمل کرد و سایر دولت‌ها نیز بیش از آنچه که باید از او تبعیت کردند.

این استاد دانشگاه در پایان گفت:اقدامات آمریکا به لحاظ مبنایی نقض حقوق بشر و به لحاظ حقوقی نقض تعهد است و از این منظر قابل پیگیری است و چنانچه مستندسازی خوبی صورت گیرد حتی از ناحیه سازمان ملل نیز قابل پیگیری است.

9902

در ادامه این نشست دکتر توکل حبیب‌زاده، استاد دانشگاه امام صادق، آمریکا را بزرگترین ناقض حقوق بشر بیان کرد و گفت: با وجود نقض مکرر حقوق بشر از سوی دولت آمریکا، اما در رسانه‌ها خبری از این نقض شنیده نمی‌شود. از طرفی امروزه دولت آمریکا بزرگترین حامی تروریسم است. این دولت گروه‌های تروریستی را ایجاد و تسلیح می‌کند و پس از آموزش، آنها را به جان دیگر دولت‌ها می‌اندازد.

این استاد دانشگاه با برشمردن برخی از حمایت‌های آمریکا از تروریسم گفت:تاسیس ارتش مزدور در دهه 80 میلادی علیه مردم نیکاراگوئه و همچنین حمایت از دولت آپارتاید آفریقای جنوبی دقیقا زمانی که این دولت در سازمان ملل تحریم بود از جمله حمایت‌های آمریکا از رژیم‌های تروریستی است.

استاد دانشگاه امام صادق در ادامه به حمایت دولت آمریکا از گروهک منافقین اشاره کرد و گفت:گروهک منافقین یک گروه تروریستی است که دولت آمریکا آنها را به بهانه‌های واهی از لیست گروهک‌های تروریستی خارج کرد. گرچه این گروهک از لیست آمریکا خارج شده است اما باید پاسخگوی چندین دهه جنایات خود باشد.

دکتر حبیب‌زاده با اشاره به ترور سردار سلیمانی از سوی آمریکا گفت: در خصوص ترور سردار سلیمانی، آمریکایی‌ها با بازی با مفاهیم سعی در توجیه این جنایت خود دارند.

9905555

دکتر اسماعیل آجرلو دبیر ستاد مردمی افشای حقوق بشر آمریکایی نیز با معرفی اولین رویداد ملی مطالبه‌گری حقوقی گفت:این رویداد با موضوع تروریسم هنری‌رسانه‌ای آمریکا، پیرامون شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی برگزار خواهد شد.

همچنین در این نشست از گزارش سال تروریسم در جمهوری اسلامی ایران (سال 98) که به همت بنیاد هابیلیان تدوین و منتشر شده است، طی مراسمی رونمایی شد.
Photo 2020 06 30 17 20 09 Copy


مطالب پربازدید بخش اخبار

شهادت یک نوزاد در حمله تروریست‌ها

حمله تروریست‌ها در ایام نوروز

محمود عباس‌زاده مشکینی عضو کمیسیون امنیت ملی

ورود کمیسیون امنیت ملی به حمله تروریستی راسک و چابهار

مطالب پربازدید سایت

دبیرکل بنیاد هابیلیان در دیدار با خانواده شهید کامیاب مطرح کرد:

مجازات منافقین را در محاکم بین المللی نیز دنبال خواهیم کرد

جدیدترین مطالب

دبیرکل بنیاد هابیلیان در دیدار با خانواده شهید کامیاب مطرح کرد:

مجازات منافقین را در محاکم بین المللی نیز دنبال خواهیم کرد

بنیاد هابیلیان (خانواده شهدای ترور کشور)

باز هم تروریسم و باز هم کاپشن صورتی

حمله تروریستی به سه نقطه شهرستان چابهار و راسک

تعداد شهدای حمله تروریستی به راسک و چابهاربه 16 نفر رسید

سعید کریمی از مجروحان حمله تروریستی راسک و چابهار عیادت کرد

وضعیت مجروحان حمله تروریستی چابهار و راسک

محمود عباس‌زاده مشکینی عضو کمیسیون امنیت ملی

ورود کمیسیون امنیت ملی به حمله تروریستی راسک و چابهار

معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور:

عناصر تروریستی راسک و چابهار ملیت غیر ایرانی دارند

فروردین 1403
شنبه 1 شنبه 2 شنبه 3 شنبه 4 شنبه 5 شنبه جمعه
1
2
3
4
5
8
9
10
11
12
16
17
18
19
20
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31

دانلود فیلم های تروریستی ایران و جهان