شهید لاجوردی با اصلاح افراد منحرف، آن‌ها را انقلابی کرد

Egeiiمعاون اول قوه قضاییه: شهید لاجوردی با اصلاح افراد منحرف، از آن‌ها افرادی مبارز و انقلابی ساخت.

 

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی هابیلیان به نقل از خبرگزاری صدا و سیما؛ حجت الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای در مراسم بیست و دومین سالگرد شهادت مرد پولادین نهضت و انقلاب، شهید اسدالله لاجوردی ضمن تسلیت ایام شهادت حضرت ابا عبدالله الحسین (ع) گفت: آنچه در کربلا واقع شد؛ زیبایی، کمال انسانیت، کمال توحید، کمال مروت و کمال صبر بود که در مقابل نهایت پستی و رذالت‌ها خودنمایی کرد.


وی با بیان اینکه هرآنچه که تا قیام قیامت باید انسان‌ها بدانند، نمادی از آن در عاشورا اتفاق افتاد، ادامه داد: توحید، شجاعت، صداقت و از خودگذشتگی و تمام فضائلی را که می‌توان تصور کرد، در کربلا و در روز عاشورا و تاسوعا اتفاق افتاد.


معاون اول قوه قضایيه تاکید کرد: این صف مبارزه حق و باطل و خوبی و بدی تا قیامت استمرار خواهد داشت. مهم آن است که ما در کدام خط هستیم و تا آخر در کدام خط باقی خواهیم ماند. رفتن در راهی که امام حسین (ع) قدم نهاد، سخت است؛ اما سخت‌تر از آن تا آخر ماندن است.


حجت الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای افزود: امروز برای ما و برای این نسل و برای کسانی که این انقلاب و امام (ره) را درک کردند، پذیرش برخی مسائل آسان است. همه دیدیم در تمام زمانی که نهضت حسینی به پرچمداری امام بزرگوارمان بلند شد، کسانی بودند که با امام (ره) حرکت کردند؛ اما الان کجا هستند؟ تا کجا همراه امام بودند؟


معاون اول قوه قضاییه تصریح کرد: یکی از رهپویان حضرت اباعبدالله الحسین که از ابتدا تا انتها لبیک گفت و بر این لبیک خود صادقانه ایستاد، یکی از سلاله پاک حسین (ع)؛ سید اسدالله لاجوردی بود که امسال سالگرد شهادت او با شروع ماه محرم الحرام مصادف شده است.


حجت الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای تصریح کرد: شهید لاجوردی شخصیتی بود که از نوجوانی در راه امام حسین (ع) قدم نهاد. عشق امام حسین (ع) در وجود او تبلور یافت و با مومنان و مردم، بسیار مهربان بود و از نوجوانی تا لحظه شهادتش نه انحراف پیدا کرد و نه از رفتن ایستاد.


وی گفت: شهید لاجوردی همانند بسیاری از شهدای بزرگ کربلا صادق و خستگی ناپذیر بود و از شماتت دشمنان در راه دین و مکتبش به هیچ وجه نگران نبود.


حجت الاسلام و المسلمین اژه‌ای تصریح کرد: شهید لاجوردی شخصیتی بود که چه در زمانی که زیر شکنجه‌های طاقت فرسای رژیم منحوس پهلوی و ساواک قرار داشت و چه در زمانی که در این نظام مسئولیت داشت، هیچ تفاوتی نکرد؛ آن موقع خدا را می‌دید و برای خدا صبر می‌کرد و در مقطعی هم که در مسند قدرت قرار گرفت، این قدرت را در راه خدمت به مردم و اسلام صرف کرد.


معاون اول دستگاه قضا افزود: دغدغه شهید لاجوردی در زمانی که در مسند قدرت بود، بیشتر از زمانی بود که زیر شکنجه ساواک قرار داشت و زمانی که در کشور مسئولیت داشت، نگران بود که نکند شیطان و شیطان صفت‌ها در روح و جسم و فکر او نفوذ کنند؛ همانطور که در فکر و روح بسیاری از افراد دیگر نفوذ کردند و آن‌ها را از راه بازداشتند.


وی بیان داشت: شهید لاجوردی همانند مقتدای خود امام حسین (ع) که در بحبوحه جنگ به فکر اصلاح و زنده کردن و تربیت کردن بود، در بحبوحه ترور‌ها و قتل‌های عجیب توسط دشمن از ساختن یک فرد منحرف غافل نمی‌شد و وقت شخصی خود و خانواده خود را با جوانی که احساس می‌کرد فریب خورده است، صرف می‌کرد و گاهی تا صبح با آن فرد صحبت می‌کرد تا او را بازگرداند.


حجت الاسلام و المسلمین اژه‌ای با بیان اینکه شهید لاجوردی در بحبوحه جنگ مسلحانه تمام عیار داخلی مسئولیت دادستانی را برعهده گرفت، گفت: شهید لاجوردی در مقطعی مسئولیت دادستانی را بر عهده گرفت که مواجه بود با آغاز ترور شخصیت‌های بزرگ و جنگ مسلحانه تمام عیار داخلی و جنگ خارجی در ایران. در مقطع مسئولیت شهید لاجوردی عوامل استکبار و تروریست‌ها در شرق و غرب کشور جولان می‌دادند و با سلاح گرم به روی مردم عادی اعم از بازاری، کشاورز، دانشجو و استاد آتش می‌گشودند.


معاون اول دستگاه قضا گفت: شهید لاجوردی در مقطعی مسئولیت دادستانی را پذیرفت که یک مسئول وقتی از خانه بیرون می‌آمد، نمی‌دانست عصر به خانه باز می‌گردد یا نه و هر آن احتمال می‌داد که خود یا وسیله نقلیه‌اش منفجر شود.


وی یادآور شد: این سخن که اگر کسی یک فرد منحرف را نجات دهد، گویی همه انسان‌ها را نجات داده است، در شخص شهید لاجوردی تبلور پیدا می‌کرد.


حجت الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای تصریح کرد: شهید لاجوردی از همین افرادی که فریب خورده بودند، منحرف شده بودند و سلاح به روی مردم کشیده بودند، مبارز در راه همین انقلاب ساخت.


معاون اول قوه قضاییه بیان کرد: او کسانی را ساخت که به جبهه اعزام شدند و به شهادت رسیدند.


وی با بیان اینکه شهید لاجوردی شخصیتی فروتن و متواضع بود، گفت: زندانیان وقتی شهید لاجوردی وارد یک بند می‌شد، نمی‌دانستند که ایشان دادستان است و باور نمی‌کردند؛ چرا که می‌دیدند یک شخص عادی مثل همه و بدون داشتن چند محافظ وارد زندان می‌شد.


حجت الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای تاکید کرد: شهید لاجوردی بسیار حساس نسبت به بیت المال و آگاه نسبت به زمان بود؛ فریب نمی‌خورد؛ نفوذ ناپذیر بود؛ به شدت مقلد و متعبد بود و از خودش اجتهاد نمی‌کرد. او فقه خوانده بود و اهل مطالعه بود؛ ولی مثل برخی نبود که آنجا که باید تقلید کرد، از خودش اجتهاد کند و فتوا دهد.


معاون اول قوه قضاییه گفت: عاملی که شهید لاجوردی را ماندگار و ممتاز کرد، علاوه بر این که صبور، صادق، بصیر، شجاع و شکنجه شده بود و شماتت دشمنان نیز دنبال وی بود، دو چیز بود: اول اینکه از ابتدای نوجوانی تا لحظه شهادت یک لحظه منحرف نشد و یک لحظه دست از مقتدای خود برنداشت و همیشه پشت سر امام، مکتب، مرجع تقلید و، ولی فقیه خود حرکت کرد و این همان مواردی است که لاجوردی را ممتاز کرد.


حجت الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای در ادامه گفت: نکته دوم این است که شهید لاجوردی یک لحظه از تلاش و مجاهدت در راه خدا بازنماند. او بسیار با خانواده خود مهربان بود و برای خدا، کار خانه را انجام می‌داد؛ برای خدا لبخند می‌زد و برای خدا گریه می‌کرد و یک لحظه از مجاهدت دست نکشید و خستگی ناپذیر بود.


معاون اول قوه قضاییه در ادامه خاطرنشان کرد: کسانی بودند که چه بسا بیش از شهید لاجوردی شکنجه شدند؛ اما الان کجا هستند و چه می‌کنند؟


وی ادامه داد: کسانی بودند که مبارزه کردند و ادعای کمک به خلق را داشتند و چه بسا واقعا در این مسیر قرار گرفتند؛ اما اکنون مسیر آن‌ها جداست.


در این مراسم با اهدای تابلوی ضریح شش گوشه حضرت اباعبدالله‌الحسین (ع) به خانواده شهید سید اسدالله لاجوردی، از همسر و فرزندان این شهید بزرگوار، قدردانی شد.


همچنین با حضور رییس و مسئولان سازمان زندان‌ها به همراه خانواده شهید لاجوردی در مقابل درب ورودی سازمان زندان‌ها، از تندیس شهید سید اسدالله لاجوردی رونمایی شد.

 

ولایت مداری مهمترین خصیصه اخلاقی شهید لاجوردی
معاون اول قوه قضاییه: ولایتمداری و حرکت در مسیر، ولی فقیه از مهمترین خصیصه‌های اخلاقی شهید لاجوردی بود.حجت الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای در مراسم بیست و دومین سالگرد شهید سیداسدالله لاجوردی با اشاره به فرا رسیدن ایام سوگواری شهادت امام حسین (ع) افزود: آنچه در کربلا واقع شد کمال همه زیبایی‌ها در مقابل نهایت هستی و رذالت بود.


وی گفت: شجاعت، بصیرت از خودگذشتگی و تمام فضایلی که می‌شود تصور کرد در کربلا و روز عاشورا متجلی شد یعنی نهایت الهی بودن در برابر نهایت رذالت ایستاد و پیروز شد.


معاون اول قوه قضاییه ادامه داد: امروز برای ما و همه کسانی که انقلاب را درک کرده اند، امام را درک کرده اند و امام زنده را می‌شناسند پذیرش برخی مسائل آسان است، اما در دوره‌ای که امام حسین (ع) راهی کوفه بود بسیاری از مردم که او را دعوت کردند تنهایش گذاشتند و حتی در مقابلش ایستادند.


حجت الاسلام محسنی اژه‌ای افزود: خوبی و بدی تا قیامت استمرار خواهد داشت و مهم این است که ما در کدام خط هستیم و در کدام خط باقی خواهیم ماند.


وی گفت: حرکت کردن در راه حسین (ع) سخت است، اما سخت‌تر از آن ایستادگی و ماندن تا آخر خط است.
معاون اول قوه قضاییه تصریح کرد: شما و ما دیدیم در تمام این مدت نه این ۴۰ و اندی سال بلکه در تمام مدتی که نهضت حسینی به پرچمداری امام راحل برافراشته شد کسانی بودند که با امام حرکت کردند، با شعار امام و کلام امام همراه بودند، اما حالا کجا هستند؟ تا کجا امام را همراهی کردند.


حجت الاسلام محسنی اژه‌ای با اشاره به جایگاه شخصیتی شهید لاجوردی افزود: یکی از رهپویان امام حسین (ع) که از ابتدا تا انتها لبیک گفت و تا لحظه آخر صادقانه در این مسیر مستقیم استوار ماند شهید سیداسدالله لاجوردی بود شخصیتی که از نوجوانی در مسیر امام حسین (ع) قدم برداشت و تا پای جان بر سر این عقیده ایستاد.


وی گفت: عشق حسین در وجود او تبلور یافت، در راه حسینی قدم گذاشت، با ظلم و ظالم مبارزه کرد، اما در مقابل مردم بسیار مهربان بود.


معاون اول قوه قضاییه تاکید کرد: شهید لاجوردی تا لحظه شهادت نه دچار انحراف شد و نه از مسیر برگشت، نه جا ماند و نه دچار تردید شد بلکه بسیار صادق، متعبد، متشرع و متخلق به اخلاق زندگی کرد.


حجت الاسلام محسنی اژه‌ای گفت: شهید لاجوردی در زمان مسئولیت در دادستانی با ترور شخصیت‌های انقلابی جنگ‌های مسلحانه تروریست‌ها و ترور مردم کوچه و خیابان مواجه بود یعنی در سخت‌ترین مقطع زمانی قرار داشت، اما ایستادگی گرد.
وی تاکید کرد: شهید لاجوردی ساعت‌های طولانی از زندگی خود را صرف ساختن و اصلاح یک فرد منحرف می‌کرد و با او صحبت می‌کرد تا از مسیر گمراهی نجات پیدا کند.


معاون اول قوه قضاییه گفت: این شهید والامقام بسیار حساس و مراقب نسبت به بیت المال و آگاه نسبت به زمان و نفوذ ناپذیر بود.
حجت الاسلام محسنی اژه‌ای افزود: آنچه شهید لاجوردی را ممتاز کرده است بصیرت، شجاعت و صداقت صرف او نیست بلکه اول از همه همیشه پست سر امام و مکتبش حرکت کرد و در مرحله بعدی نیز یک لحظه از تلاش و مجاهدت در راه خدا دست برنداشت.
وی تاکید کرد: ولایتمداری و حرکت در مسیر، ولی فقیه از مهمترین خصیصه‌های اخلاقی شهید لاجوردی بود.

 


مطالب پربازدید سایت

شهادت یک نوزاد در حمله تروریست‌ها

حمله تروریست‌ها در ایام نوروز

جدیدترین مطالب

شهادت یک نوزاد در حمله تروریست‌ها

حمله تروریست‌ها در ایام نوروز

احمد عطایی مدیر انتشارات قدر ولایت

باید اعترافات و اسناد جنایات منافقین منتشر شود

دادگاه منافقین اقدامی در مسیر عدالت؛

روایت خانواده‌های شهدای ترور از جنایت‌های فرقه نفاق

مطالب پربازدید بخش خبر

دی 1402
شنبه 1 شنبه 2 شنبه 3 شنبه 4 شنبه 5 شنبه جمعه
1
2
3
5
6
7
8
9
10
11
12
14
15
16
17
18
19
21
22
23
28
29

دانلود فیلم های تروریستی ایران و جهان