شهید علی اکبر باغبان

Sh Baghban

شهید علی‌اکبر باغبان سال ۱۳۳۷ در خراسان متولد شد. دانش‌آموز چهارم متوسطه بود. او پس از باز شدن مدارس برای حفظ دست آوردهای انقلاب، بسیج و انجمن اسلامی مدرسه را تشکیل داد. سرانجام  ۲۰مهر۱۳۶۰ در مشهد توسط منافقین ترور شد و به شهادت رسید.

Shahid Baghbanعلی اکبر باغبان شقا

متولد 1340 مشهد

تاریخ شهادت :1360/07/20

ان الله اشتری من المؤمنین انفسهم و اموالهم بان لهم الفیه

شهادت انتخابی است آگاهانه و شهید گزینش گری است متعهد و مسئول که گذرگاه شهادت را بر مبنای ویژگیها و نیاز زمان خویش برای رسیدن به هدف الهی خویش برمی گزیند. زیرا که شهید همواره عملش در حرکت تکاملی تاریخ برای رسیدن به الله و حکومت صالحان و مستضعفان شکل می گیرد. این بار اسلام برای رسیدن به حکومت مستضعفین و صالحان احتیاج به شهیدانی دیگر دارد و ...

شهید علی اکبر باغبان درمغان یکی از این شهیدان است.

شهید علی اکبر باغبان در سال 1340 در یک خانواده مذهبی متولد شد. بعد از تعطیلات ابتدائی و راهنمائی وارد دبیرستان شد و دوران دبیرستان وی مقارن بود با اوج انقلاب اسلامی. وی از همان اول انقلاب شرکت فعالانه ای داشت تا این که انقلاب عظیم ملتمان به رهبری امام خمینی به پیروزی رسید و او پس از باز شدن مدارس برای حفظ دست آوردهای انقلاب، بسیج و انجمن اسلامی مدرسه را تشکیل داد. از خصوصیات بارز وی تواضع و احساس مسئولیت و دلسوزی در انجام وظیفه می توان نام برد. از همان اوائل زندگی روحی سرشار از عاطفه و گذشت داشت. لذتهای زودگذر دنیا هیچگاه در او اثری نگذاشت و او را از شوق دیدار الله باز نداشت. رفتارش در خانه الگویی برای سایرین بود. اوقات فراغت خود را به مطالعه کتب مذهبی می گذراند. زندگی پرتلاطم و تحرک او انسان را به آینده خود و جامعه خود امیدوار می ساخت و از این که وارد ستاد گشت شده بود خوشحالی زاید الوصفی داشت. او همیشه شهادت را می طلبید و بالاخره در روز 60/07/20 به دست منافقین به درجه رفیع شهادت رسید.


مطالب پربازدید سایت

شهادت یک نوزاد در حمله تروریست‌ها

حمله تروریست‌ها در ایام نوروز

جدیدترین مطالب

شهادت یک نوزاد در حمله تروریست‌ها

حمله تروریست‌ها در ایام نوروز

احمد عطایی مدیر انتشارات قدر ولایت

باید اعترافات و اسناد جنایات منافقین منتشر شود

دادگاه منافقین اقدامی در مسیر عدالت؛

روایت خانواده‌های شهدای ترور از جنایت‌های فرقه نفاق

دی 1402
شنبه 1 شنبه 2 شنبه 3 شنبه 4 شنبه 5 شنبه جمعه
1
2
3
5
6
7
8
9
10
11
12
14
15
16
17
18
19
21
22
23
28
29

دانلود فیلم های تروریستی ایران و جهان