شهید رسول قنبری

R Qanbari

شهید رسول قنبری  سال 1334، در گیلان به دنیا آمد.  معلمی را برگزید تا ادامه دهنده راه انبیاء باشد. رفتار و اخلاقش خاری در چشم منافقین و ضدانقلاب شده بود. سرانجام 22آبان60 در طوالش مورد سوءقصد منافقین قرار گرفت و بر اثر اصابت گلوله به شهادت رسید.

 

شهید رسول قنبری در 22 مرداد ۱۳۳۴در روستای پونل از توابع شهرستان رضوانشهر در خانواده‌ای مستضعف دیده به جهان گشود . وی در سن هفت سالگی پدر خود را از دست داد و با یک خواهر و برادر در کنار مادر ناتوانش به زندگی پرداخت .

 رسول دوران تحصیلات ابتدائی را در روستا سپری کرد . در این سال ها تنها حامی خود یعنی  مادر را نیز از دست داد و از همان دوران با کار کردن در شالیزار ها و با سختی فراوان به نگهداری برادر و خواهر خود پرداخت . رسول انسانی کوشا و زحمتکش بود و تابستانها به یخ فروشی می پرداخت و از این راه کسب درآمد می نمود.

 

 او دوران دبیرستان را در رضوانشهر سپری کرد . اخلاق و رفتار او زبانزد خاص و عام بود . رسول بر طبق عادتی که از دوران کودکی داشت حتی برای یک بار نماز و روزه اش را ترک نمی کرد و در ماههای محرم و صفر به عنوان یکی از عاشقان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) در مراسمات شرکت می نمود و با سینه زنی و زنجیر زنی به عزاداری می پرداخت . وی پس از اخذ دیپلم و با قبولی در دانشگاه در مقطع فوق دیپلم پذیرفته و به دانشسرای راهنمایی رشت به ادامه تحصیل پرداخت .

 

همزمان با ورود او به دانشسرا تظاهرات خیابانی مردم بر رژیم منحوس پهلوی به اوج خود رسیده بود و او در آن دوران به علت بسته شدن دانشگاهها برای راهنمایی و یاری رساندن به انقلاب به زادگاهش بازگشت و در راهپیمایی ها و تظاهرات فعالیتی چشمگیر داشت . رسول از رویارویی با دشمنان اسلام و قرار گرفتن  بر آماج گلوله های رژخیمان پروایی به دل راه نمی داد و همیشه در افسوس این بود که چرا شهادت نصیبش نمی شود . وی حتی چند بار تا چند قدمی شهادت پیش رفته بود اما مشیت الهی بر بقای او رقم  می خورد .

 

پس از پیروزی انقلاب اسلامی و باز شدن دانشگاهها به  ادامه تحصیل پرداخت و تمامی فعالیتهایش را در انجمن اسلامی متمرکز نمود . او در نگهبانی از شهر تا پاسی از شب بیدار می ماند و برای مبارزه با منافقین لحظه ای از پا نمی نشست . وی جهت بسط و گسترش انقلاب اسلامی به دورترین روستاها می شتافت و در سال دوم دانشسرا بود که با گروههای حزب اللهی در دانشگاهها به همکاری می پرداخت و در صف مقدم  حزب الله قرار گرفت . در درگیری دانشگاه گیلان وی با مشتهای گره کرده فریاد زنان در پی آن بود که در راه کمال انسانیت را به گوش همگان برساند .

 

شهید قنبری پس از اتمام تحصیلات برای تدریس به یکی از روستاهای دور افتاده که بر اثر تبلیغات دشمن از اهداف انقلاب باز مانده بود شتافت و در آنجا مورد حمله منافقین کوردل قرار گرفت . او با اخلاق خوش و ایمان استوار سعی می نمود معنای واقعی اسلام را برای روستاییان معنا نماید . وی برای تهیه لباس و خوراک و پوشاک کودکان و نوجوانان روستا همت می گماشت .

 

شهید درراه اندازی بسیج در رضوانشهر فعالیت زیادی نمود و خود یکی ازاعضای فعال آنجا به شمار می رفت . رسول تابستانها برای نوجوانان و جوانان کلاسهای ایدئولوژی و آشنایی با مسائل دینی مذهبی برگزار می نمود و در تشکیل انجمن های اسلامی نیز بسیار کوشا و فعال بود و در جریانات بنی صدر که گروهکها با راهپیمایی و تظاهرات  از او پشتیبانی می کردند.

 

شهید قنبری به عنوان یکی از  افراد انقلابی در رضوانشهر با اعلام این جملات که « ای امت حزب الله آگاه و هوشیار باشید آنان همانند ابوسفیانها با نام اسلام ضربه میزنند» در آگاهی مردم می کوشید.

 

عناصر گروهک های تروریستی و ضدانقلاب او را چندین بار تهدید کرده بودند که دست از فعالیت‌ها بردارد و یک بار با سلاح سرد (چاقو) مورد حمله آنان قرار گرفته بود. آنان در نزدیکی منزل شهید خانه‌ی تیمی تشکیل داده بودند و با به آتش کشیدن خانه ی پدری و خانه شخصی او روز به روز بر حملات خود می افزودند اما او با عزمی راسخ و ایمانی قوی همچنان بر سر آرمانهای خود ایستادگی می نمود  و در این راه حتی یکبار نیز لب به اعتراض نگشود و در برابر دشمن شجاعانه عنوان کرد : جان و مالم فدای امام و اسلام باد .

 

سرانجام در 22آبان1360 جلوی درب منزلش در طوالش به جرم اینکه بر سر آرمان‌هایش مانده بود توسط منافقین ترور شد و به شهادت رسید.

 

روحش شاد و یادش گرامی

 


مطالب پربازدید سایت

مردم آلبانی استرداد و خروج اعضای گروهک منافقین را از دولت خود مطالبه کنند

دادگاه رسیدگی به اتهامات سرکردگان گروهک تروریستی منافقین آغاز شد

سوم اردیبهشت سالروز ترور شهید سپهبد محمدولی قرنی؛

روایت تنها شاهد اولین ترور

فرزند شهید آقامیری می‌گوید منافقین باید به اشد مجازات محکوم شوند

فرزند شهید ترور: منافقین به اشد مجازات محکوم شوند

دبیرکل بنیاد هابیلیان در دیدار جمعی از جوانان و نوجوانان بهشهری:

حیات رژیم صهیونیستی وابسته به ترور است

جدیدترین مطالب

سوم اردیبهشت سالروز ترور شهید سپهبد محمدولی قرنی؛

روایت تنها شاهد اولین ترور

فرزند شهید آقامیری می‌گوید منافقین باید به اشد مجازات محکوم شوند

فرزند شهید ترور: منافقین به اشد مجازات محکوم شوند

مردم آلبانی استرداد و خروج اعضای گروهک منافقین را از دولت خود مطالبه کنند

دادگاه رسیدگی به اتهامات سرکردگان گروهک تروریستی منافقین آغاز شد

دبیرکل بنیاد هابیلیان در دیدار جمعی از جوانان و نوجوانان بهشهری:

حیات رژیم صهیونیستی وابسته به ترور است

دبیرکل بنیاد هابیلیان در دیدار با خانواده شهید کامیاب مطرح کرد:

مجازات منافقین را در محاکم بین المللی نیز دنبال خواهیم کرد

بنیاد هابیلیان (خانواده شهدای ترور کشور)

باز هم تروریسم و باز هم کاپشن صورتی

حمله تروریستی به سه نقطه شهرستان چابهار و راسک

تعداد شهدای حمله تروریستی به راسک و چابهاربه 16 نفر رسید

فروردین 1403
شنبه 1 شنبه 2 شنبه 3 شنبه 4 شنبه 5 شنبه جمعه
1
2
3
4
5
8
9
10
11
12
16
17
18
19
20
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31

دانلود فیلم های تروریستی ایران و جهان