شهید جلیل عباسی

Abasi Jalilفروردین ماه سال 1338 در یکی از توابع رودبار نوزادی پا به عرصه زندگی گذاشت که نامش را جلیل نهادند . او تا سن 8 سالگی به دور از خانواده تحت سرپرستی مادربزرگ خود پرورش یافت و آنگاه پس از مدتی به تهران مهاجرت نمود و با تحمل سختی و مشقت بسیار در گذران زندگی ، تحصیلات خودش را تا اخذ مدرک دیپلم به پایان رساند . هنوز 5 ماه بیشتر دوره آموزشی را در پایگاه نیروی دریایی حسن رود در بندرانزلی نگذرانده بود که امواج پر تلاطم نهضت ، او را به صفوف مبارزان کشاند و او به دنبال ترک محل کار خود در نیروی دریایی به تهران مراجعت نمود و فعالیت های گسترده ای را همراه با سایر دوستانش در جهت تبلیغ و ترویج اسلام و پیام های آگاهی بخش امام خمینی آغاز نمود .

او در کلاس های آموزش قرآن و ایدئولوژی اسلامی که در مجالس مختلف برگزار می شد فعالانه شرکت کرد و با تشکیل کتابخانه در شبستان مسجد محل در جهت رونق بخشیدن به این سنگر مقدس برآمد . با اوج گیری حرکت های مبارزاتی مردم علیه رژیم خائن و وابسته شاه ، شهید عباسی به همراه سایر همسنگرانش به پخش و تکثیر اعلامیه و نوارهای امام امت پرداخت و به این وسیله بذر " استقلال ، آزادی ، جمهوری اسلامی " را در اذهان مردم افشاند و با شور و ایمان در صحنه راهپیمایی ها و تظاهرات پر شکوه امت شهید پرور حضور یافت .

وی بلافاصله پس از پیروزی در کمیته محل به پاسداری مشغول شد و با تأسیس انجمن اسلامی در مسجد ، زمینه را برای گسترش ابعاد فعالیت های خود و سایر برادران و خواهران آماده نمود که نمایش فیلم در مدارس و مساجد ، بسیج نیروها برای شرکت در جهاد سازندگی ، تشکیل شرکت تعاونی ، رسیدگی و کمک به محرومین و مستضعفین ، ورزش ، کوهنوردی و شنا را می توان به عنوان زمینه های مختلف فعالیت این مرکز به شمار آورد .

شهید جلیل عباسی پس از چندی به عضویت کمیته انقلاب اسلامی منطقه 4 در آمد و تلاش بی وقفه خود را در چارچوب وظایف و مسئولیت های این نهاد مردمی استمرار بخشید .

خصوصیات اخلاقی او برای سایرین همچون الگو و نمونه ای ممتاز به شمار می رفت . وی فردی مهربان ، هوشیار و دلسوز بود . حالت توسلش در نماز و دعا هیچگاه قطع نمی شد و از گیرایی عجیبی برخوردار بود . او با احساس مسئولیت و خلوص نیت کار می کرد و پاداشی جز شهادت در راه خدا را انتظار نمی کشید . لذا با کم کردن میزان وابستگی افراد خانواده به خود و ساده زیستی همواره خویشتن را برای این سفر الهی آماده می نمود .

شهادتنامه ....

بعدازظهر روز انتخابات دومین دوره ریاست جمهوری اسلامی (شهید محمد علی رجایی) برادر جلیل عباسی با 4 تن دیگر از برادران به منظور حفاظت از انتظامات و صندوق های رأی گیری به گشت اعزام می شود و در جریان توطئه به رگبار بسته شدن خودروی واحد گشت از پشت مورد اصابت گلوله منافقین تروریست قرار می گیرد .

طبق اعلام پزشکی قانونی علائم زیر در معاینه پیکر غرقه به خون وی مشخص گردیده است :

" 1) سوراخی به قطر تقریبی 8 میلیمتر با حاشیه سوخته که محل ورود گلوله است و در ناحیه پشت سمت چپ و در حدود دنده ششم قرار گرفته است . مسیر آن با میله فلزی بررسی شد.

2) سوراخ خروجی در ناحیه بالای بازوی راست به قطر 2×1 سانتی متر

3) ناحیه بالا و عقب سر متلاشی شده و تیر از آن خارج گردیده ، به علت متلاشی شدن پوست و استخوان ها تعیین نوح اسلحه و ورود و خروج آن میسر نیست .

4) سوراخ ورودی دست چپ که سوراخ خروجی آن در کف دست ملاحظه می شود .... "

و به این ترتیب جلیل عباسی به همراه روح الله (فریبرز) کرمی و امیر عباس بخشی مؤخر ، رأی های خود را که ساعاتی پیش از شهادت به نام محمد علی رجائی به صندوق ریخته بودند ، با نثار خون خویش تضمین نمودند و با زبان روزه در ماه مبارک رمضان به میهمانی خدا شتافتند تا در کنار یکدیگر و دوشادوش سایر شهدای انقلاب اسلامی به افطار بنشینند و از فضل و رحمت جاویدان الهی برخوردار گردند .

بی تردید حماسه زندگی این رزمندگان و سایر دلاوران اسلام همچون سندی پر افتخار و راهگشا برای امت حزب الله در تاریخ باقی خواهد ماند و شهادت مظلومانه آنان ننگ و نفرین ابدی را برای تمامی کافران معاند و منافقین سیه دل به دنبال خواهد داشت.

مزار شهید : بهشت زهرا ، قطعه 24 ، ردیف 87 ، شماره  8


مطالب پربازدید سایت

سوم اردیبهشت سالروز ترور شهید سپهبد محمدولی قرنی؛

روایت تنها شاهد اولین ترور

فرزند شهید آستانه پرست در دیدار با دبیرکل بنیاد هابیلیان خواستار شد:

باید انتقام خون شهدای ترور از منافقین سفاک گرفته شود

مروری بر جنایات گروهک تروریستی منافقین؛

ترور شهید عشرت اسکندری بر سر سفره صبحانه

روایتی از ترور شهید گودرزی به دست منافقین؛

ابراز امیدواری درباره نتایج دادگاه

امیدوارم دوستانم بعد از شهادتم راهم را ادامه دهند

وصیت نامه شهید جعفر نعمت زاده

جدیدترین مطالب

سوم اردیبهشت سالروز ترور شهید سپهبد محمدولی قرنی؛

روایت تنها شاهد اولین ترور

روایتی از ترور شهید گودرزی به دست منافقین؛

ابراز امیدواری درباره نتایج دادگاه

مروری بر جنایات گروهک تروریستی منافقین؛

ترور شهید عشرت اسکندری بر سر سفره صبحانه

امیدوارم دوستانم بعد از شهادتم راهم را ادامه دهند

وصیت نامه شهید جعفر نعمت زاده

فرزند شهید آستانه پرست در دیدار با دبیرکل بنیاد هابیلیان خواستار شد:

باید انتقام خون شهدای ترور از منافقین سفاک گرفته شود

فرزند شهید آقامیری می‌گوید منافقین باید به اشد مجازات محکوم شوند

فرزند شهید ترور: منافقین به اشد مجازات محکوم شوند

مردم آلبانی استرداد و خروج اعضای گروهک منافقین را از دولت خود مطالبه کنند

دادگاه رسیدگی به اتهامات سرکردگان گروهک تروریستی منافقین آغاز شد

فروردین 1403
شنبه 1 شنبه 2 شنبه 3 شنبه 4 شنبه 5 شنبه جمعه
1
2
3
4
5
8
9
10
11
12
16
17
18
19
20
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31

دانلود فیلم های تروریستی ایران و جهان