شهيد محمد رضا جلائي پور

Shahid Jalaiypoor01شغل : عضو سپاه پاسداران انقلاب اسلامي

سن : 26 سال

وضعيت تأهل : متأهل

محل شهادت : خيابان ولي عصر

تاريخ شهادت : 5/7/1360

زندگينامه ...

شهيد محمد رضا جلائي پور در سال 1334 ديده به جهان گشود و در دامان خانواده اي متدين و مهربان پرورش يافت . از نوجواني با اسلام و تعاليم عاليه اش آشنا شد و اعتقادي مستحكم يافت كه تا آخرين لحظه عمر پربارش با وي همراه بود .

در جريان انقلاب اسلامي قطره اي در درياي خروشان امت شهيد پرور بود و با تواضع در اين راه جانفشاني نمود و پس از پيروزي انقلاب و به منظور حراست از ثمرات خون شهيدان به سپاه پاسداران انقلاب اسلامي پيوست و به سبب صداقت و راست كرداريش در واحد گزينش سپاه به خدمت مشغول شد .

همواره در امر خير شتاب مي كرد و بي دريغ و مستمر به خانواده هاي بي سرپرست كمك مي رساند و از مال دنيا چيزي براي خود نمي اندوخت به طوري كه براي ازدواجش حتي اندك سرمايه اي هم نداشت . عبادتش حلاوتي ديگر داشت ، نمازش را به موقع بر پا مي كرد و هرگز از شركت در نماز جمعه غافل نماند .

اعتقاد به معاد در او آنچنان قوي بود كه در تمامي كارهايش نخست آخرت و روز جواب را در نظر مي گرفت و اگر كوچكترين تقصيري مرتكب مي شد ، فوراً استغفار مي كرد ، زيرا راه هدايت را يافته بود و با قدم هايي استوار در آن گام بر مي داشت .

شوق و شعفش چنان بود كه از همه چيز و همه كس در راه رسيدن به معبود گذشت مي كرد و حتي ازدواج نه تنها در فعاليت هايش خللي وارد نكرد ، بلكه با احساس مسئوليتي بيشتر به انجام وظايفش مي پرداخت .

اين دعاي شريف هميشه بر زبانش جاري بود كه « اللهم برحمتك في الصالحين فادخلنا و في عليين و فافعلنا و قتلا في سبيلك مع وليك فوفق لنا ، خدايا به من توفيق بده كه در راه تو به همراه ولي تو كشته شويم و به فيض شهادت نائل گرديم .»

شهادتنامه ...

او از خدا تقاضاي رسيدن به فوز عظيم شهادت را كرده بود و خدا نيز سرانجام دعاي او را مستجاب كرد . در روز 5 مهر 1360 شهيد جلائي پور پس از اطلاع از جنايات منافقين آمريكايي در برخي از خيابان هاي تهران به همراه جمعي از برادران جهت خنثي كردن اين دسيسه شوم به محل حادثه مي شتابند .

مزدوران آمريكا آنان را هدف رگبار گلوله قرار مي دهند و يكي از برادران پاسدار زخمي مي گردد . محمد رضا بي آن كه به زندگي خود توجهي داشته باشد به كمك برادر مجروحش مي رود و او را بر دوش مي كشد تا از صحنه خارج نمايد . در اين لحظه تروريست هاي منافقين ناجوانمردانه از فرصت استفاده كرده و اين عزيز جان بر كف را هدف گلوله قرار مي دهند و او را به شهادت مي رسانند .

در گزارش پزشكي قانوني علت شهادت برادر محمد رضا جلائي پور به شرح زير قيد شده است :

" در پهلوي راست قفسه سينه سوراخي به قطر 5 سانتي متر مشخص است و سوراخ خروجي در سمت چپ قفسه سينه مشاهده مي شود . سائيدگي در پيشاني مشخص است . علت مرگ اصابت گلوله مي باشد ."

شهيد جلائي پور به آنچه مي خواست و در دعاهايش طلب مي كرد رسيد و در راه خدا و در صف ولي خدا به فيض شهادت نائل گرديد و چنين سعادتي نصيب خوبان خدا مي شود و بس . منافقين با به شهادت رساندن اين پاسدار جان بر كف تنها خود را روسياه تر كردند و بس زيرا عاشقان شهادت را از مرگ هراسي نيست .

مزار شهيد : بهشت زهرا ، قطعه 24 ، رديف 97 ، شماره 9


مطالب پربازدید سایت

شهادت یک نوزاد در حمله تروریست‌ها

حمله تروریست‌ها در ایام نوروز

جدیدترین مطالب

شهادت یک نوزاد در حمله تروریست‌ها

حمله تروریست‌ها در ایام نوروز

احمد عطایی مدیر انتشارات قدر ولایت

باید اعترافات و اسناد جنایات منافقین منتشر شود

دادگاه منافقین اقدامی در مسیر عدالت؛

روایت خانواده‌های شهدای ترور از جنایت‌های فرقه نفاق

دی 1402
شنبه 1 شنبه 2 شنبه 3 شنبه 4 شنبه 5 شنبه جمعه
1
2
3
5
6
7
8
9
10
11
12
14
15
16
17
18
19
21
22
23
28
29

دانلود فیلم های تروریستی ایران و جهان