سال 60 از نظر امنیت داخلی و ملی سخت‌ترین سال در تاریخ کشور بود

159332266066587100

رئیس‌جمهور گفت: ۱۳۶۰ از نظر امنیت داخلی و ملی شاید سخت‌ترین سال در تاریخ کشور بود. از یک طرف هجمه عراق در ۳۱ شهریور ۵۹ و از طرف دیگر هجمه منافقین از داخل که از ۳۱ خرداد 60 شروع شده بود.

حجت‌الاسلام‌‌والمسلمین حسن روحانی در جلسه ستاد مقابله با کرونا با اشاره به فرا رسیدن هفتم تیرماه، سالروز شهادت آیت‌الله بهشتی و یارانش، گفت: ۱۳۶۰ از نظر امنیت داخلی و ملی شاید سخت‌ترین سال در تاریخ کشور بود. از یک طرف هجمه عراق در ۳۱ شهریور ۵۹ و از طرف دیگر هجمه منافقین از داخل بود که از ۳۱ خرداد شروع شده بود. این شرایط یک شرایطی بود که سابقه‌ای برای آن در این حد نداشتیم و اکنون نیز از نظر امنیتی نظیر آن را نداریم و سال بسیار سختی برای مردم بود و حوادث تلخی در آن سال اتفاق افتاد که تلخ‌ترین حادثه در آن سال ماجرای انفجار محل مرکزی حزب جمهوری اسلامی در محل سرچشمه تهران بود.

رییس‌جمهور گفت: در آن حادثه شهید بهشتی شخصیت والای ما و ۷۲ نفر از یاران ایشان به شهادت رسیدند و عده‌ای زخمی شدند. آن حادثه به‌قدری مهم بود که مخالفان و ضد انقلاب فکر می‌کردند توانسته‌اند ضربه نهایی را به نظام وارد کنند، می‌گفتند مجلس شورای اسلامی دیگر اکثریت پیدا نمی‌کند.

روحانی با بیان اینکه هفتم تیر کشور را تغییر داد، گفت: در آن زمان امام (ره) با آن توان و بیان قوی‌شان و بعد از بیانات ایشان با حضور همه مردم، کشور حالت دیگری پیدا کرد؛ این شعار «ایران پر از بهشتی است» که شعار همه مردم در سراسر کشور در تشییع جنازه شهید بهشتی بود تحولی بزرگ در کشور به‌وجود آورد.

رییس‌جمهور گفت: در آن زمان یک مثلث شوم خطرناک از نظر امنیتی بالای سر کشور تشکیل شده بود، آمریکایی‌ها، صدام و منافقین. البته کشورهای دیگر هم بودند اما عمدتا این مثلث شوم بود که کشور را دچار مشکلات عظیم کرد.

وی افزود: در هفتم تیر یک شخصیت والای کم‌نظیر از نظر علمی، مدیریتی و جامع و مسلط به شرایط سیاسی دنیا و مسلط به چند زبان دنیا را متاسفانه از دست دادیم.


مطالب پربازدید سایت

شهادت یک نوزاد در حمله تروریست‌ها

حمله تروریست‌ها در ایام نوروز

جدیدترین مطالب

شهادت یک نوزاد در حمله تروریست‌ها

حمله تروریست‌ها در ایام نوروز

احمد عطایی مدیر انتشارات قدر ولایت

باید اعترافات و اسناد جنایات منافقین منتشر شود

دادگاه منافقین اقدامی در مسیر عدالت؛

روایت خانواده‌های شهدای ترور از جنایت‌های فرقه نفاق

مطالب پربازدید بخش خبر

دی 1402
شنبه 1 شنبه 2 شنبه 3 شنبه 4 شنبه 5 شنبه جمعه
1
2
3
5
6
7
8
9
10
11
12
14
15
16
17
18
19
21
22
23
28
29

دانلود فیلم های تروریستی ایران و جهان