رویارویی دو رزمنده و عضو گروهک منافقین در «بی‌در کجایان»

170133365

سجاد بحری کارگردان «بی‌در کجایان» راه‌یافته به چهل‌ویکمین جشنواره تئاتر فجر گفت: داستان در مورد درگیری دو تا رفیق است که قبل از پیروزی انقلاب از هم جدا می‌شوند.

به گزارش هابیلیان به نقل از ایرنا، سجاد بحری کارگردان پرسابقه‌ای که در جشنواره‌های مختلف استانی، جشنواره‌های مقاومت و جشنواره بسیج سراسری شرکت کرده است در حالا با نمایش بی در کجایان در بخش صحنه‌ای چهل و یکمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر حضور دارد.

این نمایش امروز یکشنبه (دوم بهمن) در تالار قشقایی رأس ساعت ۱۷:۳۰ اجرا خواهد شد.

این کارگردان در خصوص داستان نمایش بی در کجایان توضیح داد: داستان در مورد درگیری دو تا رفیق است که قبل از پیروزی انقلاب از هم جدا می‌شوند و یکی از آن‌ها عضو سازمان منافقین شده و دیگری رزمنده دفاع مقدس؛ داستان از جایی شروع می‌شود که این دو رفیق دو روز قبل از اعلام قطع‌نامه دوباره با هم مواجه و دچار جدال و رویارویی می‌شوند.

کارگردان نمایش بی در کجایان تئاتر را یکی از رسانه‌هایی که می‌تواند روی مخاطب تأثیرگذار باشد نامید و گفت: در سال‌های گذشته بخش زیادی از هنرمندهایی که در کشورمان در حال فعالیت هستند تلاش خودشان را کردند که مفاهیمی که در ذهن خودشان دارند یا مفاهیمی را که در جامعه اولویت دارد، به مردم نشان بدهند و قطعاً تأثیر هنری مثل تئاتر در جامعه بی‌اثر نیست.

بحری کمبودها و مسائل مالی را علت جا نیفتادن تئاتر بین عموم مردم دانست و ادامه داد: عموم مردم علاقه‌مند به نمایش‌هایی هستند که فضای شاد و موزیکال و کمدی دارد و بیشتر سراغ این مدل از نمایش‌ها می‌روند و باید گفت در مورد چرایی به وجود آمدن چنین رویکرد و شرایطی، قطعاً در کنار مسئولان، هنرمندها نیز کم‌کاری‌هایی داشته‌اند.

سجاد بحری علت کمبود مخاطبان تئاتر را متوجه نشدن داستان نمایش و در نتیجه ارتباط برقرار نکردن بعضی آثار نمایشی با مخاطب علاقه‌مند دانست و توضیح داد: اگر فاصله بین روشن‌فکرهای جامعه و هنرمندان و مردم عادی از همدیگر کمتر شود تئاتر مخاطبان بیشتری خواهد داشت؛ بنابراین هم باید هنرمندان تلاش خودشان را بکنند که باعث جذب مخاطب را شوند و هم مردم باید تلاش‌شان را بکنند که با مطالعه بیشتر و مشاهده بیشتر، خودشان را به هنرمندان نزدیک کنند.

این کارگردان باسابقه، تئاتر را ازجمله هنرهایی نامید که همه افراد جامعه با آن ارتباط برقرار نمی‌کنند و این موضوع را این‌گونه توضیح داد: قشری از مخاطب که مطالعه بیشتری دارد و دقیق‌تر و جدی‌تری مسائل سیاسی، اجتماعی و فرهنگی جامعه را بررسی می‌کند در حال حاضر بیشتر جذب تئاتر می‌شوند و آن‌ها هستند که این هنر را یا تماشا یا اجرا می‌کنند.

در نمایش بی در کجایان، سجاد بحری، مهدی اذعانی و ابوذر امامی ایفای نقش می‌کنند.

محمدجواد صالحی (دستیار کارگردان)، محمد رمضانی (مدیر صحنه و طراح نور)، اسماعیل شریفی (سرپرست گروه) از دیگر عوامل این نمایش صحنه‌ای هستند.

نمایش بی در کجایان امروز دوم بهمن ۱۴۰۱ در دو سانس ۱۷:۳۰ و ۲۰ در تالار قشقایی میزبان مخاطبان در چهل و یکمین جشنواره تئاتر فجر خواهد بود.

چهل‌ویکمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر از ۲۵ دی تا ۱۱ بهمن ۱۴۰۱ به دبیری کوروش زارعی در تهران در حال برگزاری است.


مطالب پربازدید سایت

شهادت یک نوزاد در حمله تروریست‌ها

حمله تروریست‌ها در ایام نوروز

جدیدترین مطالب

شهادت یک نوزاد در حمله تروریست‌ها

حمله تروریست‌ها در ایام نوروز

احمد عطایی مدیر انتشارات قدر ولایت

باید اعترافات و اسناد جنایات منافقین منتشر شود

دادگاه منافقین اقدامی در مسیر عدالت؛

روایت خانواده‌های شهدای ترور از جنایت‌های فرقه نفاق

مطالب پربازدید بخش خبر

دی 1402
شنبه 1 شنبه 2 شنبه 3 شنبه 4 شنبه 5 شنبه جمعه
1
2
3
5
6
7
8
9
10
11
12
14
15
16
17
18
19
21
22
23
28
29

دانلود فیلم های تروریستی ایران و جهان