روایت امام جمعه اصفهان از تذکر شهید طباطبایی‌نژاد به بنی‌صدر در مجلس

روایت امام جمعه اصفهان از تذکر شهید طباطبایی‌نژاد به بنی‌صدر در مجلس

به گزارش هابیلیان و به نقل از تسنیم،  آیت‌الله سید یوسف طباطبایی‌نژاد ظهر امروز در دهمین اجلاسیه شهدای روحانی استان اصفهان اظهار داشت: تاریخچه این جلسه به 10 سال قبل برمی‌گردد که بنا شد در شهرستان‌هایی که شهید روحانی دارند سالانه جلسه داشته باشند و در مرکز استان نیز یادواره‌ای برگزار شود.

وی با بیان اینکه شهدای روحانی، اسوه و الگوی جامعه‌اند، گفت: انسان در همه کارهای خود نیازمند یک هدایتگر است و پیامبران الگوهای بشر، ائمه الگوی انسان و در زمان غیبت امام عصر(عج)، روحانیت باید الگویی برای انسان‌ها باشند.

امام جمعه اصفهان افزود: مثل علما روی زمین مانند ستارگان در آسمان است و همانطور که به وسیله ستارگان در شب و روز راه را پیدا می‌کنند، روی زمین هم انسان‌ها به وسیله علما و روحانیون می‌توانند طریق مستقیم را بیابند.

وی بیان کرد: خداوند در قرآن پیامبر را اسوه قرار داده و هرکس به این اسوه‌ها پشت کند و در مسیر آنان راه نرود، گمراه خواهد شد و به بیراهه می‌رود.

طباطبایی‌نژاد افزود: اسوه باید اموری که در مسیر آخرت خداست را به خوبی بلد باشد و مسیر را طی کند وگرنه قادر نیست الگو باشد بنابراین علما و روحانیون باید مسیر الهی را طی کنند و قبل از دیگران به حرفی که می‌زنند،عامل باشند.

وی ادامه داد: نباید در مقابل دشمن و دنیا وهن و ضعف نشان داد و باید صبور بود لکن اگر جلودار مردم بودید و ضعف نشان دادید و به دشمن دست دادید، دچار اشتباه شده‌اید و پیروان خود را در مسیر نادرست قرار می‌دهید.

امام جمعه اصفهان تصریح کرد: افتخار ما شیعیان این است که روحانیت ما به حرفی که به مردم می‌زند، عمل می‌کند و در غیر مذهب اسلامی و دیگر مذاهب چنین چیزی نمی‌بینید برای مثال در جنگ‌های بزرگ بین مسیحیت، روحانیون آن‌ها از کلیسا خارج نمی‌شوند.

وی افزود: حتی در بین برادران اهل تسنن بسیار کم اتفاق افتاده که در مقابل دشمنان اسلام بایستند و به شهادت برسند؛ اما شیعه چنین نیست؛ در جنگ تحمیلی و در بین مدافعان حرم روحانیون حضور دارند و نسبت به تعدادشان بیش از مردم شهید داده‌اند.

حضور یک پنجم شهدای روحانی کشور در اصفهان

طباطبایی‌نژاد با بیان اینکه در جنگ تحمیلی حدود 4 هزار شهید روحانی تقدیم شده، گفت: کل جمعیت روحانی ما حدود 30 هزار نفر بوده، اصفهان از نظر شهدا یک دهم شهدای کشور را داراست که شهدای روحانی بیشتری دارد و یک پنجم شهدای روحانی کشور یعنی 590 نفر آنان تاکنون شناسایی شده‌اند.

وی با تاکید بر اینکه دشمن سعی می‌کند بین مردم و روحانیت جدایی اندازد، خاطرنشان کرد: هدف از این اجلاسیه‌ها این است که بدانید مردم با روحانیت و روحانیت با مردم هستند.

توطئه روی کار آمدن بنی‌صدر قبل از فرار شاه

نماینده ولی فقیه در استان اصفهان درباره روحانی شاخص امسال گفت: سید نورالله طباطبایی‌نژاد که برادر من هستند در حزب جمهوری و در کنار شهید بهشتی به شهادت رسیدند و از نظر فکری و جسمی فردی بسیار رشید بود.

وی افزود: اولین کسی که در مدرسه فیضیه روی سنگ ایستاد و اعلام کرد که امام(ره) به ترکیه تبعید شده و سخنرانی کرد، ایشان بود و تا مدت‌ها بردارم و آیت الله ناطق نوری در مسجد بالا سر حضرت معصومه(ع) هرشب بعد از نماز، جلسه دعا برگزار می‌کردند.

طباطبایی نژاد با اشاره به خاطرات برادرشان بیان کرد: بردارم می‌گفت یک شب بعد از سخنرانی من آمدم کنار ضریح به دعا خواندن و یک ساواکی به من تذکر داد که اگر سید نبودی تو را می‌گرفتیم.

وی ادامه داد: در روزهای آخر که در تهران منبر می‌رفتند، مسجد را محاصره کردند و 2 روز قبل از فرار شاه بود و بعد که آزاد شدند بارها گفته بود وقتی آخر شب بازداشت به دفتر رئیس کلانتری رفتیم به من گفت: فکر کردی ما دل خوشی از شاه و دستگاه او داریم؟ کاری از شما برنمی‌آید.

تذکر شهید طباطبایی نژاد در مجلس شورای اسلامی

امام جمعه اصفهان افزود: این‌ها خلاء دیدند و فردی به نام بنی صدر را در آب نمک گذاشته‌اند و قرار است روی کار آید و بعدها مشخص شد که این حرف درست است و دستی پشت پرده وجود دارد اما به حول و قوه الهی همه توطئه‌ها تاکنون نابود شده است.

وی اظهار داشت:شهید نورالله طباطبایی‌نژاد نخستین شخصی بود که در مجلس علیه بنی صدر سخنرانی کرد؛ بنی صدر توطئه آمریکا بود و ما از آن خبر نداشتیم و شنیده بودیم او دانشجویی است که در خارج مسلمانان را دور هم جمع می‌کند و جوان خوبی است اما بعد مشخص شد که چیز دیگری است.


مطالب پربازدید سایت

مردم آلبانی استرداد و خروج اعضای گروهک منافقین را از دولت خود مطالبه کنند

دادگاه رسیدگی به اتهامات سرکردگان گروهک تروریستی منافقین آغاز شد

سوم اردیبهشت سالروز ترور شهید سپهبد محمدولی قرنی؛

روایت تنها شاهد اولین ترور

فرزند شهید آقامیری می‌گوید منافقین باید به اشد مجازات محکوم شوند

فرزند شهید ترور: منافقین به اشد مجازات محکوم شوند

دبیرکل بنیاد هابیلیان در دیدار جمعی از جوانان و نوجوانان بهشهری:

حیات رژیم صهیونیستی وابسته به ترور است

جدیدترین مطالب

سوم اردیبهشت سالروز ترور شهید سپهبد محمدولی قرنی؛

روایت تنها شاهد اولین ترور

فرزند شهید آقامیری می‌گوید منافقین باید به اشد مجازات محکوم شوند

فرزند شهید ترور: منافقین به اشد مجازات محکوم شوند

مردم آلبانی استرداد و خروج اعضای گروهک منافقین را از دولت خود مطالبه کنند

دادگاه رسیدگی به اتهامات سرکردگان گروهک تروریستی منافقین آغاز شد

دبیرکل بنیاد هابیلیان در دیدار جمعی از جوانان و نوجوانان بهشهری:

حیات رژیم صهیونیستی وابسته به ترور است

دبیرکل بنیاد هابیلیان در دیدار با خانواده شهید کامیاب مطرح کرد:

مجازات منافقین را در محاکم بین المللی نیز دنبال خواهیم کرد

بنیاد هابیلیان (خانواده شهدای ترور کشور)

باز هم تروریسم و باز هم کاپشن صورتی

حمله تروریستی به سه نقطه شهرستان چابهار و راسک

تعداد شهدای حمله تروریستی به راسک و چابهاربه 16 نفر رسید

فروردین 1403
شنبه 1 شنبه 2 شنبه 3 شنبه 4 شنبه 5 شنبه جمعه
1
2
3
4
5
8
9
10
11
12
16
17
18
19
20
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31

دانلود فیلم های تروریستی ایران و جهان