روایت آیت‌الله بطحایی از ارتباط منافقین با مرحوم منتظری‌

1396072511063533712244324

آیت‌الله سید هاشم بطحایی از شاگردان امام خمینی درباره علت سقوط مرحوم منتظری معتقد است منافقین خدمت مرحوم منتظری می‌رسیدند و مستندات دروغ به وی می‌دادند.

به گزارش هابیلیان به نقل از خبرگزاری تسنیم، در روزهای گذشته مسئله‌ای در فضای مجازی مطرح شد که بازتاب فراوانی پیدا کرد و آن هم ماجرای کمک آیت‌الله منتظری به خانواده بهاییان و منافقین بود.

چهارشنبه 30 آبان مناظره‌ای با عنوان "بیت آیت‌الله منتظری و دهه60" در دفتر مطالعات و تدوین تاریخ ایران با حضور مجتبی لطفی عضو دفتر آیت‌الله منتظری و عباس سلیمی‌نمین رییس دفتر مطالعات و تدوین تاریخ ایران برگزار شده بود.  در بخشی از این مناظره، مجتبی لطفی به کمک آیت‌الله منتظری به خانواده‌های زندانیان اعم از بهایی، توده، مجاهد(منافقین) اشاره می‌کند.

این شاگرد منتظری در این مناظره می‌گوید "آیت‌الله منتظری فقط یک کار انسانی می‌کرد و آن هم این بود که به خانواده زندانی‌ها اعم از بهایی، مسلمان، مجاهد و توده‌ای قبل و بعد انقلاب کمک می‌کرد."

عمادالدین باقی از افراد نزدیک به آیت‌الله منتظری که از طرف وی مسئول کمک به خانواده زندانی‌ها بوده، در مقام پاسخ به این ادعا در یادداشتی گفته است "آیت‌الله منتظری تا آن جا که شخصاً اطلاع دارم مراجعه و درخواستی از سوی خانواده‌های بهائیان و نیز متهمان به اقدامات خشونت‌بار و تروریستی نداشته‌اند که همچون امام علی(ع) با آنان رفتار کند...!"

در واقع باقی، هرچند مصادیق کمک به خانواده‌های منافقین و بهایی‌ها را رد می‌کند اما اصل این اقدام را زیر سوال نمی‌برد و آن را اقدامی شایسته می‌داند.

مرتضی صفارهرندی نیز در پاسخ به این ادعاهای شاگرد منتظری در یادداشتی نوشته بود "اکنون دست آقای منتظری از دنیا کوتاه است و او عاجز از اینکه چنین ادعاهایی را تکذیب کند و یا احیاناً با قبول انتساب آن به خود در مقام توجیه این اقدام برآید. اما آیا سکوت در قبال چنین ادعا و شبهات مترتّب بر آن جایز است؟ آیا این شبهه که چگونه می‌شود سهم مبارک امام زمان(عج) را تقدیم کسانی کرد که به جنگ مستقیم امام زمان برخاسته‌اند؟"

در همین زمینه آیت‌الله سید هاشم بطحایی از اساتید سطوح عالی حوزه علمیه قم و از شاگردان امام راحل(ره) در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری تسنیم در قم، درباره علت رابطه آیت‌الله منتظری و تاثیرپذیری‌اش از منافقین، با اشاره به غلبه عقل منفصل بر عقل متصل در مرحوم منتظری اظهار داشت: یکی از بزرگ‌ترین اشکالاتی که مرحوم منتظری داشت این بود که تحت تأثیر نزدیکان خود قرار می‌گرفت.

عضو مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: ایشان در درس خارج خود مطالبی را بیان کرده بود که سبب جنجال در آن زمان شد و زمانی که به ایشان اعتراض کردیم وی دست بر دهان خود گذاشت و گفت دیگر سخنی نمی‌گویم که مشخص بود که عقل منفصل و نزدیکان، وی را وادار کردند سخنان جنجالی را مجدد بر زبان بیاورد و سبب آشوب شود.

 وی با اشاره به ارتباط مرحوم منتظری با منافقین تصریح کرد: منافقین خدمت مرحوم منتظری می‌رسیدند و مستندات دروغ به وی می‌دادند و ایشان هم تحت تأثیر قرار می‌گرفت.

آیت‌الله بطحایی با تأکید بر اینکه انقلاب اسلامی از ابتدای پیروزی همواره دشمن‌های زیادی داشته است، گفت: منافقین،  توده‌ای‌ها، نهضت آزادی و همچنین جبهه ملی فعال بودند و اهداف خود را دنبال می‌کردند، مرحوم منتظری باید در برابر درخواست نامطلوب منافقین ایستادگی می‌کرد اما ایشان به این موضوع فکری نکرد.

 ‌عضو مجلس خبرگان رهبری عنوان کرد: از شاگردان مرحوم منتظری بودم و ایشان ضمن اینکه مرد سیاسی بود اما مدیریت لازم و نیازمند صلابت در گفتار را نداشت، منتظری با سخنان خود به دشمن سوژه می‌داد و اگر به حرف امام راحل گوش می‌داد و به حوزه علمیه باز می‌گشت هیچ‌گاه سقوط نمی‌کرد.

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه منتظری از سادگی خاصی برخوردار بود و امام راحل به ایشان تأکید کرد به حوزه برگرد و مرجعیت را دنبال کند، اظهار داشت: امام خمینی(ره) حق استادی بر گردن مرحوم منتظری داشت و اگر به حرف امام راحل گوش می‌داد این اتفاق ناگوار و سقوط وی اتفاق نمی‌افتاد و مرجعیت آسیب نمی‌دید.

وی با بیان اینکه منتظری در مقدمات انقلاب اسلامی تلاش‌های زیادی داشت ولی رهبری در کشور بر عهده یک نفر است و امروز در غیبت کبری یک نفر امام زمان(عج) است، خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری تربیت‌شده مکتب قرآن و سنت پیامبر (ص) بوده و از صلابت خوبی برخوردار است و باید حرف ایشان موردتوجه همه مسئولان باشد.


مطالب پربازدید سایت

شهادت یک نوزاد در حمله تروریست‌ها

حمله تروریست‌ها در ایام نوروز

جدیدترین مطالب

شهادت یک نوزاد در حمله تروریست‌ها

حمله تروریست‌ها در ایام نوروز

احمد عطایی مدیر انتشارات قدر ولایت

باید اعترافات و اسناد جنایات منافقین منتشر شود

دادگاه منافقین اقدامی در مسیر عدالت؛

روایت خانواده‌های شهدای ترور از جنایت‌های فرقه نفاق

مطالب پربازدید بخش خبر

دی 1402
شنبه 1 شنبه 2 شنبه 3 شنبه 4 شنبه 5 شنبه جمعه
1
2
3
5
6
7
8
9
10
11
12
14
15
16
17
18
19
21
22
23
28
29

دانلود فیلم های تروریستی ایران و جهان