رهبر انقلاب: ترور فکری از ترور جسمی خطرناک تر است

1530031 868

دشمنان اسلام و ایران به دنبال ترور نخبگان ما هستند، اما خطرناک‌تر از کشته شدن و ترور نخبگان ما، ترور فکری و اسارت آنها در برنامه‌های دشمن است.

به گزارش پایگاه خبری، تحلیلی هابیلیان به نقل از مشرق، در طول سالهای گذشته بارها و بارها شاهد ترور دانشمندان و نخبگان ایران توسط اسرائیل و آمریکا و دشمنان اسلام و ایران بوده‌ایم. فهرست طولانی شهدای نخبه و دانشمند جمهوری اسلامی ایران عزیز نشان از جنایت‌کاری و سبعیت دشمنان دارد. جمهوری اسلامی و دستگاه‌های امنیتی و انتظامی کشور موظف به حفاظت از جان نخبگان در برابر ترور فیزیکی و جسمی آنها هستند و بر این امر همواره از سوی رهبر معظم و مسئولان امر تاکید شده است. اما حفاظت در برابر ترور فکری کاری دیگر است.

رهبر معظم انقلاب اسلامی با استعانت از هدایت‌های قرآنی توصیه‌ای در همین زمینه به خود نخبگان جوان علمی کشور داشتند که خواندنی و تکرار کردنی است:

«نخبگان عزیز خودشان از خودشان مراقبت کنند؛ از خودتان مراقبت کنید. یکی از عزیزان اشاره کردند که جنگ است و در جنگ، هم شهید داریم، هم جانباز داریم. راست میگویند؛ جنگ است. از ترور جسمی خطرناک‌تر، ترور مغزی و فکری است. گاهی دانشمندان ما را ترور کردند، شهیدشان کردند ــ دیدید دیگر ــ امّا از آن بدتر و تلخ‌تر این است که دانشمند ما را اسیر کنند؛ دانشمند ما اسیر نباید بشود. این‌هم در درجه‌ی اوّل به عهده‌ی خود نخبه است و خود نخبه باید مراقبت کند از خودش. این عنوانِ تقوا که از اوّل قرآن تا آخر قرآن این‌همه تکرار شده ــ «هُدًی لِلمُتَّقین»[۱] اوّل قرآن هست و تا آخر قرآن [هم] بارها و بارها عنوان تقوا تکرار شده ــ به همین معنا است؛ تقوا به‌معنای محافظت از خویشتن است، خودنگهداری است. در همه‌ی زمینه‌ها این‌جور است؛ این‌ را دنبال کنید.»


مطالب پربازدید سایت

شهادت یک نوزاد در حمله تروریست‌ها

حمله تروریست‌ها در ایام نوروز

جدیدترین مطالب

شهادت یک نوزاد در حمله تروریست‌ها

حمله تروریست‌ها در ایام نوروز

احمد عطایی مدیر انتشارات قدر ولایت

باید اعترافات و اسناد جنایات منافقین منتشر شود

دادگاه منافقین اقدامی در مسیر عدالت؛

روایت خانواده‌های شهدای ترور از جنایت‌های فرقه نفاق

مطالب پربازدید بخش خبر

دی 1402
شنبه 1 شنبه 2 شنبه 3 شنبه 4 شنبه 5 شنبه جمعه
1
2
3
5
6
7
8
9
10
11
12
14
15
16
17
18
19
21
22
23
28
29

دانلود فیلم های تروریستی ایران و جهان