دیدار دبیرکل هابیلیان با معاون وزیر اوقاف سوریه

IMG 9812

سیدمحمدجواد هاشمی‌نژاد، دبیرکل بنیاد هابیلیان با معاون وزیر اوقاف سوریه و هیئتی از اتحادیه علمای بلاد شام دیدار و گفت‌وگو کردند.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی هابیلیان(خانواده شهدای ترور کشور) مشروح سخنان دبیرکل بنیاد هابیلیان بدین شرح است.

هاشمینژاد:

بسم الله الرحمن الرحیم. اولاً خوشامد عرض می‎کنم خدمت مقام محترم علمای اهل سوریه. طبیعتاً همان طور که اشاره کردند منطقه ما الان درگیر موضوع تروریسم هست، البته کشور ما خیلی بیش از اینها و زودتر از اینها درگیر موضوع تروریسم شد و روزانه گاهی مردم ما تا 100 نفر به شهادت می‎رسیدند. همه طبقات مردم را هم در بر می‎گرفت و حتی شامل عالیترین مقامات کشور ما هم می‎شد.

گروه‌های تروریستی در ایران مورد حمایت رسمی غرب بودند

سطح ترورهایی و این شکل از ترورها را که با همه وسعتش در منطقه ما دارد انجام می‌شود، در هیچ جا شاهد نبودیم که در عرض چند ماه رئیس‎جمهور و نخست‎وزیر و رئیس دیوان عالی کشور به اتفاق جمع زیادی از مقامات به شهادت برسند و این گروه‎هایی که این جنایات را انجام دادند در کشورهای غربی مورد حمایت رسمی بودند و دفتر در اختیار داشتند.

با همین انگیزه‎هایی که گروه‎های تفکیری دارند، منتها با ادعاهای دیگر در کشور ما جنایت انجام دادند و مورد حمایت کامل و رسمی کشور آمریکا و کشورهای اروپایی بودند. اگر امروز داعش رسانه‎هایی دارد که در مناطق مجهول است و یا مناطقی که در اختیار دارد، جنایتکارانی که در کشور ما جنایت کردند و رئیس‎جمهور و نخست‎‏وزیر را به شهادت رساندند در کشور فرانسه و در کشورهای اروپایی دفاتر رسمی رسانه‎ای داشتند.

اما مردم ما یاد گرفتد که چطور از منافع خودشان، از امنیت خودشان و از کشور خودشان بدون این که به کشورهای دیگر چشمداشتی داشته باشند، دفاع بکنند و به مرحله‎ای رسیدیم که الان به کمک ملت‎های دیگر هم می‎آییم.

IMG 9807

امام‌خمینی(ره) روح استقلال‌طلبی و بازگشت به ایمان را در مسلمانان زنده کرد

چهل سال پیش امام خمینی(ره) روح استقلال طلبی و بازگشت به ایمان مردم را در آنها زنده کرد و ما شاهد هستیم که بعد از چهل سال آن ندایی که امام خمینی برای ایجاد وحدت در بین جهان اسلام داد، امروز نمادهای آن را به خوبی مشاهده می‎کنیم.

امروز ما مشاهده می‎کنیم که دفاع از جهان اسلام، برای جمهوری اسلامی، شیعه و سنی نمی‎شناسد. نفوس مسلمین برای جمهوری اسلامی ایران اولویت اول است. انقلاب و بیداری که امام خمینی ایجاد کرد در کشور ایران و در کشورهای مختلف در بین مردم، موفق شد پرده تزویر و ریا را از چهره بسیاری از دولت‎ها بزداید.

چقدر مبارزه با اسرائیل در طول دهه‎های گذشته انجام شد با شعار بدون محتوای دفاع از «عربیت». این شعار و این مبارزه به نتیجه نرسید که بماند، بسیاری از کشورهای عربی، بعضی از مناطق کشور خودشان را هم از دست دادند و در دست رژیم صهیونیستی افتاد. آنچه که امروز این رژیم را به وحشت انداخته، بازگشت مسلمین به هویت اسلامی خودشان است.

امروز در حال مشاهده چهره حقیقی آل‌سعود هستیم

وقتی که این بازگشت ایجاد شد در مسلمین دیگر مرز نمی‎شناسد، فارس و عرب نمی‎شناسد؛ وقتی مشکلی برای مردم سوریه پیش می‎آید، مانند آن است که این مشکل برای مردم ایران به وجود آمده است. همین طور در دیگر مناطق اسلامی و این دقیقاً فرمایش رسول اکرم(ص) است و این فرمان اسلامی ماست. این را بگذارید در کنار حرف‎ها و شعارهایی که آل سعود در سرزمین وحی و در سرزمین پیامبر دارند انجام می‎دهند.

عربستان امروزه برای این که با کشور اسلامی دیگری مبارزه کند به اسرائیل و آمریکا پناه می‎برد! این وضعیت چهره حقیقی آل سعود را دارد نشان می‎هد و نشان ‌می‌دهد که شعار خادم‎الحرمین دقیقاً برای فریب مردم مسلمان است و در هنگام انجام مناسک حج در تمام بلندگوها و مناره‎های مساجد آل سعود شعار تفرقه‎انگیز و در ضدیت با گروه‏های مختلف مسلمانان و مخصوصاً شیعیان داده می‎شود.

شعارهایی داده می‎شود علیه چند صد میلیون مسلمان. نمی‎گویند ایران، می‎گویند کلاً شیعه! و این در حالی است که به صراحت دارند به آمریکایی‎ها کمک همه جانبه می‎کنند و مال و اموالی را که مربوط به جهان اسلام است، در اختیار آمریکایی‎ها قرار می‎دهند. امنیت خودشان را در سایه همکاری و تعامل با رژیم صهیونیستی و اسرائیلی‎ها دارند تأمین می‎کنند. 

با پولی که در سرزمین وحی است، پیشرفته‎ترین سلاح‎های آمریکایی و غربی را می‎خرد برای کشتار مردم یمن. امروز هر کودکی می‎‏داند که آن تکفیری‎ها که آمدند و اقدام کردند در سرزمین عراق و سرزمین سوریه، حمایت‏هایی بود که از کشور سعودی گرفتند. اینها دستورات قرآن است؟! پیامبر اکرم چنین دستوری داده است؟!

علی‎ای‌حال من عرضم این است که یکی از کارهایی که بعد از انقلاب اسلامی شد و این روح انقلاب اسلامی و حقیقت اسلامی که در بین مردم منطقه دمیده شد و بیداری اسلامی مردم، موفق شد چهره تزویر دشمنان و همچنین آل سعود را از چهره‎هایشان بزداید و پشتوانه‎های نزاع‎های خونین در این منطقه را که با پول عربستان و سلاح آمریکا و اقدامات امنیتی که اسرائیل دارد انجام می‎دهد، کاملاً به مردم دنیا نشان داد.

همه آنچه که بر کشور ما می‎گذرد، به‌خاطر حمایت از فلسطین است

جمیع اقداماتی که انجام شد در این منطقه را ملاحظه بکنید، آیا سر سوزنی علیه اسرائیل و آمریکا بود؟ همه آنچه را که بر کشور ما دارد می‎گذرد، بنده دلیل اصلی‎اش را به صراحت می‎گویم و آن به خاطر فلسطین است. اگر ما از فلسطین دفاع نکنیم و علیه اسرائیل اقدام نکنیم، هیچ مشکلی در کشور ما وجود ندارد. حدود هفتاد سال است مردم مظلوم فلسطین ندای کمک خواهی از جهان اسلام دارند و اولویت اول جمهوری اسلامی ایران، مردم فلسطین هستند و این دقیقاً فرمان رسول خداست.

مشاهده می‎کنید چهره واقعی آمریکا امروز در نوک زبان ترامپ آشکار است. سعودی هر چه امکانات در جهان اسلام هست و مربوط به مردم جهان اسلام هست، در اختیار اینها قرار داده و او (ترامپ) با چه ادبیات تحقیرآمیزی آنها (عربستان) را مورد خطاب قرار می‎دهد. مرتب تکرار می‎کند که اگر ما (آمریکا) نباشیم، شما (عربستان) دو هفته هم زنده نیستید و این نتیجه سرپیچی از آیات الهی است.

این دقیقاً به خاطر این است که فرمان خداوند را که فرمود کفار و مسیحیان و یهود را بر سر خودتان مستولی نکنید و اینها این کار را کردند و امروز خفت و خواری‎اش را در حال مشاهده کردن هستیم. به هر حال امروز مسلمین وظیفه خیلی سنگین دارند، مخصوصاً علمای مسلمین.

امروز «درد مشترک» کشورهایی نظیر ایران و سوریه را در کنار هم قرار داد. مخصوصاً خانواده‎هایی که به خاطر مواجهه با تروریسم به شهادت رسیدند. به هر حال ان‌شاءالله امیدواریم که مشکلات جهان اسلام روز‌به‌روز کمتر بشود و امیدواریم یک اتحادیه بزرگی در جهان اسلام بتوانیم ایجاد بکنیم، در بین کشورهایی که مردم آن با نیت سوء دولت‎های منطقه و با اقدام مستکبرین و استکبار به شهادت رسیدند. خیلی متشکرم.  

IMG 9782

در مشهدالرضا(ع) احساس غریبی نکردم/سلام دولت و مردم سوریه را به خانواده های شهدای مدافع حرم می‌رسانم

در ادامه این دیدار دکتر شیخ رفعت علی دیب، مشاور وزیر اوقاف سوریه وعضو اتحادیه علمای بلاد شام، درباره احساسش از حضور در کلانشهر مذهبی مشهد و نوع تعامل مردم با اهل بیت و مرقد منور امام رضا(ع) گفت: در مشهد امام رضا علیه السلام اصلا احساس غریبی نکردم و همه مردم مشهد با گشاده رویی و مهربانی با ما برخورد داشتند.

وی که در در نشست هم اندیشی هیات بلند پایه سوری در روزنامه قدس حضور یافته بود، درباره هدفش از سفر همراه هیات سوری به مشهد و استانهای شمالی ایران گفت: آمده ایم تا از خانواده های شهدای مدافع حرم در خراسان رضوی تشکر کنیم و سلام  دولت و مردم سوریه را به آنها برسانیم.

آشنایی با برادران اهل سنت و جماعت

رئیس هیات بلند پایه سوری افزود: ما از کشور سوریه و اتحادیه علمای بلاد شام آمده ایم از نزدیک با اوضاع و احوال برادران اهل سنت در جمهوری اسلامی ایران آشنا شویم و از نظام جمهوری اسلامی ایران بابت این فرصت تقدیر می کنیم زیرامسئولان جمهوری اسلامی ایران تقاضای ما برای این دیدار را با صمیمیت قبول کردند.

این  تهیه کننده شبکه نورالشام و امام جماعت مسجد سعدبن معاذ دمشق با بیان اینکه تبلیغات منفی زیادی علیه جمهوری اسلامی در کشورهای عربی و حاشیه خلیج فارس وجود دارد، تاکید کرد: در واقع هدف از این سفر،-غیر از دیدار برادران هم دینمان در ایران اسلامی- دیدار با علما و طلاب علوم اسلامی فرقه های اهل تسنن بود تا عینا مشاهده کنیم این عزیزان در کنار برادران شیعه چگونه زندگی می کنند.

زندگی مسالمت آمیز و عزتمندانه اهل تسنن در ایران

مشاور وزیر اوقاف سوریه، از زندگی مسالمت آمیز و عزتمندانه اهل تسنن در ایران ابراز شادمانی کرد و گفت: همه اعضای این هیات مشاهده کردیم که حتی طلاب شیعه و سنی از منابع و کتابخانه های مشترک برای بحث های دینی شان بهره می برند و در مسیر توسعه مبانی اسلام آزادانه تحقیق و تلمذ می کنند.

وی درباره امکان اعزام زائران  مشهدی به سوریه هم  گفت:  هم اکنون اغلب شهرهای گردشگری سوریه -به جز شهرهایی که به دست  داعش تخریب شده است- آماده پذیرایی و اقامت مردم مشهد و همه مسلمانان جمهوری اسلامی هستند.

عضو اتحادیه علمای بلاد شام، درباره امکان زیارت حرم مطهر حرم مطهر حضرت زینب سلام الله علیها در دمشق نیز گفت: خوشبختانه با تلاش مداوم و زحماتی که مستشاران ایرانی و دیگر دوستان سوریه داشته اند اوضاع حفاظتی پیرامون حرم حضرت زینب(س) از بالاترین تدابیر امنیتی و استانداردهابرخوردار است و هم اکنون بسیاری از زائران از جمله عراقیها حرم  را زیارت می کنند.

IMG 9845

تلاش علما در اسلام برای اتحاد

بدر الدین الخطیب بن محمد ، معاون حفظ و وزارت اوقاف و معاون موسسه افتاء سوریه نیز در این نشست گفت: ما در اسلام باید برای اتحاد تلاش کنیم و ا ز تفرقه بپرهیزیم و هدف ما در این سفر نیز ایجاد همدلی و برادری بین ایران و سوریه است.

وی افزود: باید برای اعتماد به نفس  بین مذاهب مختلف تلاش کنیم و هم اکنون هیئت ما با دیدن واقعیت هایی که در جمهوری اسلامی جریان دارد برای ملت سوریه خبرخوشحال کننده ای خواهد داشت و آن اینکه مردم ایران از اهالی سوریه و گردشگران مذهبی و سیاحتگران در این کشور بخوبی پذیرایی می کنند و اتحاد بین شیعه و سنی در این کشور به راحتی وجود دارد.

IMG 9790

مردم  سوریه از ایران تصور درستی ندارند

محمد عبده البخیت، مدیر تعلیمات شرعی سوریه و استاد کرسی شریعت دانشگاه دمشق هم در این نشست گفت: مردم ایران و سوریه هردو از کشورهای یکدیگر تصور درستی ندارند وفکر می کنند اهل تسنن در فشار هستند در صورتیکه ما عکس این رویه را شاهد بودیم و ما برای ایجاد نگاه منصفانه در این سفر علمی و مذهبی حاضر شده ایم.

او درباره مساله فلسطین و مواضع رژیم آل سعود و همپیمانانش در قبال این مردم ستمدیده و مظلوم خاطرنشان کرد: مردم فلسطین پاره ای از امت اسلامی هستند ، اما آل‌سعود و کشورهای عربی حوزه خلیج فارس و آن کشورها ی هم پیمانانش که قبلا درخفا جنایت های این رژیم کودک کش را تایید می کردند ، اکنون آشکارا این خیانت را مرتکب می شوند.

عربستان برای ایجادتفرقه اقدام میکند

وی با اشاره به ادعای ام القری بودن عربستان در بین کشورهای اسلامی گفت:آنها فقط در جهت ایجادتفرقه بین امت اسلام اقدام کرده اند، هم اکنون تیم وهابی آل سعود و تکفیری های عربستان  صورت آشکار از رژیم کودک کش صهیونیستی حمایت می‌کند و باعث شده مردم فلسطین و نوار غزه با مشکلات بیشتری مواجه شوند.

وی افزود: وظیفه ما علمای اسلام مقابله با اسلام هراسی است و اینکه چهره اسلام را از لوث تروریسم پاک کنیم و در این راستا ما با این هیات آمده ایم تا واقعیات بلاد شام را برای ایرانیان بیان کنیم تا بدانید در سوریه مردم برای تعامل با ایران آماده همکاری هستند و دولتها و رسانه ها در این مرحله باید پیشگام شوند.

IMG 9843

دوستی و برادری مردم مشهد و مناطق سنی نشین

محمود محمد دیاب، عضو اتحادیه علمای بلاد شام و رئیس کمیسیون زبان عربی مجلس الشعب سوریه نیز گفت:علمای اسلام در شیعه و سنی برای اتحاد وظیفه مضاعفی دارند و ما با توجه به واقعیت هایی که در جمهوری اسلامی ایران دیدیم برای مردم شام خبری اتحاد دوستی و برادری مردم مشهد و اهالی مناطق سنی نشین را به ارمغان خواهیم برد.

وی افزود : هم اکنون مردم اهل تسنن در مدارس علمیه و مساجد بزرگ و آباد در حال عبادت و تحصیل هستند و تعامل خوب و صمیمانه ای با شیعیان دادند و این حس برادری و برابری صمیمانه در کمتر کشوری مشاهده می شود.

عضو اتحادیه علمای بلاد شام تاکید کرد: پس از آزاد سازی مناطق اشعالی از دست تروریستهای وهابی و تکفیری مزدورِ آمریکا تحول خوبی در مدارس و دانشگاه های  سوریه اتفاق افتاده و با منزوی شدن افراط گرایی تغییرات اساسی چشمگیری  رخ داده است، مدارس علمی و مراکز قرآنی بیشتر شده اند و مردم برای پیشرفت و توسعه تمدن کشورشان بر اساس مبانی دین اسلام مصمم  شده اند.

IMG 9883


مطالب پربازدید سایت

شهادت یک نوزاد در حمله تروریست‌ها

حمله تروریست‌ها در ایام نوروز

جدیدترین مطالب

شهادت یک نوزاد در حمله تروریست‌ها

حمله تروریست‌ها در ایام نوروز

احمد عطایی مدیر انتشارات قدر ولایت

باید اعترافات و اسناد جنایات منافقین منتشر شود

دادگاه منافقین اقدامی در مسیر عدالت؛

روایت خانواده‌های شهدای ترور از جنایت‌های فرقه نفاق

مطالب پربازدید بخش خبر

دی 1402
شنبه 1 شنبه 2 شنبه 3 شنبه 4 شنبه 5 شنبه جمعه
1
2
3
5
6
7
8
9
10
11
12
14
15
16
17
18
19
21
22
23
28
29

دانلود فیلم های تروریستی ایران و جهان