دولت آمریکا تروریسم نژادی را در پیش گرفته است

157156517

یک فعال سیاه‌پوست آمریکایی با اشاره به اعتراض فراگیر علیه نژادپرستی دستگاه‌های پلیس و امنیتی آمریکا، دولت این کشور را به اعمال تروریسم نژادی علیه رنگین‌پوستان متهم کرد.

به گزارش پایگاه خبری‌تحلیلی هابیلیان «جان نیکلز» فعال مدنی در ایالت ویرجینیا و از سازمان‌دهندگان اعتراض‌ها به قتل «جورج فلوید» روز دوشنبه در گفت‌وگوی اختصاصی با ایرنا افزود: آمریکا شاهد یک خیزش در سطح ملی در اعتراض به نژادپرستی سیستماتیک است.

وی ادامه داد: خشونت نژادی پلیس با حمایت مستقیم دولت صورت گرفته و نیروهای پلیس و امنیتی می‌دانند که در برابر هرگونه پیگرد قانونی و مجازات مصونیت خواهند داشت.

این فعال مدنی سیاهپوست، سران آمریکا را نژادپرست خواند و اضافه کرد: در جریان راهپیمایی‌های واشنگتن‌دی‌سی و دیگر شهرها، معترضان علیه «دونالد ترامپ» و «مایک پنس» معاون وی شعار دادند و خواستار کناره‌گیری آنها از قدرت شدند.

نیکلز با اشاره به دستور ترامپ برای سرکوب شدید معترضان اظهار کرد: پاسخ رئیس‌جمهوری آمریکا به اعتراض‌های مردمی، ارعاب، تهدید به اعمال خشونت دولتی، تروریسم نژادی و کاربرد واژه‌ها و زبان نژادپرستانه بوده است.

وی یادآور شد: از هنگام آغاز اعتراض‌ها به خشونت‌ورزی نیروهای امنتی و پلیس و قتل جورج فلوید، هزاران نفر بازداشت شده‌اند. ما خبر داریم که خیلی از آنها اکنون در شرایط بد و نامناسب در بازداشتگاه و زندان به سر می‌برند.

این فعال مدنی خاطرنشان کرد: دولت آمریکا همیشه از حق اعتراض مسالمت‌آمیز در دیگر کشورها سخن می‌گوید و سفارتخانه‌های آن در گوشه و کنار جهان بیانیه می‌دهند که دولت‌های دیگر زمینه اعتراض را فراهم کنند اما می‌بینید که چگونه دستگاه سرکوب آن تلاش می‌کند به اعتراض‌های سراسری در آمریکا خاتمه دهد.

نیکلز درباره سمت‌وسوی اعتراض‌ها در ویرجینیا و دیگر شهرهای آمریکا گفت: پس از آنکه خشونت بی‌رحمانه پلیس نتوانست جلوی اعتراضات گسترده به قتل جورج فلوید را بگیرد، مقام‌های دولت فدرال و ایالتی در سراسر کشور برای محدود کردن مخالفت‌ها به محدودیت‌های امنیتی و اعلام حکومت نظامی روی آورده‌اند. در شیکاگو از ساعت ۹ شب،  سانفرانسیسکو  و شهر نیویورک از ساعت ۸ شب به بعد منع آمد و شد اجباری اعلام کردند.

وی افزود: اما در مقابل، مردم و  معترضان در برابر این فشارها و محدودیت‌ها عقب ننشستند و با نادیده گرفتن حکومت نظامی و منع رفت و آمد، به اعتراض در خیابان‌ها ادامه می‌دهند. آنها حتی خود را خط مقدم نقض و بی‌اعتبار کردن شبه حکومت نظامی قرار داده و با آمدن به خیابان در ساعت‌های منع رفت‌وآمد، پلیس را وادار می‌کنند که آنها را دستگیر کنند.

این معترض نژادپرستی در آمریکا تاکید کرد: در نتیجه این مقاومت، برخی از ایالت‌ها مجبور شده‌اند که مقرارت منع رفت و آمد و حکومت نظامی را لغو کنند. این تحول بسیار مهم و بزرگی است که با وجود سرکوب شدید و رفتار وحشیانه نیروهای پلیس، مردم نه تنها مرعوب نشدند و عقب نکشیدند، بلکه مقام‌های کشور را به عقب‌نشینی و تجدیدنظر در سیاست سرکوبگرانه خود وادار کرده‌اند.

نیکلز تصریح کرد: البته دولت می‌گوید که این محدودیت‌ها برای حفظ امنیت عمومی است اما آنها چیزی جز نقض آزادی بیان و حق  تظاهرات مسالمت‌آمیز علیه خشونت پلیس نبوده‌اند. معترضان، اینگونه قوانین ناعادلانه را شکستند و حکومت را به عقب‌نشینی وادار می‌کنند که بسیار دلگرم‌کننده است.

وی تاکید کرد: اقدام مستقیم جمعی، یکی از مهمترین ابزارهای تاثیرگذاری بر سیاست است و من خوش‌بین هستم که این روند به شکل‌گیری معادله تازه‌ای در کشور و پیروزی جنبش حقوق مدنی منجر شود.


مطالب پربازدید سایت

شهادت یک نوزاد در حمله تروریست‌ها

حمله تروریست‌ها در ایام نوروز

جدیدترین مطالب

شهادت یک نوزاد در حمله تروریست‌ها

حمله تروریست‌ها در ایام نوروز

احمد عطایی مدیر انتشارات قدر ولایت

باید اعترافات و اسناد جنایات منافقین منتشر شود

دادگاه منافقین اقدامی در مسیر عدالت؛

روایت خانواده‌های شهدای ترور از جنایت‌های فرقه نفاق

مطالب پربازدید بخش خبر

دی 1402
شنبه 1 شنبه 2 شنبه 3 شنبه 4 شنبه 5 شنبه جمعه
1
2
3
5
6
7
8
9
10
11
12
14
15
16
17
18
19
21
22
23
28
29

دانلود فیلم های تروریستی ایران و جهان