دولت‌های منطقه برای ریشه‌کن شدن تروریسم، باید با ایران همکاری بیشتری داشته باشند

Niazi

معاون اجرایی مرکز دانشجویی حقوق بشر ایران گفت: ایران در منطقه، همواره منادی وحدت و مبارزه با تروریسم بوده است و امیدواریم دولت‌های منطقه برای ریشه‌کن شدن تروریسم، باید با نظام مردم سالار جمهوری اسلامی همکاری بیشتری داشته باشند.

به گزارش پایگاه خبری‌تحلیلی هابیلیان (خانواده شهدای ترور کشور)، سامان نیازی معاون اجرایی مرکز دانشجویی حقوق بشر جمهوری اسلامی ایران (صلح زیبا) در گفت‌وگو با فارس، با اشاره به حوادث تروریستی در فرانسه گفت: ما با بازماندگان قربانیان تروریسم و افراطی‌گری در هرجای دنیا همدردی و این حوادث را محکوم می‌کنیم. اما سوال اساسی که همه باید به پاسخ آن فکر کنند این است که داعش در فرانسه و اروپا چه می‌کند؟ آیا سیاست‌های غرب در خصوص حذف حاکمیت مشروع سوریه و رئیس جمهور قانونی سوریه و در واقع دخالت در سرنوشت ملت‌ها، بی تاثیر در اینگونه حوادث تروریستی است؟

وی افزود: بدون شک، امروز غرب در منجلابی بد دست و پا می‌زند و مسلما خودشان کارگردان اصلی این وضعیت هستند. امروز فرانسه گوشه کوچکی از حوادث تروریستی خاورمیانه را تجربه می‌کند و تازه می‌بینیم برخی نهادهای بین‌المللی متوجه خطر تروریسم شده‌اند.

این فعال دانشجویی تاکید کرد: متفاوت نگریستن به نژاد و قومیت و ملیت‌ها توسط نهادهای بین‌المللی نیز به یک معضل اساسی در دنیا تبدیل شده است. در اینجا بهتر است نگاهی نیز به حقوق بشر امریکایی بیندازیم و بازهم رفتار غیر قانونی و خلاف حقوق بشری را از سوی پلیس امریکا یعنی سر منشاء اصلی حامی تروریسم با رنگین پوستان شاهد هستیم.

نیازی ادامه داد: ما این هشدار را به دنیا می‌دهیم که نوع نگرش نسبت به همه انسان‌ها و حقوق بشر باید یکسان و برابر باشد. امروز شاهد هستیم که دیگر جنگ‌های سخت نتیجه بخش نیستند و این اراده و تفکر ملت‌هاست که چاره ساز و نتیجه بخش است.

وی گفت: کودتای نافرجام ترکیه که برآمده از سلاح و زور بود و چند ساعت بیشتر دوام نداشت به نتیجه‌ای نرسید و ما آن را محکوم می‌کنیم. چراکه خلاف دموکراسی و حقوق بشر و حقوق شهروندی بود. همه ملت‌ها باید از انقلاب اسلامی درس بگیرند. جایی که حدود 4 دهه قبل اراده ملت باعث شد رژیم طاغوت با همه حمایت‌های غرب سقوط کند.

نیازی ادامه داد: رفتاری که در ترکیه شاهد آن بودیم کمی عجیب و شبهه‌دار به نظر می‌رسد، چرا که بدون اراده مردمی، هیچ اتفاقی رخ نمی‌دهد. از طرف دیگر توصیه ما به دولت ترکیه این است که این فرصت حمایت مردمی را قدر بشناسد و در جهت تنش زدایی حرکت کند.

معاون اجرایی مرکز دانشجویی حقوق بشر جمهوری اسلامی ایران در خاتمه گفت: جمهوری اسلامی ایران در منطقه، همواره منادی وحدت و مبارزه با تروریسم بوده است و امیدواریم دولت‌های منطقه برای ریشه کن شدن تروریسم، با نظام مردم سالار جمهوری اسلامی همکاری بیشتری داشته باشند.


مطالب پربازدید سایت

شهادت یک نوزاد در حمله تروریست‌ها

حمله تروریست‌ها در ایام نوروز

جدیدترین مطالب

شهادت یک نوزاد در حمله تروریست‌ها

حمله تروریست‌ها در ایام نوروز

احمد عطایی مدیر انتشارات قدر ولایت

باید اعترافات و اسناد جنایات منافقین منتشر شود

دادگاه منافقین اقدامی در مسیر عدالت؛

روایت خانواده‌های شهدای ترور از جنایت‌های فرقه نفاق

مطالب پربازدید بخش خبر

دی 1402
شنبه 1 شنبه 2 شنبه 3 شنبه 4 شنبه 5 شنبه جمعه
1
2
3
5
6
7
8
9
10
11
12
14
15
16
17
18
19
21
22
23
28
29

دانلود فیلم های تروریستی ایران و جهان