حمایت برخی افراد درکاخ سفید از گروهک منافقین

156450928

روزنامه لس آنجلس تایمز با اشاره به اینکه گروهک تروریستی منافقین تا چند سال قبل در فهرست گروههای تروریستی آمریکا قرار داشت، نوشت: این گروه اکنون حامیانی در داخل کاخ سفید دارد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی هابیلیان این روزنامه آمریکایی درگزارش روز دوشنبه خود آورده است: ایالات متحده آمریکا برای چند دهه «مجاهدین خلق» (گروهک منافقین) را در فهرست سازمان های تروریستی قرار داده بود. در دوران ریاست جمهوری «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا اعضای این گروهِ که به دنبال سرنگونی هستند متحدانی را در واشنگتن پیدا کردند.

لس آنجلس تایمز بدون اشاره به کشتار هزاران نفر از سوی گروهک تروریستی منافقین افزود: افراد نزدیک به ترامپ از جمله «جان بولتون» مشاور امنیت ملی و «رادلف جولیانی» وکیل شخصی ترامپ از مجاهدین خلق حمایت می کنند.

ماه جاری، جولیانی در کنفرانسی در آلبانی حاضر شد و گفت: این گروهی است که ما از آنها حمایت می کنیم و گروهی است که ما باید از بدنام کردن آن پرهیز کنیم.

لس آنجلس تایمز نوشت: هم جولیانی و هم بولتون ده ها هزار دلار را از این گروه به ازای سخنرانی در گردهمایی ها و همایش های آنها دریافت کرده اند.

پیش از این تارنمای روزنامه واشنگتن پست نیز درگزارشی با اشاره به ادعاهای افراد نزدیک به ترامپ در گردهمایی گروهک تروریستی منافقین نوشته بود: بولتون، جولیانی و چندین تن از سیاستمداران آمریکایی اعم از دموکرات و جمهوریخواه مستقیما از سازمان مجاهدین خلق (منافقین) حمایت کرده و احتمالا مبالغی را از آن ها دریافت کرده اند.

این روزنامه نوشت: عوامل سازمان مجاهدین خلق در مرگ اتباع آمریکایی و هزاران ایرانی دست داشته اند. بسیاری از این تلفات در همکاری های این گروه با صدام حسین دیکتاتورعراقی در دوران جنگ ایران و عراق ریشه داشت.

این سازمان زمانی درفهرست گروه های تروریستی وزارت خارجه آمریکا قرار داشت تا آن که یک جریان لابی گری در سال 2012 به این رویه پایان داد.

تارنمای آمریکایی پولیتیکو نیز در این باره نوشت: «گروه مجاهدین خلق سال هاست که مبالغ قابل توجهی بالغ بر 20 هزار دلار یا حتی بیشتر برای سخنرانی و لابی گری برای خارج کردن نام این گروه از فهرست سازمان های تروریستی وزارت خارجه آمریکا در سال 2012، به جولیانی پرداخت کرده است.»

«فیلیپ گیرالدی» افسر سابق بخش ضدتروریسم سازمان سیا در تاریخ 30 اکتبر 2017 در مورد رابطه منافقین (مجاهدین خلق) با سیاستمداران آمریکایی و خیزش تازه این سازمان تروریستی در آمریکا نوشت: قراردادهای چند میلیون دلاری سازمان مریم رجوی با شرکت‌های لابی‌گری در آمریکا که «پول‌های خوشگل» را در خفا در جیب نمایندگان کنگره می‌کنند، باعث شده که اکنون ندای یکصدای بسیاری از سیاستمداران آمریکایی‌ در دادخواهی به نفع مجاهدین خلق (منافقین) به گوش برسد.

«تا قبل از سال 2012، دستمزد سخنرانی به نفع این سازمان تروریستی، 15 هزار دلار بود اما طبق آخرین گزارش از سوی «اد رندل» فرماندار پنسیلوانیا، آخرین قیمت به ازای هر سخنرانی به نفع آن، 150 هزار دلار بوده است. رودی جولیانی، بابت هر حضور در مراسم مجاهدین خلق برای مدت زمان فقط 20 دقیقه، 20 هزار دلار از مریم رجوی (سرکرده گروهک تروریستی منافقین) دریافت می‌کند؛ یعنی دقیقه‌ای 1000 دلار، بدین وسیله، سیاستمداران ما که رسما داعیه مقابله با تروریسم را دارند، عملا با دریافت رشوه و پول، از تروریسم حمایت می‌کنند.»

لس آنجلس تایمز افزود: گروه مجاهدین خلق پنج دهه پیش توسط دانشجویان چپ گرایِ مخالف «محمدرضا پهلوی» که تحت حمایت غرب بود، تشکیل شد. این گروه یک سازمان منزوی با سابقه نظامی گری است. بسیاری از ایرانی ها نسبت به این گروه احساس نفرت دارند و بین سالهای 1997 تا 2012 این گروه در فهرست سازمان های تروریستی وزارت امور خارجه آمریکا قرار داشت که بخشی از آن به دلیل حملات خونین این گروه در دهه 1970 بود که به کشته شدن دیپلمات ها و تجار آمریکایی منجر شد.

لس آنجلس تایمز نوشت: گروه مجاهدین خلق و حامیانش مدعی هستند که این گروه از ایرانی آزاد و دموکراتیک حمایت می کند. اما منتقدان و سازمان های حقوق بشری این گروه را فرقه ای قلمداد می کنند و بسیاری از قانون گذاران و مقامات وزارت خارجه آمریکا باور ندارند که این گروه مورد حمایت عمومی باشد و یا نفوذ داشته باشد.

این روزنامه درادامه با ارائه شرحی از موسسان این گروه تروریستی، به گزارش سال 1944 وزارت امور خارجه آمریکا درباره حملاتی که این گروه در دهه 1970 میلادی علیه پرسنل و غیرنظامیان آمریکایی انجام داده اند، پرداخت.

این رسانه سپس به وضعیت این گروه در دوران جنگ ایران و عراق، با اقدام صدام حسین رئیس جمهور مخلوع عراق در پناه دادن  و تجهیز نظامی آنها اشاره کرد و نوشت، عراق سرپناه امنی برای این گروه به مدت تقریبا دو دهه بود.

لس آنجلس تایمز نوشت: روابط آمریکا با این گروه بعد از تهاجم نظامی تحت امر آمریکا به عراق در سال 2003 پیچیده و دشوار شد.

این روزنامه سپس با اشاره به خلع سلاح گروهک منافقین و انتقال آنها از اردوگاه اشرف نوشت: در نهایت دولت آمریکا موفق شد با دولت آلبانی درباره پناه دادن به این گروه به توافق برسد.

لس آنجلس تایمز افزود: تاکنون برخی سیاست هایی که مجاهدین خلق از مدتها قبل از آن حمایت می کردند از جمله قرار دادن نام سپاه در فهرست گروه های تروریستی و اعمال تحریم های آمریکا در دولت ترامپ اجرا  شده است.

«باربارا اسلاوین» رئیس برنامه آینده اندیشکده آمریکایی شورای آتلانتیک در این زمینه گفت: این دولت «دشمن دشمن من را دوست قلمداد می کند» به همین دلیل هرسازمانی که با ایران مخالف باشد برای آمریکا خوب است.

«دنیل بنجامین» هماهنگ کننده مقابله با تروریسم دولت «باراک اوباما» رئیس جمهور پیشین آمریکا در این زمینه گفت: دست گروه مجاهدین خلق به خون آمریکایی ها آغشته است. هیچ ناظر جدی یا محققی در منطقه که من با آنها دیدار کرده ام فکر نمی کند که مجاهدین خلق مورد قبول درصد قابل توجهی از مردم ایران است.


مطالب پربازدید سایت

دبیرکل بنیاد هابیلیان در دیدار با خانواده شهید کامیاب مطرح کرد:

مجازات منافقین را در محاکم بین المللی نیز دنبال خواهیم کرد

جدیدترین مطالب

دبیرکل بنیاد هابیلیان در دیدار با خانواده شهید کامیاب مطرح کرد:

مجازات منافقین را در محاکم بین المللی نیز دنبال خواهیم کرد

بنیاد هابیلیان (خانواده شهدای ترور کشور)

باز هم تروریسم و باز هم کاپشن صورتی

حمله تروریستی به سه نقطه شهرستان چابهار و راسک

تعداد شهدای حمله تروریستی به راسک و چابهاربه 16 نفر رسید

سعید کریمی از مجروحان حمله تروریستی راسک و چابهار عیادت کرد

وضعیت مجروحان حمله تروریستی چابهار و راسک

محمود عباس‌زاده مشکینی عضو کمیسیون امنیت ملی

ورود کمیسیون امنیت ملی به حمله تروریستی راسک و چابهار

معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور:

عناصر تروریستی راسک و چابهار ملیت غیر ایرانی دارند

مطالب پربازدید بخش خبر

شهادت یک نوزاد در حمله تروریست‌ها

حمله تروریست‌ها در ایام نوروز

حمله تروریستی به سه نقطه شهرستان چابهار و راسک

تعداد شهدای حمله تروریستی به راسک و چابهاربه 16 نفر رسید

فروردین 1403
شنبه 1 شنبه 2 شنبه 3 شنبه 4 شنبه 5 شنبه جمعه
1
2
3
4
5
8
9
10
11
12
16
17
18
19
20
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31

دانلود فیلم های تروریستی ایران و جهان