حمایت اروپا از مسدود شدن دارایی‌های ایران در فرانسه

141117 970

وزرای خارجه اتحادیه اروپا که با هدف تعیین تکلیف ساز وکار ویژه مالی برای دور زدن تحریم‌های آمریکا علیه ایران دور هم جمع شده بودند، از تحریم‌های فرانسه علیه ایران به خاطر مخالفت با نشست سازمان مجاهدین خلق حمایت کرده‌اند.

به گزارش هابیلیان و به نقل از رویداد24، وزرای خارجه اتحادیه اروپا روز گذشته از تصمیم دولت فرانسه مبنی بر تحریم چند ایرانی مخالف نشست سازمان مجاهدین خلق، حمایت کردند. یک دیپلمات اروپایی به رویترز گفته حمایت وزرای خارجه کشور‌های عضو اتحادیه اروپا از تحریم فرانسه علیه ایران فضا را برای اقدامات بعدی باز خواهد کرد. وزرای خارجه اتحادیه اروپا گفته‌اند کار‌های فنی برای توقیف دارایی‌های دو ایرانی و یکی از سرویس‌های اطلاعاتی ایران انجام شده است.

اقدامات سریالی اتحادیه اروپا با دیپلمات‌های ایرانی در حالی انجام می‌شود که بنا به گفته کارشناسان، آنها باید به جای برخوردهای مبهم با ایران، در پی یافتن راهی برای ایجاد ساز و کار مالی ویژه با ایران باشند تا ایران بتواند در دوران تحریم‌های شدید به فعالیت اقتصادی خود ادامه دهد.

یک دیپلمات در گفت‌وگو با رویترز گفته دانمارک در ماه اکتبر یکی از سرویس‌های اطلاعاتی ایران را به تلاش برای اجرای یک سوءقصد در خاک این کشور متهم کرد و برای جلب حمایت کشور‌های اروپایی در تحریم‌های گسترده اروپایی علیه ایران به محض پایان بازجویی‌هایش لابی گسترده‌ای کرده است. مقام‌های ایران درباره این اقدام گفته بودند دانمارک اطلاعاتش را از اسرائیل گرفته است.

کمال خرازی رئیس شورای راهبردی سیاست خارجی و مشاور رهبر انقلاب در گفت‌وگویی که با فرانسه۲۴ داشت، تاکید کرده بود که اطلاعات نادرست درباره دیپلمات‌های ایرانی از اسرائیل می‌آید. آن‌ها گفته‌اند که این اطلاعات را به دولت دانمارک داده‌اند؛ اما این‌که می‌گویند یک مرد نروژی عکاسی کرده، مضحک است. این‌ها همه اتهام است و ربطی به ایران ندارد.

رویترز در گزارش خود این اقدام اتحادیه اروپا در برخورد با دیپلمات‌های ایرانی را سمبلیک خوانده و گفته اثر چندانی نخواهد داشت، اما نشان دهنده آمادگی این اتحادیه برای هدف قرار دادن ایران در خاورمیانه است.

در ماه اکتبر فرانسه مدعی شد ایران پشت حمله طراحی شده علیه نشست اپوزیسیون جمهوری اسلامی در پاریس بوده است. آن‌ها اموال سرویس‌های اطلاعاتی تهران و دو ایرانی را بلوکه کردند. یکی دیپلمات ایرانی که در حال حاضر در بلژیک بازداشت است و دیگری یک مقام بلندپایه اطلاعات به نام سعید هاشمی مقدم. یک دیپلمات اروپایی به رویترز گفته هنوز معلوم نیست آیا این افراد در فرانسه دارایی داشته اند یا نه. پاریس یک دیپلمات ایرانی را به طور محرمانه از فرانسه اخراج کرده است.

 


مطالب پربازدید سایت

دبیرکل بنیاد هابیلیان در دیدار با خانواده شهید کامیاب مطرح کرد:

مجازات منافقین را در محاکم بین المللی نیز دنبال خواهیم کرد

جدیدترین مطالب

دبیرکل بنیاد هابیلیان در دیدار با خانواده شهید کامیاب مطرح کرد:

مجازات منافقین را در محاکم بین المللی نیز دنبال خواهیم کرد

بنیاد هابیلیان (خانواده شهدای ترور کشور)

باز هم تروریسم و باز هم کاپشن صورتی

حمله تروریستی به سه نقطه شهرستان چابهار و راسک

تعداد شهدای حمله تروریستی به راسک و چابهاربه 16 نفر رسید

سعید کریمی از مجروحان حمله تروریستی راسک و چابهار عیادت کرد

وضعیت مجروحان حمله تروریستی چابهار و راسک

محمود عباس‌زاده مشکینی عضو کمیسیون امنیت ملی

ورود کمیسیون امنیت ملی به حمله تروریستی راسک و چابهار

معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور:

عناصر تروریستی راسک و چابهار ملیت غیر ایرانی دارند

مطالب پربازدید بخش خبر

شهادت یک نوزاد در حمله تروریست‌ها

حمله تروریست‌ها در ایام نوروز

حمله تروریستی به سه نقطه شهرستان چابهار و راسک

تعداد شهدای حمله تروریستی به راسک و چابهاربه 16 نفر رسید

فروردین 1403
شنبه 1 شنبه 2 شنبه 3 شنبه 4 شنبه 5 شنبه جمعه
1
2
3
4
5
8
9
10
11
12
16
17
18
19
20
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31

دانلود فیلم های تروریستی ایران و جهان