جزئیات حمله تروریستی به مرزبانان سراوان

1402030417152847627659884

مرزبانی ایران اعتراض خود را به مسئولان مرزبانی پاکستان اعلام کرده و فیلم و عکس محل ورود گروهک تروریستی را به آنها ارائه کرده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی هابیلیان، در شامگاه شنبه 31 اردیبهشت‌ماه، عناصر گروهک تروریستی جیش العدل به قصد ورود به کشور با مرزبانان برجک مرزبانی «مزه سر» هنگ مرزی سراوان درگیر شدند و در این درگیری متاسفانه پنج نفر از مرزبانان دلیر به درجه شهادت نائل آمدند.  از این رو هیئت اعزامی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس روز گذشته از این محل بازدید کردند.

شهریار حیدری، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در جریان نظارت میدانی از برجک مرزبانی مزه سر، اظهار داشت: با همراهی سردار رضا شجاعی، فرمانده مرزبانی استان سیستان و بلوچستان و مرتضی محمودوند، عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس و ملک فاضلی، نماینده مردم سراوان در مجلس از نوار مرزی سیستان و بلوچستان هنگ مرزی میرجاوه، هنگ مرزی سراوان و محل شهادت مرزبانان که در روزهای گذشته در درگیری نابرابر و البته شجاعانه و عاشقانه به شهادت رسیدند، بازدید کردیم.

شهریار حیدری، با اشاره به گزارش فرمانده مرزبانی استان درباره حادثه و درگیری اخیر در این منطقه، افزود: در جریان این حمله، گروهک جیش‌الظلم (مستقر در خاک پاکستان) ساعت ۱۱ شب از موانع مرزی عبور و به برجک مرزبانی حمله کردند.

وی ادامه داد، پنج نفر از مرزبانان در داخل برجکی که توسط گروهک معاندین تخریب شده است، حدود یک ساعت درگیر بودند، تروریست‌ها ابتدا از مرزبانان ایرانی خواستند که تسلیم شوند، اما مرزبانان دلیر کشورمان شهادت را بر تسلیم شدن ترجیح دادند و این نشان از ایثار و علاقه و شجاعت مرزبانان نسبت به آب و ‌خاک‌ کشور دارد.

وی افزود، تروریست‌ها با انواع  تجهیزات و سلاح‌ها از جمله آر پی جی و تجهیزات انفجاری حمله دیگری می‌کنند و پس از رسیدن نیروهای کمکی از سایر پاسگا‌های مرزی درگیری‌ها ادامه می‌یابد. نیروهای کمکی بیش از ۱۳ خمپاره به محل استقرار تروریست‌ها شلیک کردند  که  تعدادی از تروریست‌ها کشته می‌شوند و بقیه اعضای گروهک تروریستی مجبور می‌شوند از همان محلی که وارد شده بودند به داخل خاک پاکستان فرار کنند.

1581997 953

رئیس کمیته مرز مجلس شورای اسلامی یادآور شد: بر اساس شرایط جغرافیایی این منطقه کاملا مشخص است که سرویس‌های بیگانه آن سوی مرز با گروهک تروریستی ارتباط تنگاتنگ داشتند و قطعا در تامین تجهیزات به آنها کمک کردند.

حیدری ضمن تقدیر از تلاش‌های مرزبانی کشور به ویژه مرزبانان که در این استان و با شرایط سخت و پیچیده انجام‌ وظیفه می‌کنند، گفت: مسئولان باید آن طور که شایسته است، نسبت به تجهیز ملزومات مرزبانی کشورمان توجه کنند، از همکاران خودم نیز در مجلس انتظار دارم به‌زودی طرح تقویت مرزبانی را در دستور کار قرار دهند تا مرزبانی جمهوری اسلامی ایران از نظر کمی ‌کیفی تقویت شود.

شهریاری عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: مرزبانی ایران اعتراض خود را به مسئولان مرزبانی پاکستان اعلام کرده و فیلم و عکس محل ورود گروهک تروریستی را به آنها ارائه کرده که محل ورود آنها دقیقاً از نقطه‌ای بود که در داخل پاکستان است و همچنین آنها بر اساس مستندات به داخل کشور پاکستان فرار کردند.

 


مطالب پربازدید سایت

دبیرکل بنیاد هابیلیان در دیدار با خانواده شهید کامیاب مطرح کرد:

مجازات منافقین را در محاکم بین المللی نیز دنبال خواهیم کرد

جدیدترین مطالب

دبیرکل بنیاد هابیلیان در دیدار با خانواده شهید کامیاب مطرح کرد:

مجازات منافقین را در محاکم بین المللی نیز دنبال خواهیم کرد

بنیاد هابیلیان (خانواده شهدای ترور کشور)

باز هم تروریسم و باز هم کاپشن صورتی

حمله تروریستی به سه نقطه شهرستان چابهار و راسک

تعداد شهدای حمله تروریستی به راسک و چابهاربه 16 نفر رسید

سعید کریمی از مجروحان حمله تروریستی راسک و چابهار عیادت کرد

وضعیت مجروحان حمله تروریستی چابهار و راسک

محمود عباس‌زاده مشکینی عضو کمیسیون امنیت ملی

ورود کمیسیون امنیت ملی به حمله تروریستی راسک و چابهار

معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور:

عناصر تروریستی راسک و چابهار ملیت غیر ایرانی دارند

مطالب پربازدید بخش خبر

شهادت یک نوزاد در حمله تروریست‌ها

حمله تروریست‌ها در ایام نوروز

حمله تروریستی به سه نقطه شهرستان چابهار و راسک

تعداد شهدای حمله تروریستی به راسک و چابهاربه 16 نفر رسید

فروردین 1403
شنبه 1 شنبه 2 شنبه 3 شنبه 4 شنبه 5 شنبه جمعه
1
2
3
4
5
8
9
10
11
12
16
17
18
19
20
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31

دانلود فیلم های تروریستی ایران و جهان