جریان داعش تهدیدی برای امنیت منطقه است

Dehghan Moghbelوزرای دفاع ایران و لبنان در دومین دور از مذاکرات خود بر گسترش و تعمیق روابط دفاعی میان دو کشور و مبارزه با تروریسم و گروه‌های تکفیری به خصوص داعش تأکید کردند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی هابیلیان(خانواده شهدای ترور کشور) به نقل از باشگاه خبرنگاران، در دومین دور از مذاکرات وزرای دفاع ایران و لبنان، طرفین بر گسترش و تعمیق روابط دفاعی میان دو کشور و مبارزه با تروریسم و گروه‌های تکفیری داعش تأکید کردند.

در این دور از مذاکرات، سردار دهقان با ابراز خرسندی مجدد از سفر وزیر دفاع لبنان به تهران خطاب به وی گفت: امیدوارم در این سفر به اهدافی که پیش‌بینی کرده، رسیده باشید.

وی افزود: ما لبنان را کشوری با ثبات، امن و توسعه یافته می‌خواهیم و جمهوری‌اسلامی ایران برای حفظ ثبات، امنیت، همبستگی ملی و اقتدار لبنان در مقابله با دشمنانی که این کشور را تهدید می‌کنند، هر اقدامی که لازم باشد، انجام خواهد داد.

وی با بیان اینکه جریان داعش برای امنیت منطقه مثل رژیم صهیونیستی خطرناک است گفت: ایران، لبنان، سوریه  و عراق باید با وحدت عمل با جریان تکفیری داعش مقابله و این مقابله را تبدیل به یک ائتلاف جهانی علیه  این جریان ضد بشری کنند.

سردار دهقان ائتلاف اخیر که توسط آمریکا مطرح شده است را یک فریب و ائتلاف بی ثمر دانست و افزود: این ائتلاف نمی‌تواند نقش مؤثر و کارآمدی علیه  تروریسم داشته باشد.

سردار دهقان تصریح کرد: آنچه جمهوری‌اسلامی ایران به عنوان هدیه به ارتش لبنان تقدیم می‌کند به عنوان نیاز اولیه و فوری برای مقابله با جریانات تکفیری – صهیونیستی داعش است و ما آمادگی داریم آموزش‌ها و تجارب خود را نیز  در این ارتباط در اختیار  ارتش لبنان قرار دهیم.

وزیر دفاع کشورمان گفت: ما ارتش لبنان را ارتشی مجهز، آموزش دیده و مجرب برای دفاع از  مردم  این کشور می‌خواهیم و بی تردید چنین ارتشی می‌تواند ضامن ثبات و امنیت کشور باشد.

سردار دهقان در پایان گفت: در این سفر اراده قوی دو کشور برای تقویت روابط دفاعی متجلی شد و امیدوارم توافقات حاصل شده  در اسرع وقت اجرایی شود.

در ادامه سمیر مقبل، وزیر دفاع لبنان، در این دور از مذاکرات طی سخنانی با تشکر از میهمان‌نوازی گرم جمهوری‌اسلامی ایران گفت: من و هیئت همراه در این چند روز واقعا احساس کردیم که بسیار به ایران نزدیک هستیم و بعد از ملاقات‌های صورت گرفته با مقامات جمهوری‌اسلامی ایران، این واقعیت کاملا ملموس شد که آمادگی بسیار بالایی در کشور ایران برای حمایت از دولت و ملت  لبنان  وجود دارد.

سمیر مقبل از رژیم صهیونیستی به عنوان دشمن اول و آخر لبنان یاد کرد و افزود: تهدیدهایی که از سوی دشمنان لبنان به ویژه گروه تروریستی – تکفیری داعش وجود دارد، اقتضا می‌کند که یک ارتش مجهز  داشته باشیم تا بتواند مقتدرانه در زمین، دریا و هوا از تمامیت ارضی لبنان دفاع کند.

وزیر دفاع لبنان در پایان دولت و  ملت ایران را به عنوان دولت دوست و برادر توصیف کرد و از حمایت‌های همیشگی آنان تشکر و قدردانی نمود.


مطالب پربازدید سایت

شهادت یک نوزاد در حمله تروریست‌ها

حمله تروریست‌ها در ایام نوروز

جدیدترین مطالب

شهادت یک نوزاد در حمله تروریست‌ها

حمله تروریست‌ها در ایام نوروز

احمد عطایی مدیر انتشارات قدر ولایت

باید اعترافات و اسناد جنایات منافقین منتشر شود

دادگاه منافقین اقدامی در مسیر عدالت؛

روایت خانواده‌های شهدای ترور از جنایت‌های فرقه نفاق

مطالب پربازدید بخش خبر

دی 1402
شنبه 1 شنبه 2 شنبه 3 شنبه 4 شنبه 5 شنبه جمعه
1
2
3
5
6
7
8
9
10
11
12
14
15
16
17
18
19
21
22
23
28
29

دانلود فیلم های تروریستی ایران و جهان