جریان تروریستی تکفیری محدود به خاورمیانه نیست و امنیت جهان را تهدید می‌کند

Dehghan

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح گفت: جریان تروریستی تکفیری بر آمده از آمریکا،‌ اسرائیل و ترکیه است.

به گزارش پایگاه خبری‌تحلیلی هابیلیان (خانوادۀ شهدای ترور کشور) و به‌نقل از اداره‌کل تبلیغات دفاعی وزارت دفاع، سردار  حسین دهقان وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح صبح امروز در آئین رونمایی از تمبر سردار سرلشگر شهید حاج حسین همدانی اظهار داشت: با فروپاشی بلوک شرق، بلوک غرب باید جایگزینی برای آن پیدا می‌کرد تا اتحاد و انسجام آنها شکل بگیرد و به حیات خود ادامه دهد.

وی افزود: در اینجا دو بحث پیش آمد؛ یکی اینکه آیا می‌شود انتظار داشت یک بلوک واحد با رهبری آمریکا به دنیا حاکم کرد و دوم اینکه برای بقای این بلوک باید یک حریف و یا نقطه مقابل را تولید می‌کردند و این بحث دنیای اسلام و تمدن اسلامی مقوله‌ای شد که آمریکایی‌ها و صهیونیست به عنوان یک بلوک یا جبهه جایگزین به آن نگاه کردند.

وزیر دفاع با بیان اینکه در این مسیر چند اتفاق بزرگ افتاد، گفت: اولین اتفاق 11 سپتامبر بود و جریان القاعده که برآمده از طالبان بود که باز آمریکایی‌ها و کشورهای حاشیه خلیج‌فارس و در رأس آن عربستان، آن را ایجاد کرده بود، برای مقابله با تجاوز شوروی سابق و افغانستان به بلای جان سازندگانش تبدیل شد.

سردار دهقان تصریح کرد: این گروه دست ساخته آنها، خود آنها را مورد هدف قرار داد. این جریان با یک پوشش عَلَم اسلامی به عرصه آمد. آمریکا در ضمن اینکه جریان‌سازی کرد، به دنبال مخدوش کردن فضای رحمانی اسلام و تفکر اسلامی بود.

وی افزود: جمهوری اسلامی ایران به عنوان یک الگو از کشورهای اسلامی در دنیا معرفی می‌شد و آمریکایی‌ها باید به گونه‌ای جلوی آن را می‌گرفتند.

وزیر دفاع با تأکید بر اینکه پیگیری نظام سلطه برای ایجاد یک جبهه واحد جهانی منجر به این شد که هر کسی با ما نیست، باید با او مقابله کرد، گفت: اصل ثابت این بود که بی‌ثباتی و ناامنی به عنوان چهره قالب منطقه خاورمیانه بماند و این الگوی آنها بود.

سردار دهقان خاطرنشان کرد: امروز آمریکایی‌ها و رژیم صهیونیستی هیچ نگرانی نسبت به آنچه در منطقه رخ می‌دهد، ندارند. دشمن همواره در فکر برنامه‌ریزی و طراحی برنامه‌های خود متناسب با شرایط است.

وی با اشاره به جریان بیداری اسلامی گفت: آنها تلاش کردند جریان بیداری اسلامی را به نفع خود مصادره کنند و آنچه در مصر اتفاق افتاد، بیانگر همین بود. ورود جریان تروریستی تکفیری به عراق و سوریه یک برنامه دیگر بود که ورود آنها به عراق منجر به سقوط موصل شد و تا بغداد هم پیش آمده‌اند.

وزیر دفاع با اشاره به سیاست جمهوری اسلامی در مقابله با تکفیری‌ها در عراق گفت: برای ما در عراق حفظ عتبات مهمترین مسائل بود. سیاست ما این بود که در مقابل آن سکوت نکنیم و این موضوع، مسئله امنیت ملی ما شد.

وی ادامه داد: اوباما اعلام می‌کند ما به دنبال نابودی داعش نیستیم و به دنبال تضعیف آن هستیم. در سوریه بالغ بر 6 سال است که جنگ وجود دارد و تکفیری‌ها جریانات وابسته به کشورهای منطقه‌ای و غیرمنطقه آن را به وجود آورده‌اند.

وی تصریح کرد: دشمنان سوریه را حلقه واسط انقلاب با جریان مقاومت می‌دانند و این را باید می‌گرفتند تا این ارتباط قطع شود.

وزیر دفاع با طرح این سؤال که علت حضور ما در سوریه و عراق چیست و این حضور آیا به نفع انقلاب و جبهه مقاومت بوده است یا خیر؟ گفت: ما امنیت منطقه را امنیت خودمان می‌دانیم و ناامنی و آشوب در منطقه، امنیت دیگران را هم متأثر می‌کند.

سردار دهقان ادامه داد: جریان تکفیری تروریستی که توسط آمریکایی‌ها، صهیونیست‌ها، عرب‌های مرتجع منطقه و حتی برخی از کشورها مثل ترکیه به وجود آمده، جریانی نیست که دایره عمل آن به سوریه، لبنان، یمن و عراق ختم شود؛ ماجرایی فراگیر است و نظام و امنیت جهانی را مورد خدشه قرار داده و تهدید می‌کند.

وی افزود: ما می‌گوییم مبارزه با این جریان با یک هدف بلند انسانی است. جریانی که تهدیدکننده همه ملت‌هاست، قابل پذیرش نیست و ما امروز به عنوان پیشتاز مبارزه با جریان خشونت، افراط و ترور معرفی می‌شویم و داریم می‌جنگیم؛ این یک اقدام انسانی است.

سردار دهقان خاطرنشان کرد: اگر جامعه اسلامی، جامعه فقیر و نابهره‌مند باشد، زمینه توسعه خشونت به وجود می‌آید. اگر ما نقش شهدای خود در دفاع از حرم را بارزتر از جنگ تحمیلی می‌دانیم به این دلیل است که یک جهان با هدایت آمریکا شکل گرفته است که دنیای اسلام را هدف قرار داده است.


مطالب پربازدید سایت

شهادت یک نوزاد در حمله تروریست‌ها

حمله تروریست‌ها در ایام نوروز

جدیدترین مطالب

شهادت یک نوزاد در حمله تروریست‌ها

حمله تروریست‌ها در ایام نوروز

احمد عطایی مدیر انتشارات قدر ولایت

باید اعترافات و اسناد جنایات منافقین منتشر شود

دادگاه منافقین اقدامی در مسیر عدالت؛

روایت خانواده‌های شهدای ترور از جنایت‌های فرقه نفاق

مطالب پربازدید بخش خبر

دی 1402
شنبه 1 شنبه 2 شنبه 3 شنبه 4 شنبه 5 شنبه جمعه
1
2
3
5
6
7
8
9
10
11
12
14
15
16
17
18
19
21
22
23
28
29

دانلود فیلم های تروریستی ایران و جهان