تنها راه صحیح مبارزه با تروریسم، اتکا به ظرفیت‌های بومی است

Shamkhanialman

دبیر شواری عالی امنیت ملی گفت: تداوم روند مثبت ایجاد شده در هم‌پیمانی شیعه در عراق نیازمند صبر، از خودگذشتگی، همگرایی و تعامل است که خوشبختانه رهبران شیعه عراق همگی واجد ویژگی‌های ذکر شده هستند.

به گزارش پایگاه خبری‌تحلیلی هابیلیان (خانوادۀ شهادی ترور کشور) و به‌نقل از تسنیم، نوری مالکی معاون رئیس جمهور عراق و رئیس ائتلاف دولت قانون با علی شمخانی نماینده رهبر معظم انقلاب و دبیر شورای عالی امنیت ملی دیدار و پیرامون آخرین تحولات عراق و منطقه و مناسبات دو کشور گفت‌وگو کرد.

شمخانی با اشاره به دستاوردهای گسترده ارتش و نیروهای مردمی عراق در مبارزه با تروریسم گفت: فتنه تروریسم اصلی‌ترین منشاء ناامنی و بی ثباتی بوده و موفقیت‌های عراق در این زمینه موید این واقعیت است که تنها مسیر صحیح مبارزه با تروریسم، اتکا به توان و قابلیت مثال زدنی مردم و استفاده از ظرفیتهای بومی است.

دبیر شورای عالی امنیت ملی اهمیت همپیمانی شیعه در عراق و تعامل مثبت و سازنده آن با سایر گروههای سیاسی و مذهبی را خاطر نشان ساخت و افزود: تداوم روند مثبت ایجاد شده در همپیمانی شیعه نیازمند صبر، از خودگذشتگی، همگرایی و تعامل است که خوشبختانه رهبران شیعه عراق همگی واجد ویژگیهای ذکر شده هستند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به اراده جمهوری اسلامی ایران برای حمایت مستمر از دولت و مردم عراق برای دفع فتنه تروریسم افزود: برخی کارشکنی‌های صورت گرفته از سوی آمریکا به منظور فرسایشی کردن روند آزادسازی موصل ناشی از عدم خواست آنان برای پایان یافتن بحران امنیتی در غرب آسیاست.

دریابان شمخانی عنوان داشت: با شروع عملیات موصل، داعش در سیر قهقرائی خود قرار گرفته و به طور قطع این عملیات با عزم ارتش و نیروهای مردمی عراق تا انتها پیگیری شده و امکان بازسازی توان تروریستهای تکفیری و طراحی توطئه‌های جدید از آنان گرفته می‌شود.

دبیر شورای عالی امنیت ملی گفت: ظرفیتهای عظیم مردمی و قدرت سازماندهی و مدیریت دولت عراق که در کنگره جهانی اربعین حسینی مشاهده شد، نشان دهنده قدرتی ارزشمند برای مقابله با بحرانهای ساختگی و حل مشکلات داخلی عراق است.

نوری مالکی نیز با قدردانی از حمایتهای همه جانبه جمهوری اسلامی ایران از عراق در جنگ علیه تروریسم افزود: حفظ و تداوم پیروزی‌های چشمگیر جبهه مقاومت در مقابله با تروریسم و حامیان منطقه‌ای و غربی آنان نیازمند شناسایی و رفع موانع و برنامه ریزی برای ارتقاء توان و قابلیت های سیاسی، دفاعی و امنیتی است.


مطالب پربازدید سایت

دبیرکل بنیاد هابیلیان در دیدار با خانواده شهید کامیاب مطرح کرد:

مجازات منافقین را در محاکم بین المللی نیز دنبال خواهیم کرد

جدیدترین مطالب

دبیرکل بنیاد هابیلیان در دیدار با خانواده شهید کامیاب مطرح کرد:

مجازات منافقین را در محاکم بین المللی نیز دنبال خواهیم کرد

بنیاد هابیلیان (خانواده شهدای ترور کشور)

باز هم تروریسم و باز هم کاپشن صورتی

حمله تروریستی به سه نقطه شهرستان چابهار و راسک

تعداد شهدای حمله تروریستی به راسک و چابهاربه 16 نفر رسید

سعید کریمی از مجروحان حمله تروریستی راسک و چابهار عیادت کرد

وضعیت مجروحان حمله تروریستی چابهار و راسک

محمود عباس‌زاده مشکینی عضو کمیسیون امنیت ملی

ورود کمیسیون امنیت ملی به حمله تروریستی راسک و چابهار

معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور:

عناصر تروریستی راسک و چابهار ملیت غیر ایرانی دارند

مطالب پربازدید بخش خبر

شهادت یک نوزاد در حمله تروریست‌ها

حمله تروریست‌ها در ایام نوروز

حمله تروریستی به سه نقطه شهرستان چابهار و راسک

تعداد شهدای حمله تروریستی به راسک و چابهاربه 16 نفر رسید

فروردین 1403
شنبه 1 شنبه 2 شنبه 3 شنبه 4 شنبه 5 شنبه جمعه
1
2
3
4
5
8
9
10
11
12
16
17
18
19
20
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31

دانلود فیلم های تروریستی ایران و جهان