تعداد شهدای ایران ازابتدای انقلاب تاکنون

Shahidiنماینده ولی فقیه در بنیاد شهید، معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید گفت: ۲۲۲ هزار و ۲۸۵ شهید تا اول امسال داشته‌ایم که حدود ۱۷ هزار نفر آن شهید ترور بودند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی هابیلیان (خانواده شهدای ترور کشور) حجت‌الاسلام سید علی‌ محمد شهیدی نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه دیروز (16 اسفند) تهران با اشاره به تشکیل بنیاد شهید گفت: در اسفندماه سال 58 فرمان امام راحل برای ایجاد بنیاد شهید و امور ایثارگران صادر شد و بعد از 22 اسفند که سالگرد تاسیس این بنیاد بود به عنوان روز شهید و بزرگداشت شهدا مصوب شد.

وی افزود: در بین مردم واژه‌هایی وجود دارد که از ویژگی خاص برخوردار است و قداست خاصی برای آن قائل هستند مثلا واژه مجتهد، واژه عالم، واژه ولی، واژه امام و واژگانی که مردم برای آن احترام خاصی قائل هستند. یکی از واژه‌هایی که بین ما مسلمانان از ویژگی خاص برخوردار است و با احترام به آن نگاه می‌کنیم واژه شهید است.
امروز در جامعه ما به فرموده امام خانواده شهدا و شهیدان چشم و چراغ جامعه هستند پس آنان از ویژگی خاص برخوردارند.

حجت‌الاسلام شهیدی در ادامه تصریح کرد: شهید مانند شمع است. شمع می‌سوزد از بین می‌برد اما اطراف خود را نوافشانی می‌کند اگر امروز در دنیا عالمی زندگی می‌کند و از علمش جامعه برخوردار است و یا اگر مخترعی از اختراع خود مردم را بهره‌مند می‌کند همه خاطر وجود شهید است. اگر شهید جامعه را آرام نگه نمی‌داشت امنیتی نبود که مخترع و عالم بتوانند کاری انجانم دهند و علم‌شان بروز کند. بنابر این مقام شهید از آنها بالاتر است. منطق شهید منطق سوختن و روشن کردن است. ما امروز در جامعه خود وقتی می‌خواهیم کسی را از نظر ارزشی والا محسوب کنیم می‌گوییم واقعا مقام مجاهد و شهید را دارد. زمانی که در جنگ احد بنا شد مردم با کفار مکه بجنگند یکی از اصحاب پیامبر که اکنون در مدفن شهدای احد در جوار سیدالشهدای جنگ احد حضرت حمزه دفن است به شهادت رسید. فرزندان او ابتدا لباس رزم پوشیدند و پدر نیز که یک پایش لنگ بود شروع به پوشیدن لباس رزم کرد. بچه‌ها و بستگان او را نهی کردند و گفتند نیازی نیست که شما بیایی ما شرکت می‌کنیم اما او گفت من هم می‌خواهم در این جمع شرکت داشته باشم. زمانی که همسرش به میان آنها رسید دید شوهر یکی از دختران و برادرش در جنگ شهید شدند آنها را روی شتر گذاشت و خواست به سمت مدینه حرکت اما هر چه کرد شتر قدم برنداشت. برای پیامبر تعریف کرد که او می‌گفت می‌خواهم به میدان جهاد بروم و دیگر به خانه بازنگردم. پیامبر فرمودند: پس آرزوی او برآورده شده است و او را همین جا در نزد دیگر شهدا دفن کنید.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران با اشاره به آمار بالای شهدا گفت: ما 222 هزار و 285 شهید در طول جنگ تا اول امسال داشته‌ایم و 550 هزار و 27 جانباز نیز داشته‌ایم. از آمار شهدایی که عنوان شد حدود 17 هزار نفر شهید ترور بودند. این در حالی است که دنیا به ما می‌گوید شما تروریست هستید در حالی ما به طور میانگین روزی 43 شهید تقدیم انقلاب کردیم ما به دشمن اعلام می‌کنیم که ما تروریست نیستیم آنهایی که می‌گویند گزینه‌ها روی میز است می‌گوییم شما همه را امتحان کرده‌اید و همه گزینه‌هایتان از روی میز به زیر میز رفته است و حالا ما واژه شهید، جانباز و شهادت را روی میز داریم. ما اعلام می‌کنیم تا وقتی که این همه جانباز داریم و ملت ما تحت امر فرماندهی کل قوا هستند پیروزیم. بترسید از روزی که رهبری ما دستور بدهد و شما نمی‌توانید گوشه چشمی به کشور ما داشته باشید.

 


مطالب پربازدید سایت

دبیرکل بنیاد هابیلیان در دیدار با خانواده شهید کامیاب مطرح کرد:

مجازات منافقین را در محاکم بین المللی نیز دنبال خواهیم کرد

جدیدترین مطالب

دبیرکل بنیاد هابیلیان در دیدار با خانواده شهید کامیاب مطرح کرد:

مجازات منافقین را در محاکم بین المللی نیز دنبال خواهیم کرد

بنیاد هابیلیان (خانواده شهدای ترور کشور)

باز هم تروریسم و باز هم کاپشن صورتی

حمله تروریستی به سه نقطه شهرستان چابهار و راسک

تعداد شهدای حمله تروریستی به راسک و چابهاربه 16 نفر رسید

سعید کریمی از مجروحان حمله تروریستی راسک و چابهار عیادت کرد

وضعیت مجروحان حمله تروریستی چابهار و راسک

محمود عباس‌زاده مشکینی عضو کمیسیون امنیت ملی

ورود کمیسیون امنیت ملی به حمله تروریستی راسک و چابهار

معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور:

عناصر تروریستی راسک و چابهار ملیت غیر ایرانی دارند

مطالب پربازدید بخش خبر

شهادت یک نوزاد در حمله تروریست‌ها

حمله تروریست‌ها در ایام نوروز

حمله تروریستی به سه نقطه شهرستان چابهار و راسک

تعداد شهدای حمله تروریستی به راسک و چابهاربه 16 نفر رسید

فروردین 1403
شنبه 1 شنبه 2 شنبه 3 شنبه 4 شنبه 5 شنبه جمعه
1
2
3
4
5
8
9
10
11
12
16
17
18
19
20
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31

دانلود فیلم های تروریستی ایران و جهان