ترور سردار سلیمانی ضربه مهلکی به مبارزه با تروریسم وارد کرد

1400122610581345824995004

نماینده ایران در نشست شورای حقوق بشر سازمان ملل با اشاره به مقابله ایران با تروریسم در داخل و محیط پیرامونی خود گفت: ترور سردار سلیمانی از سوی دولت آمریکا، ضربه مهلکی به مبارزه با تروریسم منطقه‌ای وارد کرد.

 

به گزارش هابیلیان به نقل از تسنیم، چهل و نهمین نشست شورای حقوق بشر سازمان ملل روز پنجشنبه با قرائت بیانیه سازمانهای مردم نهاد از کشورهای مختلف برگزار شد.

 

سازمان مردم نهاد ایرانی شرکت کننده در این اجلاس با نام"سازمان آسیب دیده های اجتماعی"، نیز در بیانیه ای با اشاره به مبارزه کشورمان با تروریسم و شهدایی که در این راه داده است، به بی عملی شورای حقوق بشر درباره تروریسم دولتی آمریکا اعتراض کرد.

 

مریم یوسف صفری از اعضای این سازمان مردم نهاد، بیانیه "سازمان مردم نهاد آسیب دیده های اجتماعی" را قرائت کرد.

 

در این بیانیه آمده است: پدیده تروریسم و افراط گرایی هر روز به شکلی جدید خود را نشان می دهد. دو سال پیش در چنین روزهایی، ترامپ رئیس جمهور وقت آمریکا، در اقدامی تروریستی و جنایتکارانه سردار این کشور را که پیشگام مبارزه با تروریسم در غرب آسیا بود، ترور کرد.

 

ترور سردار قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس در سفری رسمی به عراق، ضربه مهلکی به تمام اصول و قواعد حقوق بین الملل و اثرات مخربی بر امنیت منطقه است. اگر قبلاً در مورد حمایت آمریکا از تروریسم تردید وجود داشت، با این ترور، هدف گیری آمریکا برای شورش در منطقه، نقض صلح و امنیت و سلاخی حقوق بشر را بیش از پیش برای همگان روشن کرد.

 

از سوی دیگر، کشورهای اروپایی به جای محاکمه یا محکومیت عامل حملات تروریستی، امروزه به خانه امنی برای آنها تبدیل شده اند.

 

مورد اخیر حبیب چعب، رهبر گروه تروریستی جنبش مبارزه عربی برای آزادی اهواز است که مسئولیت کشتار نزدیک به 300 انسان بی گناه به ویژه زنان و کودکان در ایران است. وی که به عنوان فعال حقوق بشر، آزادانه در سوئد زندگی می کرد، امروز در ایران در برابر قانون قرار گرفته است.

 

البته تروریست‌های آموزش دیده وی، با حمایت برخی کشورها، آزادانه در سراسر اروپا زندگی و تردد می‌کنند و حتی در رسانه‌های جمعی صاحب تریبون هستند. این امر گواه روشن چندجانبه گرایی و رویکردهای انتخابی در مبارزه با تروریسم است.

 

به گزارش تسنیم، نشست های سالانه شورای حقوق بشر سازمان ملل در ژنو برگزار می شود و از کشور ما نیز نمایندگان سازمان های مردم نهاد حضور داشته و درباره مبارزه کشورمان با تروریسم در داخل و محیط منطقه ای ایران، هزینه هایی که تروریسم دولتی و غیر دولتی بر کشورمان تحمیل کرده و نیز حمایت برخی کشورها از تروریسم در ایران، به ایراد سخنرانی پرداخته و با گروههای بین المللی همسان خود ارتباط می گیرند تا در امر مبارزه با اشکال مختلف تروریسم و نیز روشن شدن چهره برخی کشورهای غربی در حمایت از آن اقدامات خود را با همکاری نهادهای مردمی سایر کشورها، داشته باشند.


مطالب پربازدید سایت

شهادت یک نوزاد در حمله تروریست‌ها

حمله تروریست‌ها در ایام نوروز

جدیدترین مطالب

شهادت یک نوزاد در حمله تروریست‌ها

حمله تروریست‌ها در ایام نوروز

احمد عطایی مدیر انتشارات قدر ولایت

باید اعترافات و اسناد جنایات منافقین منتشر شود

دادگاه منافقین اقدامی در مسیر عدالت؛

روایت خانواده‌های شهدای ترور از جنایت‌های فرقه نفاق

مطالب پربازدید بخش خبر

دی 1402
شنبه 1 شنبه 2 شنبه 3 شنبه 4 شنبه 5 شنبه جمعه
1
2
3
5
6
7
8
9
10
11
12
14
15
16
17
18
19
21
22
23
28
29

دانلود فیلم های تروریستی ایران و جهان