تروریسم محدود به داعش نیست

Araqvhi

عراقچی با تاکید بر اینکه تروریسم یک خطر بزرگ برای بشریت است، گفت: ایران همچنان هدف تروریسم قرار دارد.

به گزارش پایگاه خبری‌تحلیلی هابیلیان (خانواده شهدای ترور کشور) و به نقل از مهر، سید عباس عراقچی در مراسم رونمایی کتاب «تروریسم و فضای مجازی در خاورمیانه» که به همت اداره کل ارشاد اسلامی البرز برگزار شد، اظهار کرد: امنیت، عزت، شرف و استقلال کشور به برکت ایثارگری مردم  و شهیدان حاصل شده است.

عراقچی با اشاره به اینکه شهدای مدافع حرم با گروه تروریستی داعش مبارزه کرده و به شهادت رسیدند، گفت: رهبر معظم انقلاب اسلامی فرمودند تروریسم را نباید محدود به داعش و گروه های تکفیری کرد بلکه تروریسم دولتی هم وجود دارد در راس این پدیده رژیم غاصب اسراییل وجود دارد.

وی به جنایات رژیم غاصب اسراییل در فلسطین اشاره کرد و گفت: حرکت های کور تروریستی اسراییل در فلسطین بر کسی پوشیده نیست و زنان و کودکان و مردم بی دفاع هدف بمب و موشک های اسراییل قرار می‌گیرند.

عراقچی گفت: رهبر معظم انقلاب اسلامی فرمودند فجایعی که توسط دولت عربستان در یمن به وقوع می‌پیوندند مصداق واقعی حرکات تروریستی است برای نمونه به مجلس ختمی حمله می کنند و در پی این حمله ۷۰۰ نفر جان خود را از دست می دهند.

معاون امور بین الملل وزارت امور خارجه با تاکید بر اینکه باید نسبت به پدیده تروریسم شناخت کافی پیدا کنیم، گفت: تروریسم در سال های اخیر تحولات جدی پیدا کرده است.

استفاده داعش از فضای سایبری

وی به تروریسم سنتی اشاره کرد و مصداق این حرکت را ترور افراد و به شهادت رساندن شهدا اعلام کرد و گفت: تروریسم سنتی با هدف دستیابی به خواسته ای سیاسی انجام می شود.

عراقچی به پدیده تروریسم مدرن اشاره کرد و گفت: گروه القاعده و گروه های تکفیری حاصل پدیده تروریسم مدرن هستند و با شیوه های جدید مردم را در گوشه گوشه دنیا به خاک و خون می کشند.

وی با اشاره به پدیده تروریسم پسامدرن گفت: این پدیده تلفیقی از روش های تروریستی سنتی و مدرن است، داعش مظهر تروریست پسامدرن محسوب می شود زیرا تفکری عقب مانده و ارتجاعی دارد ولی به لحاظ استفاده از ابزارهای مدرن بسیار پیشرفته است.

عراقچی به استفاده داعش از فضای مجازی برای پیشبرد اهداف خود اشاره کرد و گفت: استفاده داعش از فضای مجازی و سایبری قابل توجه است و این گروه توانسته از فضای مجازی بهره برداری ویژه کند.

داعش در فضای مجازی نیروی انسانی جذب می کند

معاون امور بین الملل وزارت امور خارجه تالیف کتاب «ترویست و فضای مجازی در خاورمیانه» را یک کار دانشگاهی دانست و گفت: تیم تالیف این کتاب بیش از یکسال برای جمع آوری مستندات زحمت کشیدند تا آماده چاپ شود.

وی تالیف این کتاب را در راستای شناخت بیشتر از پدیده تروریسم دانست و گفت: شناخت پدیده تروریسم و استفاده از فضای مجازی توسط گروه های تکفیری ضروری است.

عراقچی استفاده داعش از فضای مجازی را استثنایی دانست و گفت: داعشی ها با انتشار فیلم های جنایات وحشیانه سربُری و آتش زدن انسان ها اقدام به جذب نیروی انسانی می کنند.

وی با تاکید بر اینکه وحشیگری داعش به خاطر استفاده از اینترنت تبدیل به زنجیره جذب نیرو شده است، به حضور داعش در سوریه اشاره کرد و گفت: یکی از مقامات عربستان گفته بود که با حضور داعشی ها و گروه های تندرو در سوریه ارتش این کشور به جان آنها خواهد افتاد و از این طریق از دست همه آنها راحت خواهیم شد.

معاون امور بین الملل وزارت امور خارجه گفت: با جنایات بیشتر داعش، نیروهای اروپایی و حتی از کشورهای عربی به آنها پیوستند.

لزوم مبارزه جهانی با تروریسم

عراقچی با تاکید بر اینکه مبازره با داعش نیازمند شناخت شیوه ای تبلیغاتی جدید است، گفت: همانطور که مدافعان حرم در سوریه با داعش می جنگند نیازمند مبارزه با داعش در فضای مجازی نیز هستیم.

وی با اشاره به منابع مالی مورد استفاده داعش گفت: داعش برای تامین مالی خودش از سیستم های مالی بین‌الملل استفاده می کند و ابزارهای FATF برای مقابله با تامین مالی تروریست ها شکل گرفته است.

عراقچی گفت: فراموش نکنیم نوک حمله دنیا برای مبارزه با تروریسم رو به گروه های تروریستی داعش، القاعده و طالبان است و دنیا بر این مسئله تمرکز کرده است که داعش و گروه های تکفیری از سیستم های مالی بین‌المللی استفاده نکنند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به گروه های اصیل مقاومت اشاره کرد و گفت: نباید حزب الله و گروه های مقاومت به اشتباه وارد ادبیات تروریستی شوند.

ضرورت مبارزه با داعش در حوزه مالی و بانکی 

عراقچی اضافه کرد: اگر مراقبت نکنیم چه بسا داعش از سیستم های مالی ما برای تامین نیازهای مالی خود استفاده کند برای تحقق این مهم از حساب های مخدوش استفاده می کنند و با توجه به اینکه ایران در مجاورت افغانستان قرار دارد ممکن است گروه های موادمخدر در سیستم های مالی ما اقدام به پولشویی کنند.

معاون امور بین الملل وزارت امور خارجه در خاتمه گفت : همانطور که در صحنه میدانی باید با داعش و گروه‌های تکفیری مبارزه کنیم، در حوزه بانکی، مالی و همچنین فضای مجازی نیز نیازمند مبارزه با داعش هستیم.


مطالب پربازدید سایت

شهادت یک نوزاد در حمله تروریست‌ها

حمله تروریست‌ها در ایام نوروز

جدیدترین مطالب

شهادت یک نوزاد در حمله تروریست‌ها

حمله تروریست‌ها در ایام نوروز

احمد عطایی مدیر انتشارات قدر ولایت

باید اعترافات و اسناد جنایات منافقین منتشر شود

دادگاه منافقین اقدامی در مسیر عدالت؛

روایت خانواده‌های شهدای ترور از جنایت‌های فرقه نفاق

مطالب پربازدید بخش خبر

دی 1402
شنبه 1 شنبه 2 شنبه 3 شنبه 4 شنبه 5 شنبه جمعه
1
2
3
5
6
7
8
9
10
11
12
14
15
16
17
18
19
21
22
23
28
29

دانلود فیلم های تروریستی ایران و جهان