تروریسم تکفیری با حرکتی بومرنگی به اروپا باز می‌گردد

Dehghanifiroozabadi

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: تروریسم پدیده‌ای بومرنگی است یعنی اگرچه کشورهای غربی در ایجاد و تجهیز داعش در جنگ سوریه نقش داشتند اما حالا باید منتظر بازگشت تبعات آن باشند.

به گزارش پایگاه خبری‌تحلیلی هابیلیان (خانواده شهدای ترور کشور)، کمال دهقانی فیروزآبادی در گفت‌وگو با خبرگزاری خانه ملت با اشاره سخنان مقام معظم رهبری در رابطه با دلایل پیوستن جوانان اروپایی به داعش و تروریست های تکفیری گفت: اسلام هراسی مسئله ای است که به طور سیستماتیک منجر به تحقیر جوانان در کشورهای غربی شده است.

نماینده مردم میبد و تفت در مجلس شورای اسلامی گفت: سرویس های اطلاعاتی غربی به ویژه سیا CIA  که در جنگ افغانستان پروژه القاعده در جنگ با ارتش سرخ را این بار در سوریه عملیاتی کردند که منجر به شکل گیری پدیده ناخوشایند تروریسم تکفیری داعش شد.

وی در ادامه با تاکید بر حمایت غرب از داعش به عنوان تروریست های خوب، تصریح کرد: جوانان مسلمان سرخورده و جوانانی که به نحوی از سیستم حکومتی غرب به شکلی انحرافی ناراضی بودند جذب مهندسی نرم تروریست های تکفیری شده و راهی جنگ سوریه شدند.

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: رسانه های غربی اگرچه تلاش می کنند حضور اتباع غربی را در صفوف تروریست های تکفیری سانسور کنند اما براساس آمار موجود حداقل 5هزار تبعه غربی در میان اعضای داعش حضور دارند.

وی ضمن ابراز نگرانی نسبت به وضعیت امنیتی قاره سبز ، گفت: اعضای اروپایی و آمریکایی داعش هرکدام به عنوان بمب های زمانی متحرک ، ممکن است هرلحظه در خیابان های قاره سبز منفجر کنند.

دهقانی فیروزآبادی گفت: تروریسم پدیده ای بومرنگی است یعنی اگرچه کشورهای غربی در ایجاد و تجهیز داعش در جنگ سوریه نقش داشتند اما حالا باید منتظر بازگشت تبعات آن باشند.

وی ضمن نکوهش رویکرد کشورهای غربی در برخورد با جامعه مسلمانان گفت: برخوردهای قهرآمیز و نژادپرستانه با جامعه مسلمانان درکشورهای غربی تنها منجر به تشدید گرایش به اسلام انحرافی و تروریسم تکفیری خواهد شد.

این نماینده مجلس دهم تصریح کرد: لابی های صهیونیستی برای پیشبرد اهداف خود از پدیده تروریسم تکفیری نهایت بهره را کسب می کنند تا اقدامات تخریبی خود را در سرزمین های اشغای توجیه کنند. 

گفتنی است که رهبر معظم انقلاب اسلامی عصر دیروز (سه‌شنبه) در دیدار آقای باقر عزت بگوویچ ، رئیس شورای ریاست جمهوری بوسنی و هرزگوین گفتند که «تحقیر جوانان مسلمان در برخی کشورهای ثروتمند و قدرتمند اروپایی، زمینه‌ای برای پیوستن آنان به گروههای منحرف تروریستی همچون داعش ایجاد می‌کند و این جوانان تحقیر شده در بازگشت به اروپا، دست به انفجار و کشتار می‌زنند.»

نکته جالب اینجاست که بنا به نوشته روزنامه نیویورک‌ تایمز، همزمان با پیشروی ارتش عراق در موصل، نگرانی‌های امنیتی یکی از موضوعات مهم و اساسی مورد توجه آژانس‌های اطلاعاتی اروپا هستند چرا که حملات در پاریس و بروکسل در سال‌های اخیر نیز توسط شبه نظامیان خارجی که نزد داعش در عراق و سوریه آموزش دیده و به خانه بازگشته بودند، صورت گرفت.

راب وین رایت، رئیس دفتر پلیس اروپا موسوم به "یوروپل" که تلاش‌ها برای مبارزه با داعش در داخل مرزهای اتحادیه اروپا را هماهنگ می‌سازد، می گوید:«شکست‌های نظامی متوالی و فشار نظامی بیشتر بر داعش در منطقه، عملا منجر به افزایش واکنش انعکاسی این گروه در اروپا می‌شود. روند بازگشت شبه نظامیان در ماه‌های اخیر تا حدودی افزایش یافته است. هنوز تعداد این شبه نظامیان افزایش نیافته اما شاید رقه و موصل این را تغییر دهد.»

برآورد شده که بین 4000 تا 5000 تبعه اروپا برای پیوستن به داعش به سوریه و عراق رفته‌اند. براساس ارزیابی صورت گرفته دو سوم این افراد هنوز در میدان نبرد هستند و یک سوم آنها به سرزمین‌هایشان بازگشته‌اند.


مطالب پربازدید سایت

شهادت یک نوزاد در حمله تروریست‌ها

حمله تروریست‌ها در ایام نوروز

جدیدترین مطالب

شهادت یک نوزاد در حمله تروریست‌ها

حمله تروریست‌ها در ایام نوروز

احمد عطایی مدیر انتشارات قدر ولایت

باید اعترافات و اسناد جنایات منافقین منتشر شود

دادگاه منافقین اقدامی در مسیر عدالت؛

روایت خانواده‌های شهدای ترور از جنایت‌های فرقه نفاق

مطالب پربازدید بخش خبر

دی 1402
شنبه 1 شنبه 2 شنبه 3 شنبه 4 شنبه 5 شنبه جمعه
1
2
3
5
6
7
8
9
10
11
12
14
15
16
17
18
19
21
22
23
28
29

دانلود فیلم های تروریستی ایران و جهان