تروریسم بدون همکاری جامع و جدی ریشه‌کن نمی‌شود

Rohaniitalia

رئیس جمهور گفت: بدون همکاری‌های جامع و جدی، نمی‌توان تروریسم را ریشه‌کن کرد و بدون شک اگر خاورمیانه بی‌ثبات شود، آثار خسارت بار آن به اروپا هم می‌رسد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی هابیلیان(خانواده شهدای ترور کشور) به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست جمهوری، حجت‌الاسلام و المسلمین حسن روحانی، در دیدار «سرجیو ماتارلا» رئیس جمهور ایتالیا با اشاره به اینکه ظرفیتهای مشترک فراوانی برای ارتقای سطح همکاری‌های تهران - رم وجود دارد، اظهار داشت: دو کشور در سالهای گذشته به دلیل تحریم‌های ناعادلانه و نادرست نتوانستند از فرصتها و ظرفیتهای متقابل به خوبی استفاده کنند و اکنون زمان جبران است و باید همکاریهای خود را با تعامل و در راستای منافع متقابل افزایش دهند.

روحانی با تحلیل ریشه های بی ثباتی در منطقه و تاکید بر اینکه ایران کشوری با ثبات و مردم‌سالار است، تصریح کرد: برای جمهوری اسلامی ایران ارتقای روابط با اروپا به ویژه ایتالیا از اهمیت بسزایی برخوردار است و در فضای جدید ایجاد شده باید سطح این روابط هر چه بیشتر گسترش یابد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود تحولات منطقه ای و بی ثباتی و ناامنی های موجود در منطقه خاورمیانه و شمال آفریقا را مورد اشاره قرار داد و گفت: تهران و رم همچون گذشته می‌توانند در بسیاری از مسائل منطقه ای و از جمله مبارزه با تروریسم، خشونت و افراطی‌گری با یکدیگر رایزنی و همکاریهای مفیدی داشته باشند.

رئیس جمهور تروریسم را بزرگترین معضل منطقه و تهدیدی برای اروپا و سراسر جهان دانست و اضافه کرد: بدون همکاریهای جامع و جدی نمی توان تروریسم را ریشه‌کن کرد و بدون شک اگر خاورمیانه بی‌ثبات شود، آثار خسارت بار آن به اروپا هم می‌رسد.

روحانی تاکید کرد: برای ریشه کن کردن تروریسم و نا امنی مهم این است که تفکر خشونت و افراط‌گرایی از اذهان زدوده شود و زمینه های جذب جوانان به اینگونه تفکرات ریشه‌یابی و مسدود شده و با فرهنگ خشونت مبارزه شود.

رئیس جمهور با اظهار تاسف از اینکه برخی کشورها برای مبارزه با تروریسم فعالیت و اراده جدی ندارند، خاطرنشان ساخت: متاسفانه کشورهایی هم وجود دارند که برای تامین منافع سیاسی کوتاه مدت خود در منطقه به دنبال استفاده ابزاری از تروریسم هستند. لذا باید تلاش کرد تا زمینه حمایتهای سیاسی، مالی و تسلیحاتی برخی از کشورها از تروریسم قطع شود.

ماتارلا با ابزار رضایت و خشنودی ایتالیا از توافق هسته ای و پایان تحریمها علیه ایران و با تاکید بر اشتراک نظر خود با رییس جمهوری کشورمان درباره مسائل مهم منطقه ای و بین المللی تصریح کرد: بی تردید شرایط جدید به ایران این امکان را می دهد که نقش اصلی و ثبات آفرین خود را در منطقه هر چه بیشتر و بهتر ایفا کند.

وی با اشاره به بحرانهای موجود در عراق، سوریه، افغانستان و شمال آفریقا تصریح کرد: ایتالیا نقش ایران برای حل و فصل این بحرانها و ثبات منطقه را موثر می داند و روی آن حساب ویژه ای باز می کند.

رئیس جمهوری ایتالیا در ادامه تروریسم را خطر واقعی و بزرگترین تهدید برای جامعه جهانی دانست و اضافه کرد: برای مقابله با تروریسم همه باید همکاری سازنده و منسجمی را شکل دهند.


مطالب پربازدید سایت

دبیرکل بنیاد هابیلیان در دیدار با خانواده شهید کامیاب مطرح کرد:

مجازات منافقین را در محاکم بین المللی نیز دنبال خواهیم کرد

جدیدترین مطالب

دبیرکل بنیاد هابیلیان در دیدار با خانواده شهید کامیاب مطرح کرد:

مجازات منافقین را در محاکم بین المللی نیز دنبال خواهیم کرد

بنیاد هابیلیان (خانواده شهدای ترور کشور)

باز هم تروریسم و باز هم کاپشن صورتی

حمله تروریستی به سه نقطه شهرستان چابهار و راسک

تعداد شهدای حمله تروریستی به راسک و چابهاربه 16 نفر رسید

سعید کریمی از مجروحان حمله تروریستی راسک و چابهار عیادت کرد

وضعیت مجروحان حمله تروریستی چابهار و راسک

محمود عباس‌زاده مشکینی عضو کمیسیون امنیت ملی

ورود کمیسیون امنیت ملی به حمله تروریستی راسک و چابهار

معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور:

عناصر تروریستی راسک و چابهار ملیت غیر ایرانی دارند

مطالب پربازدید بخش خبر

شهادت یک نوزاد در حمله تروریست‌ها

حمله تروریست‌ها در ایام نوروز

حمله تروریستی به سه نقطه شهرستان چابهار و راسک

تعداد شهدای حمله تروریستی به راسک و چابهاربه 16 نفر رسید

فروردین 1403
شنبه 1 شنبه 2 شنبه 3 شنبه 4 شنبه 5 شنبه جمعه
1
2
3
4
5
8
9
10
11
12
16
17
18
19
20
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31

دانلود فیلم های تروریستی ایران و جهان