ترور؛ تلاشی عبث برای سد کردن راه نهضت هسته ای

دشمن تنها بر اساس يك تصور غلط گمان مي كند كه با حذف فيزيكي دانشمندان ايراني مي تواند فكر و انديشه آنها را حذف و انقلاب اسلامي را متوقف كند در حالي كه با اينگونه ترورهاي كور ضمن رسيدن پیام مظلومیت دانشمندان و فرهیختگان ايراني به گوش جهانیان، انديشه دانشمندان ايراني نيز بيش از پيش تسري پيدا كرده و با افزايش فشارها سرعت و پيشرفت كشور شتاب بيشتري خواهد گرفت

Emem Khamenee4

یکی از مهم ترین اخبار سال گذشته ترور یکی از دانشمندان هسته ای کشورمان بود که به سرعت در صدر اخبار جهانی قرار گرفت. چهارشنبه 21 دی ماه سال 90 همزمان با دومين سالگرد شهادت استاد علی محمدی،‌ استاد فیزیك دانشگاه تهران يكي ديگر از دانشمندان كشورمان هدف حمله تروريستي قرار گرفت و به درجه رفيع شهادت نائل شد.

مهندس مصطفي احمدي روشن، ‌دانش آموخته رشته مهندسي پليمر از دانشگاه صنعتي شريف و معاون بازرگاني سايت نطنز اولين دانشمند ايراني نبود كه هدف سوء قصد دشمنان قسم خورده نظام قرار گرفت بلكه پيش از آن و طي چند سال گذشته افرادي مانند فریدون عباسی،‌ رييس سازمان انرژي اتمي كشورمان و همکار وی شهيد مجید شهریاری، شهيد مسعود علی محمدی از دانشمندان هسته اي و شهيد داريوش رضايي نژاد دانشجوي برق صنعتي دانشگاه خواجه نصيرالدين طوسي نيز هدف حملات تروريستي دشمنان قرار گرفته اند.

ساعت 8:30 صبح 21 دی‌ماه سال 90 بود که دو نفر تروریست موتورسوار در خیابان شهید گل‌نبی و روبه‌روی دانشکده علوم ارتباطات دانشگاه علامه طبابایی با نزدیک شدن به خودروی پژویی با سه سرنشین که یک نفر از آنها مهندس "مصطفی احمدی روشن" بوده است؛ دو عدد بمب را به داخل خودرو پرتاب و سپس فرار می‌کنند. با انفجار این بمب مهندس احمدی روشن بلافاصله به شهادت رسید و دو همراه وی نیز به شدت مجروح شدند. از این دو تن نیز یک تن دیگر ساعاتی بعد بر اثر شدت جراحات وارده به شهادت رسید.

این حادثه تروریستی در حالي از سوي رژيم صهيونيستي و قدرت های وابسته به آن كه مدعی مبارزه با تروریسم هستند صورت گرفت كه روز قبل از اين ترور، آمريكا از ضرورت حمله به ایران سخن گفته بود و مقامات اسرائیلی و انگلیسی نیز پیرامون چگونگی مقابله با برنامه هسته‌ای ایران با یکدیگر در تلاویو ملاقات کرده بودند.

ترور که نوعی آدم کشی با اهداف سیاسی یا عقیدتی است واژه ای نام آشنا برای جامعه ما به عنوان کشوری با بالاترین قربانیان ترور محسوب می شود. جمهوری اسلامی ایران با بیش از 17 هزار شهید ترور، سند زنده ای است از پشت پرده اقدامات وحشیانه مدعیان حقوق بشر از سال های ابتدای انقلاب اسلامی تاکنون. باید گفت پیشرفت‌های روز افزون ایران در عرصه های مختلف سیاسی و علمی، و ایستادگی ملت ایران و به بن بست رسیدن استراتژی آنها و استیصال در عرصه دیپلماتیک سبب شده دشمنان نظام پس از ترورهای کور اوایل انقلاب به ترور دانشمندان و نخبگان علمی کشورمان روی آوردند.

هدف غربی ها از تروردانشمندان ایرانی

در دو سال گذشته حملات تروریستی علیه دانشمندان هسته ای ایران به طور چشمگیری افزایش یافته و این اقدام به طور مکرر در فواصل چند ماهه تکرار شده است.در حقیقت آمریکا و اسراییل یک فرمول کلی را برای مانع تراشی بر سر راه فعالیت های دانشمندان هسته ای ایران در پیش گرفته اند ، فرمولی که اگرچه تکراری است اما تا کنون برای آنها به منظور از میان برداشتن این دانشمندان موثر بوده است.

روند ترور دانشمندان علمی کشورمان در دو سال گذشته دقیقا از جایی شروع شد که یک مقام رژیم صهیونیستی و در ادامه آن مقامات آمریکایی اظهاراتی را مبنی بر ارائه راهکارهایی جز جنگ، برای توقف برنامه هسته ای ایران، انجام دادند.

از سوی دیگر غربي‌ها معتقدند كه اثرگذاري تحريم‌ها عليه ايران، نيازمند زمان است و در كوتاه مدت نه تنها اثر خاصي ندارد، بلكه حتي ممكن است اثراتي مانند افزايش قيمت نفت را به همراه داشته باشد که این افزایش قیمت به ضرر خود آنها تمام خواهد شد. بنابراين، بايد سرعت پيشرفت‌هاي هسته‌اي ايران كمتر از سرعت اثرگذاري تحريم‌ها باشد.

در همین زمینه آنها به ترور دانشمندان ایرانی طی سالهای اخیر روی آورده اند تا شاید به ضن خود بتوانند از این طریق خللی در مسیر پیشرفت هسته ای کشورمان ایجاد کنند اما دستاوردهای روزافزون دانشمندان ایرانی در مسیر هسته ای نشان می دهد که این اندیشه آنها نقش بر آب شده است. حال سؤال اساسي اينجاست كه چرا سرويس‌هاي غربي با وجود ناموفق بودن پروژه‌هاي قبلي ترور با هدف توقف برنامه هسته‌اي ايران؛ به‌ويژه در ماجراي شهيد شهرياري كه نفر شماره يك ايران در توليد صفحات سوخت هسته‌اي براي استفاده از اورانيوم غني‌سازي شده 20 درصد در رآكتور تهران بود، همچنان به اين رفتار ضد انساني ادامه مي‌دهند؟

در پاسخ به این سوال می توان گفت که هدف اول نظام سلطه نگران کردن دانشمندان هسته ای کشورمان است. آنها می خواهند به دانشمندان ما بفهمانند تا مادامی که در این مسیر قدم بر می دارند باید نگران جانشان باشند و از سوی دیگر هدف آنها از انجام این ترورها القاء نا امنی در جامعه است.

اما بايد گفت دشمن تنها بر اساس يك تصور غلط گمان مي كند كه با حذف فيزيكي دانشمندان ايراني مي تواند فكر و انديشه آنها را حذف و انقلاب اسلامي را متوقف كند در حالي كه با اينگونه ترورهاي كور ضمن رسيدن پیام مظلومیت دانشمندان و فرهیختگان ايراني به گوش جهانیان، انديشه دانشمندان ايراني نيز بيش از پيش تسري پيدا كرده و با افزايش فشارها سرعت و پيشرفت كشور شتاب بيشتري خواهد گرفت.

تجربه نشان داده تلاش 33 ساله نظام سلطه برای توقف پیشرفت های کشورمان درعرصه های مختلف کوچکترین خللی در مسیر انقلاب ایجاد نکرده و انقلاب اسلامی به رغم میل دشمنان هنوز زنده و به پایان نرسیده است.


دی 1402
شنبه 1 شنبه 2 شنبه 3 شنبه 4 شنبه 5 شنبه جمعه
1
2
3
5
6
7
8
9
10
11
12
14
15
16
17
18
19
21
22
23
28
29