ترور، تکفیر و اهانت به مقدسات از ابزارهای دشمن برای ایجاد شکاف در بین صفوف مسلمین است

D4d4d4

حجت الاسلام دیلم گفت: ترور، تکفیر و اهانت به مقدسات از ابزارهایی است که دشمن برای ایجاد شکاف در بین صفوف مسلمین استفاده می کند.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دبیرخانه شورای برنامه ریزی مدارس علوم دینی اهل سنت از گلستان، حجت الاسلام نورعلی دیلم در مراسم هفته وحدت در دانشگاه آزاد اسلامی گرگان گفت: امروز لازم است فرهیختگان و اساتید شیعه و سنی با لبیک به ندای رهبر معظم انقلاب، محکم تر و منسجم تر از گذشته ساعاتی از امورات شخصی و اجتماعی خود را برای ترویج فرهنگ وحدت و زندگی مسالمت آمیز صرف کنند.

 

وی با بیان اینکه، رسیدن به امت واحده اسلامی توصیه و دستور قرآن کریم می باشد، افزود: رسیدن به امت واحده و تمدن نوین اسلامی از موضوعات اصلی بیانیه گام دوم انقلاب رهبر معظم انقلاب است.

 

رئیس مرکز اسلامی استان گلستان با تاکید براینکه، پرهیز از تفرقه گرایی و تعرض در جهان اسلام از محورهای مهم بیانیه گام دوم انقلاب است، گفت: یکی از مهم ترین اهداف دشمن ایجاد تفرقه و اختلاف در بین مسلمین است و در این راستا در طول ۴۰ سال گذشته با ابزارهای مختلف از جمله تحمیل جنگ و ترور باعث شدند که با ضربه زدن به انقلاب و نظام، وحدت بین امت اسلامی را برهم بزنند.

 

حجت الاسلام دیلم گفت: منافقان با ترور شخصیت های بزرگ واندیشمندان شیعه وسنی می خواستند جلوی حرکت رو به رشد انقلاب و نظام را بگیرند و برای دشمن شیعه و سنی فرقی ندارد هدف آنها مقابله و از بین بردن علما و اندیشمندانی بود که نقش اساسی در وحدت بین امت اسلامی داشتند.

 

وی با اشاره به حربه دیگر دشمنان برای ایجاد اختلاف و تفرقه و مطرح کردن بحث مذهب و قومیت گرایی، افزود: دشمن برای ضربه زدن به وحدت امت اسلامی از هر ترفندی استفاده خواهد کرد و موضوع دیگری که در جهان اسلام درگیر آن هستیم موضوع تکفیر است که با برداشت سطحی از قرآن کریم و روایات و آیات اسلامی مباحث عقیدتی را مطرح کرده و مسلمانان را به جان هم می اندازند.

 

رئیس مرکز اسلامی استان گلستان، تنازع و گفتمان علمی را از دیگر مباحث مطرح شده در بیانیه گام دوم انقلاب عنوان کرد و افزود: برای رسیدن به امت واحد اسلامی با احترام به مقدسات باید در گفتار و کردار خویش تنازع داشته باشیم و با دوری از مشاجره و مقابله با کنترل ظرفیت های خود به استقبال تمدن نوین اسلامی برویم.

 

حجت الاسلام دیلم، حربه دیگر دشمنان برای ایجاد تفرقه و اختلاف را فضای مجازی و شبکه های ماهواره ای عنوان کرد و افزود: شبکه های ماهواره ای با حمایت و پشتیبانی استکبار و انگلیس و امریکا ایجاد می شوند و با راه اندازی شبکه ای به نام اهل سنت به مقدسات شیعه توهین کرده و یا با ایجاد شبکه ای به نام اهل تشیع به مقدسات اهل سنت توهین و باعث اختلاف و دودستگی می شوند.

وی، احترام به مقدسات، صیانت و حفاظت از ثروت ها و منابع مادی و معنوی جهان اسلام در مقابل چپاول دشمن و پرهیز از تفرقه گرایی و تعرض در جهان اسلام را از محورهای مهم و کلیدی برای دست یافتن به تمدن نوین و امت واحد اسلامی عنوان کرد و افزود: امروز تنها راهکار عقلانی جهان اسلام برای رسیدن به این مهم تمسک و تاسی از قرآن کریم و پیامبر (ص) است و لازم است روحیه مقابله با دشمنان و استکبارستیزی به وسیله دانشگاهیان و حوزویان ترویج و تبیین گردد.

 

رئیس مرکز اسلامی استان گلستان با بیان اینکه، امروز عیب ما این است که دشمن شناسی ضعیفی داریم، گفت: دوست داشتن دوستان خدا و پیامبر (ص) و دشمن دانستن دشمنان خدا و قرآن کریم باید مدنظر مسلمانان قرار بگیرد و باید مرزبندی خود با جهان استکبار را داشته باشیم.

 

حجت الاسلام دیلم، موضوع همیاری، احسان و دوستی مسلمین را مورد تاکید قرار داد و گفت: نزدیک شدن مسلمانان به هم و همیاری در جهت رفع و برچیده شدن اسباب تفرقه و اختلاف با گفتمان سازی و مباحث علمی تحقق خواهد یافت.

 

وی با بیان اینکه، فرهیختگان و اساتید دانشگاهی برای خودسازی ملل اسلام و رشد و معنویت فضایل اخلاقی و انسانی و در نتیجه رسیدن به وحدت واحده قلم بزنند تاکید کرد: در این خصوص لازم است اندیشمندان و فرهیختگان جهان اسلام با هم افزایی و آشنایی با نگاه های تقریبی و وحدتی خود سدی برای دشمن باشند.


مطالب پربازدید سایت

شهادت یک نوزاد در حمله تروریست‌ها

حمله تروریست‌ها در ایام نوروز

جدیدترین مطالب

شهادت یک نوزاد در حمله تروریست‌ها

حمله تروریست‌ها در ایام نوروز

احمد عطایی مدیر انتشارات قدر ولایت

باید اعترافات و اسناد جنایات منافقین منتشر شود

دادگاه منافقین اقدامی در مسیر عدالت؛

روایت خانواده‌های شهدای ترور از جنایت‌های فرقه نفاق

مطالب پربازدید بخش خبر

دی 1402
شنبه 1 شنبه 2 شنبه 3 شنبه 4 شنبه 5 شنبه جمعه
1
2
3
5
6
7
8
9
10
11
12
14
15
16
17
18
19
21
22
23
28
29

دانلود فیلم های تروریستی ایران و جهان