ترس از پیشینیه جنایات‌آمیز رجوی موجب اختفای این فرد شده است

Hasheminejad Bashgahدبیرکل بنیاد هابیلیان ایدوئولوژی گروهک تروریستی منافقین، خاستگاه شكل‌گیری و اهداف تشكیل این گروهک تروریستی، آخرین وضعیت منافقین، دلایل اختفای مسعود رجوی، نقش دیکتاتوری سابق عراق در حمایت از منافقین، تناقضات رفتاری مقامات آمریکایی و اروپایی در برخورد با تروریسم و ... را تشریح کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی هابیلیان(خانواده شهدای ترور کشور) به نقل از سرویس سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران، به بهانه بررسی آخرین وضعیت گروهک تروریستی منافقین "باشگاه خبرنگاران" مصاحبه‌ای مشروح با «سید محمدجواد هاشمی‌نژاد» دبیر کل بنیاد هابیلیان درباره اهداف و برنامه‌های این گروهک تروریستی انجام داده است، که متن آن را در ذیل می‌خوانید.

آقای هاشمی‌نژاد در ابتدا در رابطه با خاستگاه شكل‌گیری منافقین و اهداف تشكیل آن توضیحی بدهید؟

هاشمی‌نژاد: گروهک تروریستی منافقین در سال 1344 توسط تعدادی از دانشجویان متمایل به جریان ملی مذهبی با هدف مبارزه علیه نظام شاهنشاهی تأسیس شد، لیکن وجود تفکرات منحرف در ذهن سرکردگان آن و امتزاج آن تفکرات با اندیشه‌های مارکسیستی باعث شد تا شکل مبارزه آنها با مبارزات بدنه ملت ایران متفاوت باشد و حتی در مقاطعی به حرکت گروه‌های مسلمان و انقلابی ضربه بزند.

با این حال گروهی که براساس تفکرات ضد امپریالیستی شکل گرفته بودند، خیلی زود در دام همکاری با دستگاه اطلاعاتی شاه مخلوع قرار گرفتند و پس از انقلاب نیز با کشتار تعداد زیادی از مردم و مسئولان و فرار به دامان صدام و پس از آن نیز با همراهی امپریالیسم و آمریکا نشان دادند که بنیان‌های فکری استواری ندارند.

ایدئولوژی گروهک تروریستی منافقین بر چه مبنایی استوار است؟

هاشمی‌نژاد: همانگونه که اشاره شد سرکردگان این گروهک تروریستی، قرائت و برداشت متفاوتی از اسلام و تشیع داشته و دارند، به گونه‌ای که در همان دوران رژیم استکباری شاه مخلوع ایران تفسیری مبتنی بر اندیشه‌های مارکسیستی از قرآن کریم و متون دینی ارائه می‌کردند که امام (ره) نیز در همان دوران حضور در نجف با شنیدن مواضع آنها به صراحت از انحراف این سازمان سخن گفته بودند.

به هر حال این تناقض در تفکر سرکردگان این سازمان با صدور بیانیه معروف به 1354 و اعلام انتخاب مارکسیسم به عنوان خط مشی مبارزه، ایدئولوژی خود را تغییر داد و همان زمان نیز جمعی از علمای سرشناس حکم ارتداد آنان را صادر کردند.

البته رفتارشناسی سرکردگان این گروهک در سال‌های پس از پیروزی انقلاب و تمایلات سیاسی آنان نشان می‌دهد که منافقین تبدیل به یک گروهک اپورتونیست شده است که تنها بر اساس منافع سرکردگان خود عمل می کند. نزدیکی این گروه به غرب و آمریکا و حتی گروه‌های سلفی و تکفیری موجود در سوریه و حمایت از آنان نشان می دهد که این فرقه تنها بر اساس منافع خود عمل می کند.

فرآیند تبدیل شدن گروهک تروریستی منافقین به یك سازمان كاملا مخالف با مواضع جمهوری اسلامی چگونه شكل گرفت؟

هاشمی‌نژاد: کاملا هویداست که اختلاف در ایدئولوژی این گروهک با اساس فکر مبارزاتی و اسلامی مردم ایران در دوران مبارزه با طاغوت، و نگاه منفعت‌طلبانه، قدرت‌طلب و انحصارگرای سرکردگان این گروهک در آغازین روزهای پیروزی انقلاب اسلامی، این فرقه را به یک برخورد با انقلاب اسلامی مردم خواهد کشاند.

حجم وسیع عملیات تروریستی از جمله ترورها و بمب گذاری‌ها و عملیات خرابکارانه علیه مردم و مسئولان و زیرساخت‌ها و پس از آنان فرار به دامان دشمن متجاوز یعنی صدام(دیکتاتور سابق عراق) اوج مخالفت این گروهک در سال های گذشته و دور بوده است.

با وجود جنایات گسترده این گروهک تروریستی در قبال ملت ایران و به جای گذاشتن تعدادی بالغ بر 17هزار شهید ترور، به نظر شما جمهوری اسلامی ایران باید چه استراتژی‌ای را در برابر اقدامات شنیع این گروهک تروریستی دنبال كند؟

هاشمی‌نژاد: دو عنصر اقدام تبلیغاتی و اطلاع رسانی و اقدامات قضایی و حقوقی از مهم‌ترین فعالیت‌هایی است که باید علیه این گروهک ضد بشری انجام شود، اطلاع‌رسانی در سطح گسترده و بین‌المللی درباره ماهیت این گروهک و افشای مکرر جنایت‌ها و خطرهای آن، علاوه بر تلاش برای هزینه‌دار کردن هرگونه حمایت از منافقین در فضای بین‌المللی باید به طور جدی دنبال شود.

پس از تخلیه کامل منافقین از پادگان اشرف و اخراج از عراق آخرین وضعیت این گروهک تروریستی در حال حاضر چیست؟

هاشمی‌نژاد: در حال حاضر بیش از 3000 تن از عناصر این گروهک تروریستی پس از سال‌ها کش و قوس و کارشکنی به پایگاه لیبرتی در غرب بغداد منتقل شده‌اند.

دولت عراق نیز براساس توافق‌نامه مشترک با سازمان ملل همچنان در انتظار پذیرش عناصر این گروهک توسط کشورهای ثالث است، اما به نظر می‌رسد کارشکنی آمریکایی‌ها و برخی جریان‌های سیاسی داخلی در عراق و اطلاع کشورهای دیگر از نقش مخرب منافقین، عامل جدی طولانی شدن روند اخراج کامل آنها از عراق بوده باشد.

آیا اخبار جدیدی از "مسعود رجوی" سرکرده این گروهک جنایتکار در دست است؟ در صورت زنده بودن وی علت عدم حضور رسانه‌ای رجوی چیست؟

هاشمی‌نژاد: پس از سرنگونی رژیم صدام در 10 سال گذشته تاکنون ارتباط علنی سرکرده این گروهک تروریستی با عناصر این گروه تنها از طریق ویدئو‌کنفرانس و پیام بوده است.

فارغ از انتشار اخبار و شایعاتی مبنی بر مردن رجوی، به نظر می‌رسد ترس از پیشینیه جنایات‌آمیز خود و همراهی با دیکتاتور سابق عراق، باعث اختفای سرکرده منافقین باشد.

نکته دیگر اینکه منافقین با هدف فریب افکار عمومی و واسپاری ظاهری سرکردگی این تشکیلات به همسر وی، چهره جدید و مدافع حقوق زنان از خود نشان دهند.

در حال حاضر کشورهای اروپایی چه روابطی با منافقین دارند؟ آیا اعضای این گروهک تروریستی به صورت مستقیم با اتحادیه اروپا در تماس هستند و دقیقا چه حمایت‌های مالی و.... از سوی اتحادیه اروپا از سوی گروهک تروریستی منافقین انجام می‌شود؟

هاشمی‌نژاد: متأسفانه موضع کشورهای اروپایی در قبال منافقین همیشه موضعی دوگانه بوده است، این موضوع در زمان حضور منافقین در لیست تروریستی اتحادیه اروپا کاملا مشهود بود.

اکنون نیز که این گروهک از لیست گروه‌های تروریستی اروپایی‌ها خارج شده، عملا هیچ تفاوتی با گذشته نکرده است و اعضا و سرکردگان این گروهک تروریستی همچنان آزادانه به رفت و آمدهای خود در کشورهای اروپایی و گفتگو با مسئولین آن ادامه می‌دهند.

همایش‌ها و جلسات پرهزینه برگزار می‌کنند و به راحتی مجوز برگزاری آنها را دریافت می‌کنند، حتی متأسفانه برخی از اعضای پارلمان اروپا به شکل علنی از این گروهک تروریستی حمایت می‌کنند و با آنها مرتبطند، به گونه‌ای که این گروهک بارها دلال حضور برخی گروه‌های ضد دولتی عراقی در این اتحادیه و دیدار با اعضای آن شده است و بیانیه اخیر وزارت حقوق بشر عراق نیز شاهد این موضوع است.

از سوی دیگر سیستم‌های امنیتی اروپا فضای بازی را برای حرکت‌های ضد ایرانی در سطح این کشورها به وجود آورده‌اند و از ابزار منافقین به عنوان بخشی از فشارها بر مردم ایران استفاده می‌کنند.

به عنوان آخرین سوال تناقضات رفتاری مقامات آمریکایی و اروپایی در ادعای دموکراسی و حمایت از منافقین را چگونه ارزیابی می‌کنید؟

هاشمی‌نژاد: البته این تناقض رفتاری، همان برخورد و معیارهای دوگانه آمریکا و غرب در برخورد با تروریسم است و به هیچ وجه چیز عجیبی نبوده و نیست سیاست آمریکا همیشه حمایت از گروه‌هایی است که می‌توانند سیاست‌های آنان را در مناطق مختلف جهان اجرا کنند.

بررسی دقیق‌تر این موضوع نشان می‌دهد که غرب و آمریکا همیشه از گروه‌هایی که به نوعی در تضاد با ملت‌ها یا دولت‌های منتخب هستند حمایت می‌کنند و به جریان‌هایی که اهل باج دادن نیستند کوچک‌ترین اهمیتی نمی‌دهند.

سکوت در مقابل کشتار مردم فلسطین و حمایت از قاتلان آنها، سکوت در برابر کشتار مردم بی‌گناه بحرین و مسلمانان در آفریقا، برمه و حمایت از گروه‌های تروریستی سراپا مسلح فعال در سوریه و عراق و جریان‌های برانداز در کشورهای مختلف، نشان دهنده این برخورد دوگانه غربی‌هاست.


مطالب پربازدید سایت

شهادت یک نوزاد در حمله تروریست‌ها

حمله تروریست‌ها در ایام نوروز

جدیدترین مطالب

شهادت یک نوزاد در حمله تروریست‌ها

حمله تروریست‌ها در ایام نوروز

احمد عطایی مدیر انتشارات قدر ولایت

باید اعترافات و اسناد جنایات منافقین منتشر شود

دادگاه منافقین اقدامی در مسیر عدالت؛

روایت خانواده‌های شهدای ترور از جنایت‌های فرقه نفاق

مطالب پربازدید بخش گفتگو

رئیس بنیاد تاریخ‌پژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی

ماهیت فرقه منافقین با اسلام در تضاد است

علی بابایی کارنامه نماینده مردم ساری در مجلس شورای اسلامی

منافقین باید تاوان جنایات خود را به اندازه شأن ملت ایران پرداخت کنند

مصاحبه رادیویی دبیرکل بنیاد هابیلیان در سالگرد حادثه تروریستی شاهچراغ (ع)

ریشه واقعه شاهچراغ به قدرت های استکباری برمی گردد

دی 1402
شنبه 1 شنبه 2 شنبه 3 شنبه 4 شنبه 5 شنبه جمعه
1
2
3
5
6
7
8
9
10
11
12
14
15
16
17
18
19
21
22
23
28
29

دانلود فیلم های تروریستی ایران و جهان