تجلیل از شاعر و مداح شهید غلامعلی رجبی

Rajabi Ghalamaliیادمان شاعر شهید «غلامعلی رجبی» در قالب برنامه «پرده عشاق» با حضور مداحان اهل بیت(ع) و خانواده و همرزمان شهید روز جمعه ۱۴ آذر ماه در فرهنگسرای قرآن برگزار می‌شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی هابیلیان(خانواده شهدای ترور کشور) فرهنگسرای قرآن روز جمعه 14 آذرماه از ساعت 18 میزبان ویژه‌برنامه یادمان شاعر شهید «غلامعلی رجبی» است؛ این یادمان در قالب برنامه «پرده عشاق»؛ تجلیلی از مفاخر حسینی تهران برگزار می‌شود که از مدتها پیش به همت سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران در پایتخت در حال برگزاری است.

به گفته «جم»، مسئول روابط عمومی فرهنگسرای قرآن، حاج منصور ارضی، حاج سعید حدادیان و حاج حسن خلج از جمله مهمانان ویژه این مراسم هستند که برای حضور در این مراسم دعوت شده‌اند. حاج مهدی توکلی از سخنرانان و منبری‌های تهران و از دوستان قدیمی شهید در این مراسم به سخنرانی می‌پردازد و حاج رضا پوراحمد به مدیحه‌سرایی و مرثیه‌خوانی اهل‌بیت(ع) خواهد پرداخت.

شهید غلامعلی جندقی معروف به رجبی در سال 1333 در خیابان آذربایجان تهران در خانواده ای مذهبی به دنیا آمد. پدر وی حاج حسن که از اساتید برجسته اخلاق و عرفان زمان خود بود ، اهتمام ویژه ای در تربیت فرزندان خود ورزید. غلامعلی بنابر راهنمایی‌ها و تربیت پدر بزرگوارش مداحی اهل بیت (ع) را از همان سنین نوجوانی آغاز نمود و به دلیل آشنایی با معارف قرآنی و اسلامی استعداد در حفظ شعر و سوز صدا، توانست در این عرصه سریع رشد نماید تا بدانجا که از سبک‌ها و اشعار وی مداحان برجسته بسیاری استفاده می‌نمودند که شعر معروف (قربون کبوترای حرمت / قربون این همه لطف وکرمت) از نمونه این اشعار است.

وی با انتخاب شغل معلمی راه پدر بزرگوارش را ادامه داد و در مدت عمر کوتاه خود توانست تاثیرات بسزایی بر اطرافیان خود به ویژه جوانان بگذارد .تربیت نسل جوان در محیط مسجد و مدرسه ، شهید غلامعلی رجبی را از حضور در جبهه های حق علیه باطل باز نداشت. سرانجام در سال 1367در سن سی و چهار سالگی در عملیات مرصاد توسط گروهک منافقین به شهادت رسید.

آیین معنوی «پرده عشاق» به همت فرهنگ سرای عطار نیشابوری و مشارکت فرهنگ سرای قرآن جمعه 14 آذر ماه ساعت 18 در فرهنگ سرای قرآن، خیابان قزوین، نرسیده به سه راه آذری، نبش خیابان شهید کاظمی برگزار می‌شود.


مطالب پربازدید سایت

شهادت یک نوزاد در حمله تروریست‌ها

حمله تروریست‌ها در ایام نوروز

جدیدترین مطالب

شهادت یک نوزاد در حمله تروریست‌ها

حمله تروریست‌ها در ایام نوروز

احمد عطایی مدیر انتشارات قدر ولایت

باید اعترافات و اسناد جنایات منافقین منتشر شود

دادگاه منافقین اقدامی در مسیر عدالت؛

روایت خانواده‌های شهدای ترور از جنایت‌های فرقه نفاق

مطالب پربازدید بخش خبر

دی 1402
شنبه 1 شنبه 2 شنبه 3 شنبه 4 شنبه 5 شنبه جمعه
1
2
3
5
6
7
8
9
10
11
12
14
15
16
17
18
19
21
22
23
28
29

دانلود فیلم های تروریستی ایران و جهان