17000شهید ترور برای مبارزه با تروریسم و استقرار صلح‌وامنیت تقدیم کردیم

Shamkani Hamayesh

علی شمخانی دبیر شورای عالی امنیت ملی  در همایش ائتلاف نخبگان علیه تروریسم برای صلح عادلانه  با تاکید بر اهمیت نقش نخبگان در مقابله با تروریسم تکفیری، نخبگی را استفاده به هنگام از هوش، خلاقیت و ابتکار درشناسایی و تحلیل به هنگام واقعیت های پیرامونی عنوان کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی هابیلیان(خانواده شهدای ترور کشور)، علی شمخانی دبیر شورای عالی امنیت ملی در همایش ائتلاف نخبگان علیه تروریسم با بیان این که شکل و ماهیت تروریسم روز به روز پیچیده تر می شود، افزود: تمام علمای جهان اسلام اعم از شیعه و سنی بر عدم مشروعیت اقدامات گروه های تروریستی تکفیری متفق هستند.
وی با بیان اینکه عدالت هرگز تروریست ها و حتی اشکال تغییر شکل یافته آن را رها نمی کند و در هر جغرافیایی در عالم آنها را مجازات می کند، بیان کرد:تروریسم با گذشت زمان از شکل اولیه آن یعنی یک عمل خشونت آمیز فیزیکی، به تروریسم اقتصادی، فرهنگی، دولتی و غیره تغییر شکل داده است.
شمخانی به اهداف نظام سلطه برای دور کردن اذهان عمومی از جنایات رژیم صهیونیستی در سرزمین های اشغالی و استهلاک توان امت اسلامی با ایجاد انشقاق فرقه ای اشاره کرد و یادآور شد: به انحراف کشیدن جریان بیداری اسلامی، تضعیف خط مقاومت در منطقه و سرقت نفت و منابع ثروت کشورها از جمله اهداف گروه های تروریستی و حامیان منطقه ای و بین المللی آنها است.
دبیر شورای عالی امنیت ملی با تاکید بر اهمیت نقش نخبگان در مقابله با تروریسم تکفیری، نخبگی را استفاده به هنگام از هوش، خلاقیت و ابتکار درشناسایی و تحلیل به هنگام واقعیت های پیرامونی عنوان کرد.
وی داعش را زاییده تفکر تکفیر گرای وهابیت در بستر اهداف سیاسی و امنیتی نظام سلطه عنوان کرد و افزود: هرچند گسترش داعش در چارچوب اقدام برخی کشورها برای ایجاد و اشاعه تفکر تکفیری انجام شده است اما این جریان خطرناک و ضد بشری فراسرزمینی بوده و مقابله با آن محدود به منطقه ای خاص نمی شود.
نماینده رهبر معظم انقلاب در شورای عالی امنیت ملی، الگوی انقلاب اسلامی را نقطه مقابل تفکر تکفیری و الهام بخش نهضت بیداری در جهان اسلام برشمرد و گفت:جذب شدن به گروه های تروریستی ناشی از جهل به اسلام و گرفتار بودن در فقر اجتماعی-اقتصادی است و از این رو حضور آگاهانه جوانان و نخبگان اسلامی با هدایت عالمان دینی در حوزه های مختلف صنعت، علم، آموزش، بهداشت، اقتصاد، هنر و گردشگری زایل کننده تفکر تکفیری است.
شمخانی در بخش دیگری از سخنان خود به استفاده تبلیغاتی غرب از داعش به منظور پیگیری سیاست اسلام هراسی اشاره و خاطرنشان کرد: استفاده از واژه «دولت اسلامی» به جای عنوان داعش و تکرار آن در رسانه ها و همچنین وارد کردن اتهام ایجاد ناامنی در جهان به مسلمانان و تصویرسازی منفی از دین حنیف اسلام نیز نوعی تروریسم رسانه ای و تبلیغاتی است.
وی هدف از اسلام هراسی را تنزل دادن جایگاه قدسی اسلام و احکام مترقی آن و موجه سازی سکولاریسم در منطقه و جهان دانست و تاکید کرد: نخبگان باید با استفاده از الگوی انقلاب اسلامی و فهم پیشرفت های آن در آموزه هایی مانند مقاومت اسلامی، دفاع مقدس، مردم محوری و دانش افزایی، مانع از اثرگذاری جنگ نرم دشمنان شوند.
دبیر شورای عالی امنیت ملی یادآور شد: کشورهایی که میلیون ها انسان بی گناه را در جنگ های جهانی و دوران استعمار قربانی جاه طلبی های خود کردند امروز اتهام خشونت آمیز بودن دین اسلام را مطرح می کنند اما واقعیت ها نشان می دهد خشونت افسار گسیخته امروز ناشی از فلسفه انسان گرایی و کنار گذاشتن خداوند از ساحت حیات بشری است.
شمخانی به نتایج بررسی های انجام شده درحوزه ریشه یابی جریان های تروریستی در افغانستان، عراق، سوریه و یمن اشاره کرد و افزود: فصل مشترک مجموعه گروه های تروریستی، ایجاد و پشتیبانی از سوی غرب و متحدان منطقه ای آنان و استفاده ابزاری از این گروه ها تا لحظه تمام شدن تاریخ مصرف آنان است.
وی با تقبیح رفتار دوگانه برخی کشورها در مقابله با تروریسم و تاثیر این گونه اقدامات در توسعه گروه های تروریستی اظهارداشت: کشورهایی که امروز از خطر داعش در منطقه و لزوم مقابله نظامی با آن سخن می گویند به صورت مستمر از گروهک های تروریستی مثل منافقین حمایت کرده و در محافل آن ها شرکت می کنند.
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: چنگال عدالت هرگز تروریست ها و حتی اشکال تغییر شکل یافته آن را رها نخواهد کرد و در هر جغرافیایی در عالم، آنان را مجازات خواهد کرد.
شمخانی ادامه داد: تحریم های ظالمانه اقتصادی، دارویی و درمانی، تحریم های هواپیمایی و صنعتی که جان انسان های بی گناه را با خطر مواجه می سازد در کنار بهره گیری کور از پهبادهای جنگی علیه مردم غیر نظامی نیز انواع دیگری از تروریسم با اشکال جدید هستند.
وی با توصیه به جوانان و دانشجویان برای استفاده از بسترها و ظرفیت هایی مانند فضای مجازی برای انتشار واقعیت های الگوی جمهوری اسلامی ایران به مردم جهان و روشن گری در این زمینه تصریح کرد: اسلام دین صلح است و 17000 عزیزی که توسط منافقین و گروه های تروریستی در ایران به شهادت رسیدند در کنار شهدایی که ما امروز برای دفاع از مرزهای اسلام در عراق و سوریه تقدیم می کنیم همگی برای مبارزه با تروریسم در ابعاد مختلف آن و استقرار صلح و امنیت است.
وی با تجلیل از مقام شهدای ترور همچون شهید صیاد شیرازی، شهدای صنعت هسته ای و جانبازان و ایثارگران این راه بر تداوم مسیر مبارزه با تروریسم به منظور حفظ و ارتقای امنیت عمومی و ملی کشور تاکید کرد.


مطالب پربازدید سایت

دبیرکل بنیاد هابیلیان در دیدار با خانواده شهید کامیاب مطرح کرد:

مجازات منافقین را در محاکم بین المللی نیز دنبال خواهیم کرد

جدیدترین مطالب

دبیرکل بنیاد هابیلیان در دیدار با خانواده شهید کامیاب مطرح کرد:

مجازات منافقین را در محاکم بین المللی نیز دنبال خواهیم کرد

بنیاد هابیلیان (خانواده شهدای ترور کشور)

باز هم تروریسم و باز هم کاپشن صورتی

حمله تروریستی به سه نقطه شهرستان چابهار و راسک

تعداد شهدای حمله تروریستی به راسک و چابهاربه 16 نفر رسید

سعید کریمی از مجروحان حمله تروریستی راسک و چابهار عیادت کرد

وضعیت مجروحان حمله تروریستی چابهار و راسک

محمود عباس‌زاده مشکینی عضو کمیسیون امنیت ملی

ورود کمیسیون امنیت ملی به حمله تروریستی راسک و چابهار

معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور:

عناصر تروریستی راسک و چابهار ملیت غیر ایرانی دارند

مطالب پربازدید بخش خبر

شهادت یک نوزاد در حمله تروریست‌ها

حمله تروریست‌ها در ایام نوروز

حمله تروریستی به سه نقطه شهرستان چابهار و راسک

تعداد شهدای حمله تروریستی به راسک و چابهاربه 16 نفر رسید

فروردین 1403
شنبه 1 شنبه 2 شنبه 3 شنبه 4 شنبه 5 شنبه جمعه
1
2
3
4
5
8
9
10
11
12
16
17
18
19
20
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31

دانلود فیلم های تروریستی ایران و جهان