بغداد تسلیم فشار آمریکا نخواهد شد

Parlemaneiraq

نماینده پارلمان عراق:

بغداد تسلیم فشار آمریکا برای بازگشت به اردوگاه اشرف نخواهد شد

یک نماینده پارلمان عراق با تایید فشارهای آمریکا برای بازگشت نظامیانش به مقر گروهک تروریستی منافقین در شهر الخالص تاکید کرد اکثر گروه ها و فراکسیون های سیاسی و پارلمانی مانع این کار خواهند شد و دولت عراق نیز در برابر این خواسته غیر قانونی واشنگتن تسلیم نخواهد شد.

«محمد حمیداوی» در گفت و گو با خبرگزاری مهر، فشارهای آمریکا بر دولت نوری المالکی برای بازگشت نظامیان آمریکایی به اردوگاه اشرف (عراق جدید) را تأیید کرد.

عضو دفتر سیاسی حزب فضیلت اسلامی در این باره گفت: دولت آمریکا پیشنهاد حضور نظامیان خود در اردوگاه اشرف را مطرح کرده است، اما اکثر گروه ها و فراکسیون های سیاسی و پارلمانی مانع این کار خواهند شد و دولت عراق نیز در برابر این خواسته آمریکا تسلیم نخواهد شد، زیرا حضور نظامیان آمریکایی در اردوگاه اشرف اولا با توافق نامه امنیتی امضا شده میان بغداد و واشنگتن و ثانیا با مفاد قانون اساسی عراق مغایر است.

به گفته وی، قانون اساسی عراق تأکید می کند که خاک عراق نباید به پایگاه و مقری برای گروه های تروریستی تبدیل شود که خواهان ضربه زدن به امنیت ملی کشورهای همسایه هستند و همچنین توافق نامه امنیتی تأکید می کند مسئولیت امنیت و مسائل نظامی و امنیتی و اداره آن باید در اختیار دولت عراق و نیروهای ارتش و امنیتی آن باشد.

حمیداوی تأکید کرد ما با استقرار نظامیان آمریکایی در اردوگاه اشرف کاملا مخالف هستیم و اعتقادی ندارم که دولت عراق و یا گروه های سیاسی رویکردی برای پذیرش خواسته آمریکا داشته باشند.

وی درباره احتمال انتقال اعضای مجاهدین خلق به مکان دیگری غیر از محل اردوگاه اشرف در نقطه ای دورتر از ایران و تصمیم مشخص دولت عراق درباره این گروهک و احتمال باقی آنها در عراق گفت : مسئله حضور این گروهک در عراق نهایی شده و این گروهک هیچ جایی در عراق ندارد.

حمیداوی درباره موانع بیرون راندن این تروریست ها خاطر نشان کرد: تنها مانع در برابر اخراج گروهک، فقط عامل زمان است و این مسئله به زمان نیاز دارد، زیرا بقای این گروهک اولا با اصول قانون اساسی عراق تعارض دارد و ثانیا سبب تیره شدن روابط حسنه میان ملت ها و دولت های عراق و ایران خواهد شد.

وی افزود: این گروهک علاوه بر دست داشتن در ارتکاب جنایات بر ضد ملت ایران، بر ضد ملت عراق نیز این اقدامات را مرتکب شده است و بنابراین ملت و دولت عراق هرگز با ادامه حضور آن ها موافقت نخواهند کرد و ملت عراق از این افراد انزجار دارند.

وی اظهار داشت : معتقدم برای بسته شدن پرونده مجاهدین خلق در عراق فقط به زمان نیاز داریم؛ اولین گام در این زمینه با ورود نیروهای ارتش عراق به اردوگاه اشرف و به دست گرفتن کنترل آن برداشته شد و تا حد بسیار زیادی از فعالیت های خرابکارانه مجاهدین خلق جلوگیری شده است، از جمله تماس های این افراد با برخی گروه های سیاسی عراق فعال در پارلمان عراق مهار شده است و معتقدم گام دوم، بیرون راندن مجاهدین از عراق است.

نماینده پارلمان عراق درباره سرنوشت 36 عضو گروهک مجاهدین در زندان های عراق و احتمال آزادی یا محاکمه آنها گفت: این مسئله ارتباطی به دولت عراق ندارد و مربوط به دستگاه قضایی است و بقا یا آزادی آن ها نیز به این دستگاه مرتبط است، این افراد دارای پرونده های تروریسم و جنایات هستند و هیچ احدی چه دولت عراق و چه دیگران حق ندارد آنها را آزاد کند، بلکه باید از آنها تحقیقات به عمل آید و روند قضایی آن طی شود و اگر دست داشتن آنها در مسائل تروریستی و جنایی ثابت شود، قطعا در عراق محاکمه خواهند شد و آزاد نخواهند شد.


مطالب پربازدید سایت

شهادت یک نوزاد در حمله تروریست‌ها

حمله تروریست‌ها در ایام نوروز

جدیدترین مطالب

شهادت یک نوزاد در حمله تروریست‌ها

حمله تروریست‌ها در ایام نوروز

احمد عطایی مدیر انتشارات قدر ولایت

باید اعترافات و اسناد جنایات منافقین منتشر شود

دادگاه منافقین اقدامی در مسیر عدالت؛

روایت خانواده‌های شهدای ترور از جنایت‌های فرقه نفاق

مطالب پربازدید بخش خبر

دی 1402
شنبه 1 شنبه 2 شنبه 3 شنبه 4 شنبه 5 شنبه جمعه
1
2
3
5
6
7
8
9
10
11
12
14
15
16
17
18
19
21
22
23
28
29

دانلود فیلم های تروریستی ایران و جهان