برگزاری دادگاه سرکرده «گروهک تروریستی حرکه‌النضال»

14001028000204 Test PhotoN

نماینده دادستان گفت: این گروهک اگر می خواستند به ساختمان‌های اداری خسارت وارد کنند، چرا در ساعات اداری این کار را انجام می‌دادند؟ بسیاری از کسانی که در این اقدامات کشته شدند هموطنان عرب ما هستند و نمی شود کسی ادعای حمایت از یک قومیت کند و افراد آن قومیت را فدا کنند.

 

به گزارش هابیلیان به نقل از خبرگزاری فارس، اولین جلسه دادگاه رسیدگی به پرونده «حبیب فرج‌الله چعب» ملقب به حبیب اسیود، سرکرده گروهک تروریستی حرکت النضال در شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب اسلامی به ریاست قاضی افشاری در حال برگزاری است.

 

حجت‌الاسلام‌والمسلمین قاضی افشاری ضمن اعلام آغاز رسیدگی به پرونده سرکرده گروهک تروریستی حرکه النضال العربی لتحریر الاحواز، حبیب فرج‌الله چعب، اظهار کرد: امروز در شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب رسیدگی به این پرونده آغاز می‌شود.

 

وی افزود: در این جلسه وکلای متهم و تعدادی از خانواده‌های شهدا حاضر هستند.

 14001028000336 Test NewPhotoFree

قاضی افشاری بیان کرد: تشریفات مقدماتی دادگاه مطابق با قانون و در راستای اجرای مفاد قانون آیین دادرسی کیفری اجرا می‌شود.

 

در ادامه جلسه قاضی افشاری از وزیری نماینده دادستان دعوت کرد تا با حضور در جایگاه، کیفرخواست متهم را قرائت کند.

 

نماینده دادستان با بیان سوابق متهم و اقدامات گروهک تروریستی «حرکه النضال العربی لتحریر الاحواز» اظهار کرد: حبیب فرج الله چعب متهم به افساد فی الارض از طریق ایجاد گروه باغی «حرکه النضال العربی لتحریر الاحواز» است.

 

به علاوه بر اساس کیفرخواست صادره، اتهام وی اداره و سرگروهی گروه تروریستی «حرکه النضال العربی لتحریرالاحواز» و طراحی و اجرای عملیات‌های بمب‌گذاری و تروریستی متعدد در استان خوزستان از جمله حمله به مردم اهواز در جریان رژه هفته دفاع مقدس در سال ۹۷ است که منجر به شهادت ۲۵ نفر از شهروندان اهوازی شد.

 14001028000212 Test NewPhotoFree

شاخه بمب‌گذاری در اداره مسکن و شهرسازی اهواز، عملیات بمب‌گذاری در سازمان برنامه و بودجه اهواز، بمب‌گذاری در اداره محیط زیست، بمب گذاری انتقال خط لوله‌های نفت، بمب گذاری در محور انتقال نفت آبادان به اهواز و ماهشهر، بمب گذاری در فرمانداری دزفول و آبادان، بمب‌گذاری در بانک سامان اهواز و برنامه‌ریزی برای بمب‌گذاری در دادگستری اهواز از اهم موارد تفهیم شده به این متهم در کیفرخواست است.

 

۲۲ سال ترور و جنایت

 

نماینده دادستان تصریح کرد: این گروهک به‌عنوان یک سازمان تروریستی در سال ۱۳۷۸ شمسی و مصادف با ۱۹۹۹ میلادی هسته‌های اولیه خود را به سرکردگی حبیب لبگان در خوزستان تشکیل داد و با انجام عملیات‌های تروریستی در سال ۸۴ فعالیت خود را رسماً آغاز کرد.

 

نماینده دادستان ادامه داد: گروهک حرکه النضال اقدامات تروریستی وحشتناکی را ازجمله بمب‌گذاری در اماکن دولتی، جاسوسی، سرقت مسلحانه، ایجاد رعب و وحشت کرده است که منجر به شهادت ۷۴ نفر از شهروندان ایرانی شده است.

 14001028000339 Test NewPhotoFree

عدم همکاری کشورهای اروپایی برای تحویل سران گروهک الاحوازیه

 

عوامل اصلی گروهک تروریستی مذبور که عمدتاً در کشورهای سوئد، دانمارک و هلند مستقر هستند و از حمایت‌های عربستان سعودی بهره‌مند هستند، اقدام تروریستی در ایران انجام داده‌اند و با وجود صدور اعلان قرمز برای عوامل اصلی و سران گروهک، تاکنون اقدام موثری از سوی کشورهای اروپایی و سعودی برای تحویل سران گروهک صورت نگرفته است.

 

وزیری گفت: در طی سال‌های اخیر فرماندهان گروهک تروریستی بین کشورهای اروپایی و عربستان سعودی در رفت‌وآمد بوده اند. اهداف تروریستی گروهک حرکت النضال را شهروندان عادی ازجمله زنان و کودکان تشکیل می‌دهند و اقوام فارس و عرب از قربانیان عملیات‌های تروریستی از گروهک هستند.

 

وی ادامه داد: در همین راستا گروهک تروریستی مذبور دریکی از اقدامات خود در ۳۱ شهریور سال ۹۷ با همکاری سایر گروه‌های تروریستی، مراسم رژه نیروهای مسلح را مورد هدف قرار داد و ۲۵ نفر ازجمله یک کودک را شهید و ۷۰ نفر را مجروح کردند.

 

در ادامه جلسه نماینده دادستان از قاضی درخواست کرد تا برخی فیلم‌های منتشر شده توسط این گروهک به نمایش گذاشته شود.

 

این فیلم‌ها حاوی تصاویر برخی از اقدامات تروریستی این گروهک از جمله تیراندازی به خودروی نیروی انتظامی، حمله به یکی از مقرهای نظامی اهواز، آتش زدن یکی از شعبات بانک صادرات و انفجار فرمانداری اهواز بود.

 14001028000338 Test NewPhotoFree

 کشتار هموطنان عرب با ادعای حمایت از قوم عرب

 

وزیری افزود: این گروهک علیرغم اینکه داعیه حمایت از هموطنان عرب ما را داشتند ولی بخش قابل توجهی از افرادی که عملیات تروریستی این گروهک شهید شدند هموطنان عرب زبان ما بودند و این امر ادعای این گروهک را زیر سوال می‌برد.

 

نماینده دادستان در ادامه با نمایش فیلمی از یکی از بیانیه‌های این گروه اظهار کرد: بعد از انجام عملیات‌های تروریستی، این گروهک با انتشار بیانیه‌هایی مسئولیت اقدامات را به عهده می‌گرفت که متهم نیز در جریان قرائت این بیانیه‌ها حضور داشتند.

 

وی در ادامه با نمایش ویدیویی از عملیات تروریستی این گروهک در انفجار یکی از شعب بانک سامان گفت: این حمله تروریستی در ساعات اداری انجام شد و بسیاری هموطنان عرب‌زبان و فارس‌زبان ما در این حمله شهید شدند.

 

نماینده دادستان تصریح کرد: این فیلم‌ها تنها بخش کوچکی از اقدامات تروریستی این گروهک است.

 14001028000343 Test NewPhotoFree

چرا در ساعات اداری بمب‌گذاری می‌کردید؟

 

وی افزود: این گروهک اگر می خواستند به ساختمان‌های اداری خسارت وارد کنند، چرا در ساعات اداری این کار را انجام می‌دادند؟ بسیاری از کسانی که در این اقدامات کشته شدند هموطنان عرب ما هستند و نمی شود کسی ادعای حمایت از یک قومیت کند و افراد آن قومیت را فدا کنند.

 

در پایان قاضی افشاری با بیان اینکه رسیدگی به پرونده نیازمند جلسات متعدد است، ختم جلسه را اعلام کرد و ادامه رسیدگی به پرونده را به جلسات بعد موکول کرد.

 

گفتنی است «چعب» طی سال‌های اخیر تابعیت سوئد را اخذ کرده و در این کشور اروپایی سکونت داشته است و از همان جا اقدام به طراحی اقدامات تروریستی و جدایی طلبانه خود می‌کرده است.


مطالب پربازدید سایت

شهادت یک نوزاد در حمله تروریست‌ها

حمله تروریست‌ها در ایام نوروز

جدیدترین مطالب

شهادت یک نوزاد در حمله تروریست‌ها

حمله تروریست‌ها در ایام نوروز

احمد عطایی مدیر انتشارات قدر ولایت

باید اعترافات و اسناد جنایات منافقین منتشر شود

دادگاه منافقین اقدامی در مسیر عدالت؛

روایت خانواده‌های شهدای ترور از جنایت‌های فرقه نفاق

مطالب پربازدید بخش خبر

دی 1402
شنبه 1 شنبه 2 شنبه 3 شنبه 4 شنبه 5 شنبه جمعه
1
2
3
5
6
7
8
9
10
11
12
14
15
16
17
18
19
21
22
23
28
29

دانلود فیلم های تروریستی ایران و جهان