برای تروریسم‌زدایی، انسجام و تلاش مشترک لازم است

 Mobaleqi

رئیس مرکز تحقیقات مجلس با اشاره به راه‌های خروج منطقه از پدیده تروریسم و خشونت گفت: باید بکوشیم جهل به شریعت از بین برود.

به گزارش پایگاه خبری‌تحلیلی هابیلیان (خانوادۀ شهدای ترور کشور) و به‌‎نقل از خبرگزاری خانه ملت؛ آیت الله احمد مبلغی که به دعوت شیخ عبدالله بن بیه از علمای بزرگ اهل سنت و رئیس منتدا و تعزیز در کنفرانس صلح خاورمیانه در کشور امارات  شرکت کرده است، در حاشیه این اجلاس و در گفت‌وگو با تلویزیون بخش خبری منتدی امارات خاطرنشان کرد: در شرایط تبادل خصومت، تروریسم تقویت می شود.

راهکار خروج منطقه از پدیده تروریسم

وی با اشاره به راه های خروج منطقه از پدیده تروریسم و خشونت گفت: باید بکوشیم جهل به شریعت از بین برود، همانطور که پیامبر (ص) مایل بود که اصرار کند شریعت او سهله و سمحه است، ما هم باید به صورت جدی و گسترده، شریعت فهمی و شریعت شناسی بر پایه خصلت های آن داشته باشیم، اما در این زمینه قصور و تقصیر داشته و داریم.

وی اظهار داشت: برای تروریسم زدایی، انسجام و تلاش مشترک لازم است. در شرایط عدم انسجام تروریسم تقویت می شود، خشونت گرایان و تروریست ها از وجود زمینه های اختلاف استفاده می کنند، حال اگر  خود تفرقه پیدا شود، آن ها به بهترین شرایط دست یافته اند.

آیت الله مبلغی خاطرنشان کرد: روشن است راه رسیدن مسلمانان به انسجام گفتگو است. گفتگویی جدی و در همه زمینه ها، و دیگر اینکه همه اطراف خویشتنداری از خود نشان دهند. نگوییم طرف مقابل افراط می کند و به تفرقه دست می زند پس ما هم دست بزنیم،  باید همه خویشتنداری و سماحت به خرج دهند.

نقش جمهوری اسلامی ایران در استقرار صلح

وی با اشاره به نقش ایران در استقرار صلح در جهان اسلام و میان دولت های اسلامی گفت: جمهوری اسلامی ایران آمادگی بزرگی برای ورود در یک  گفتگوی جدی و سازنده دارد، ولی نه آن گفت وگویی که امروز برپا و فردا رها گردد. 

استاد حوزه علمیه قم بیان داشت: ما ایرانی ها به همه قواعد یک زندگی مشترک به صورت جدی ملتزم هستیم. آیت الله مبلغی خاطرنشان کرد: نباید هم هیچ طرفی از وجود دیدگاه های مخالف هر چند سلبی آزرده شود. ما باید رویکردهای عمومی را در هر حدی و سطحی مغتنم بشمریم. ما الان به صلح و سلمی در همه زمینه ها در منطقه نیازمندیم؛ دینی، تراثی، فرهنگی، سیاسی، مناسباتی.

وی ادامه داد : بسیاری از مسلمانان به حقیقت سلم در اسلام واقف نیستند در نتیجه، سلم را  عنوان فرع، و برعکس،  جنگ، ارعاب و ترور را اصل قرار داده اند.

رئیس دانشگاه مذاهب اسلامی بیان داشت: روابط میان مسلمانان، "شاکله مناسبات"  آنها را تشکیل می دهد و اگر به این مطلب، آیه شریفه (کل یعمل علی شاکلته) را اضافه کنیم به دست می آید که از  جامعه اسلامی  خروجی ها و بروندادهایی صدور خواهد یافت که متناسب با شاکله ای است که پیدا کرده اند.

وی گفت: اگر شاکله روابط میان مسلمانان بر پایه جنگ و بدبینی شکل بگیرد، از سوی آن ها چیزی جز نابود سازی، تخریب، قتل، ترور و رفتارهای ضد انسانی بروز و ظهور پیدا نمی کند.

آیت الله مبلغی افزود: در حالی که اگر روابط سلمی میان ملت ها و دولت های اسلامی برقرار گردد، آنچه از این شاکله بیرون می تراود چیزی جز عمران، اخلاق، محبت، تلاش مشترک برای حل مشکلات و... نیست، بنابراین مسلمانان باید قبل از هر چیز و به صورت فوری، شاکله مناسبات را بر مسالمت میان خود بنا  کنند.

 


مطالب پربازدید سایت

شهادت یک نوزاد در حمله تروریست‌ها

حمله تروریست‌ها در ایام نوروز

جدیدترین مطالب

شهادت یک نوزاد در حمله تروریست‌ها

حمله تروریست‌ها در ایام نوروز

احمد عطایی مدیر انتشارات قدر ولایت

باید اعترافات و اسناد جنایات منافقین منتشر شود

دادگاه منافقین اقدامی در مسیر عدالت؛

روایت خانواده‌های شهدای ترور از جنایت‌های فرقه نفاق

مطالب پربازدید بخش خبر

دی 1402
شنبه 1 شنبه 2 شنبه 3 شنبه 4 شنبه 5 شنبه جمعه
1
2
3
5
6
7
8
9
10
11
12
14
15
16
17
18
19
21
22
23
28
29

دانلود فیلم های تروریستی ایران و جهان