باید اجماع قوی در زمینه مبارزه علیه تروریسم و قاچاق مواد مخدر ایجاد شود

12380 425رئیس جمهور افغانستان در دیدار با نماینده ویژه ایران برای افغانستان بر ضرورت اجماع قوی در زمینه مبارزه علیه تروریسم و قاچاق مواد مخدر تاکید کرد.

 

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی هابیلیان به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، ارگ ریاست جمهوری افغانستان اعلام کرد که محمد اشرف غنی، رئیس جمهور افغانستان با ابراهیم طاهریان، نماینده ویژه ایران برای افغانستان دیدار و گفتگو کرده است.

 

طرفین در این دیدار که در کابل انجام شد، درباره وضعیت جاری منطقه و جهان، روند صلح، فرصت‌های همکاری بین افغانستان و ایران و کشورهای منطقه و تقویت آن گفتگو کردند.

 

اشرف غنی، رئیس جمهور افغانستان در این نشست گفت که تروریست ها باید به مثابه یک یا دو گروه دیده نشود، زیرا آنها یک نظام تروریستی و مجموعه گروه‌های تروریستی به‌شمول‌‎ القاعده و داعش هستند که منافع افغان‌ها و کشورهای منطقه را تهدید می‌کنند.

 

اشرف غنی افزود: باید یک تعریف واضح از خطرات تروریسم در منطقه ایجاد شود که شبکه‌های تروریستی هم فکرند و تلاش می‌کنند در منطقه برا خود جایی مصون پیدا کنند.

 

رئیس جمهور افغانستان بیان داشت: افغانستان خواستار مناسبات نیک و حسنه با کشورهای همسایه است و به صلح نیز متعهد است.

 

به گفته وی، خشونت و تروریسم نه تنها برای افغانستان، بلکه برای کشورهای منطقه یک خطر است و باید اجماع قوی در زمینه مبارزه علیه تروریسم و قاچاق مواد مخدر ایجاد شود.

 

اشرف غنی اضافه کرد: نیروهای امنیتی افغانستان برای امنیت منطقه و جهان قربانی می‌دهند و کشورهای منطقه نیز مانند افغانستان، صادقانه و با اراده راسخ، علیه تروریسم و شبکه‌های جرمی مواد مخدر مبارزه کنند.

 

ابراهیم طاهریان، نماینده ویژه ایران برای افغانستان نیز در این دیدار از روند صلح به رهبری و مالکیت افغان‌ها حمایت کرده است.


مطالب پربازدید سایت

شهادت یک نوزاد در حمله تروریست‌ها

حمله تروریست‌ها در ایام نوروز

جدیدترین مطالب

شهادت یک نوزاد در حمله تروریست‌ها

حمله تروریست‌ها در ایام نوروز

احمد عطایی مدیر انتشارات قدر ولایت

باید اعترافات و اسناد جنایات منافقین منتشر شود

دادگاه منافقین اقدامی در مسیر عدالت؛

روایت خانواده‌های شهدای ترور از جنایت‌های فرقه نفاق

مطالب پربازدید بخش خبر

دی 1402
شنبه 1 شنبه 2 شنبه 3 شنبه 4 شنبه 5 شنبه جمعه
1
2
3
5
6
7
8
9
10
11
12
14
15
16
17
18
19
21
22
23
28
29

دانلود فیلم های تروریستی ایران و جهان