ایران و اندونزی در مبارزه با تروریسم بهای بسیاری پرداخته‌اند

Rohanishahabرئیس‌جمهور با اشاره به اینکه ایران و اندونزی در مبارزه با تروریسم و افراطی‌گری بهای بسیاری پرداخته‌اند، گفت: تهران و جاکارتا می‌توانند معرف اسلام واقعی باشند که در برابر تروریسم و خشونت قرار دارد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی هابیلیان به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، حجت الاسلام حسن روحانی امروز یکشنبه در دیدار علوی‌شهاب فرستاده ویژه رییس‌‌جمهور اندونزی اظهارداشت: ایران و اندونزی به عنوان دو کشور اسلامی و آسیایی و عضو مجامع بین‌المللی نظیر جنبش عدم تعهد و سازمان همکاری اسلامی می‌توانند با اتکا به اشتراکات خود نقش به ‌سزایی در پیشبرد مسایل منطقه‌ای و بین المللی ایفا کنند.

رئیس قوه مجریه با اشاره به اینکه ایران و اندونزی در مبارزه با تروریسم و افراطی‌گری بهای بسیاری پرداخته‌اند، گفت: تهران و جاکارتا در دنیای پرآشوب کنونی می‌توانند معرف اسلام واقعی و معتدلی باشند که در برابر پدیده شوم تروریسم و خشونت قرار دارد.

رئیس جمهور با تاکید بر اینکه جمهوری‌اسلامی ایران از گسترش روابط اقتصادی میان دو کشور استقبال می‌کند، گفت: تهران و جاکارتا در زمینه فرهنگی و سیاسی بخاطر فرهنگ اسلام و دیدگاه‌های یکسان در مبارزه با استکبار به یکدیگر نزدیک هستند و می‌توانند در روابط خود افق‌های روشن تری را ترسیم کنند.

فرستاده ویژه رییس‌جمهور اندونزی، علوی‌شهاب، نیز در این دیدار با تسلیم دعوت‌نامه رییس‌جمهوری کشورش به دکتر روحانی برای حضور در مراسمی که به مناسبت تاسیس کنفرانس کشورهای آسیایی و آفریقایی در جاکارتا برگزار خواهد شد، گفت: هدف این کنفرانس، احیای روحیه همکاری دوستی و تقویت اهداف کشورهای عضو در استفاده از تجارب برای مقابله با چالش‌ها است.

شهاب همچنین ضرورت معرفی اسلام معتدل و بدور از افراطی‌گری به افکار عمومی را یاد آور شد و با تحسین از رییس‌جمهوری کشورمان در نگارش کتابی در معرفی تعالیم و چهره واقعی اسلام تصریح کرد: امیدوارم این کتاب به زودی در اندونزی ترجمه و منتشر شود چرا که باید در جهت تقریب مذاهب اسلامی تلاش کرد و اندونزی آماده است در کنار ایران منادی اسلامی باشد که در آن اعتدال و مقابله با افراطی‌گری لحاظ شده باشد.


مطالب پربازدید سایت

شهادت یک نوزاد در حمله تروریست‌ها

حمله تروریست‌ها در ایام نوروز

جدیدترین مطالب

شهادت یک نوزاد در حمله تروریست‌ها

حمله تروریست‌ها در ایام نوروز

احمد عطایی مدیر انتشارات قدر ولایت

باید اعترافات و اسناد جنایات منافقین منتشر شود

دادگاه منافقین اقدامی در مسیر عدالت؛

روایت خانواده‌های شهدای ترور از جنایت‌های فرقه نفاق

مطالب پربازدید بخش خبر

دی 1402
شنبه 1 شنبه 2 شنبه 3 شنبه 4 شنبه 5 شنبه جمعه
1
2
3
5
6
7
8
9
10
11
12
14
15
16
17
18
19
21
22
23
28
29

دانلود فیلم های تروریستی ایران و جهان