ایران و آفریقای‌جنوبی در زمینۀ مبارزه با تروریسم نظر مشترک دارند

157124363494222000

رئیس‌جمهور در دیدار با وزیر امورخارجۀ آفریقای جنوبی: ایران و آفریقای‌جنوبی در زمینۀ مسئلۀ امنیت منطقه و مبارزه با تروریسم همواره نظرات مشترک داشته‌اند و خواست ما همواره این بوده که در خاورمیانه و خلیج‌فارس شاهد امنیت بیشتری باشیم.

به گزارش پایگاه خبری‌تحلیلی هابیلیان، حجت‌الاسلام‌والمسلمین دکترحسن روحانی شامگاه چهارشنبه در دیدار خانم «نالدی پاندور»، آفریقای‌جنوبی را یک کشور بسیار مهم در قاره آفریقا با مردمی تحصیلکرده و دارای منابع غنی معدنی دانست و گفت: روابط ایران با آفریقای‌جنوبی به عنوان یک کشور دوست، همواره بسیار صمیمانه بوده و در دوران مبارزات ضد آپارتاید ما پیوسته در کنار شما بودیم.

رئیس‌جمهور همچنین همکاری در زمینه های علمی و تحقیقاتی و روابط اقتصادی و تجاری دو کشور را  برای توسعه روابط مورد اشاره قرار داد و افزود: روابط سیاسی و همکاری‌های بین‌المللی ما همیشه قابل‌توجه بوده  و نمایندگان آفریقای‌جنوبی در سازمان‌های تخصصی و بین‌المللی در اتخاذ مواضع، همواره در کنار ایران بوده‌اند.

دکتر روحانی با اشاره به اقدام غیرقانونی آمریکا در خروج از توافق هسته‌ای و همچنین اعمال تحریم‌های اقتصادی علیه ملت ایران، تاکید کرد: این اقدام دولت آمریکا به ضرر همه ما و خود آمریکا بود.

رئیس‌جمهور اظهار داشت: امیدواریم همۀ دوستان ما در سراسر دنیا از جمله آفریقای‌جنوبی در برابر اقدامات غیرقانونی و غیرانسانی آمریکا نسبت به ملت ایران که حتی تحریم غذا و دارو را هم شامل می‌شود، مواضع قاطع‌تری اتخاذ کنند.

دکتر روحانی خاطرنشان کرد: ایران و آفریقای‌جنوبی در زمینۀ مسئلۀ امنیت منطقه و مبارزه با تروریسم نیز همواره نظرات مشترک داشته‌اند و خواست ما همواره این بوده که در خاورمیانه و خلیج‌فارس شاهد امنیت بیشتری باشیم.

رئیس جمهور همچنین با اشاره به اظهارات وزیر امورخارجه آفریقای‌جنوبی در حمایت از مردم مظلوم فلسطین، بر ضرورت همفکری و رایزنی در سطح جهان در مورد مردم مظلوم فلسطین و همچنین سایر جنگ‌زدگان و آوارگان از جمله مردم مظلوم یمن تاکید کرد.

خانم «نالدی پاندور» وزیر امورخارجه آفریقای‌جنوبی نیز در این دیدار روابط دو کشور را بسیار محکم و اصولی دانست و گفت: اراده و قصد ما این است که روابط تهران و پرتوریا در همۀ حوزه‌ها گسترش یابد.

وزیر امورخارجه آفریقای‌جنوبی با اشاره به برگزاری جلسۀ کمیسیون مشترک اقتصادی دو کشور در تهران با حضور همتای ایرانی خود، اظهار داشت: این اجلاس بسیار خوب بود و زمینه‌های مشترک همکاری و توسعه روابط دو کشور را به خوبی شناسایی کردیم.

خانم نالدی پاندور برجام و توافق هسته‌ای را گامی بسیار شجاعانه توصیف کرد و گفت: ایران به تعهدات خود در برجام به صورت کامل عمل کرد اما آمریکا با عمل نکردن به تعهداتش از برجام خارج شد که ما خواهان بازگشت آمریکا به برجام و پایان تحریم‌های آمریکا علیه ایران هستیم.

وزیر امورخارجه آفریقای‌جنوبی همچنین در این دیدار با ابلاغ سلام گرم رئیس‌جمهور کشورش خطاب به دکتر روحانی، دعوت رئیس‌جمهور آفریقای‌جنوبی از رئیس‌جمهور ایران برای سفر به این کشور را ارائه کرد.


مطالب پربازدید سایت

Error: No articles to display

جدیدترین مطالب

بنیاد هابیلیان (خانواده شهدای ترور کشور)

باز هم تروریسم و باز هم کاپشن صورتی

حمله تروریستی به سه نقطه شهرستان چابهار و راسک

تعداد شهدای حمله تروریستی به راسک و چابهاربه 16 نفر رسید

سعید کریمی از مجروحان حمله تروریستی راسک و چابهار عیادت کرد

وضعیت مجروحان حمله تروریستی چابهار و راسک

محمود عباس‌زاده مشکینی عضو کمیسیون امنیت ملی

ورود کمیسیون امنیت ملی به حمله تروریستی راسک و چابهار

معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور:

عناصر تروریستی راسک و چابهار ملیت غیر ایرانی دارند

مطالب پربازدید بخش خبر

شهادت یک نوزاد در حمله تروریست‌ها

حمله تروریست‌ها در ایام نوروز

حمله تروریستی به سه نقطه شهرستان چابهار و راسک

تعداد شهدای حمله تروریستی به راسک و چابهاربه 16 نفر رسید

فروردین 1403
شنبه 1 شنبه 2 شنبه 3 شنبه 4 شنبه 5 شنبه جمعه
1
2
3
4
5
8
9
10
11
12
16
17
18
19
20
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31

دانلود فیلم های تروریستی ایران و جهان