ایران شبیه جلادهای داعش را در سال‌های ۵۹ و ۶۰ تجربه کرده است

Rohaanii

رئیس‌جمهور گفت: اولین کشوری که به کمک مردم عراق شتافت و در مقابل تروریست‌ها در کنار دولت عراق قرار گرفت، ایران بود و این در تاریخ ثبت می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری‌تحلیلی هابیلیان (خانوادۀ شهدای تور کشور) و به‌نقل از تسنیم حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس‌جمهور در جلسه هیئت دولت گفت: هیچ‌ کسی آن روزی را که تروریست‌ها موصل را اشغال کردند و در فکر اشغال شهرهای دیگر عراق از جمله اربیل و حتی بغداد بودند، فراموش نکرده است. در آن روز اولین کشوری که به کمک مردم عراق شتافت و در مقابل تروریستها در کنار دولت عراق قرار گرفت، جمهوری اسلامی ایران بود و این در تاریخ ثبت شده و برای مردم منطقه تا همیشه باقی خواهد ماند.

روحانی اظهارداشت: آن کشورهای بزرگی که در حدود 16 سال اخیر، منطقه را با مداخله نظامی و با اشغال افغانستان و عراق به ناامنی کشیدند، به رغم درست کردن پایگاه های نظامی و استقرار ناوها و هواپیماهایشان در منطقه، نه تنها اقدامی در برابر تروریست ها درعراق انجام ندادند بلکه شاید از اینکه منطقه دچار مشکلات جدید شده، خوشحال هم بودند چرا که این موضوع به فعالتر شدن کارخانجات اسلحه سازی آنها و ایجاد بهانه‌ برای مداخله بیشتر درمنطقه کمک می کرد.

رئیس‌جمهور با اشاره به اینکه برخی از کشورهای منطقه هم متأسفانه از این اتفاقات ناخوشایند، اظهار خوشحالی کردند، تصریح کرد: اینها در رسانه ها و گفتارهایشان به عنوان اینکه این تقصیر خود نخست‌وزیر و دولت عراق بوده، مسأله را به جنگ شیعه و سنی تعبیر کردند و گفتند که در عراق به مردم سنی ظلم شده و به این دلیل این تروریست‌ها بوجود آمدند و موصل اشغال شده است!

روحانی خاطرنشان کرد: این مسائل نشان داد آن کشورها هم تا حدی پشت این داستان بودند و فکر می‌کردند با ابزار تروریسم، می‌توانند به اهداف منطقه‌ای خودشان دست پیدا کنند.

رئیس‌جمهور گفت: برای مردم ایران اما امروز بسیار مبارک است، چرا که نشان می دهد دولت و نظام جمهوری اسلامی ایران از آغاز تصمیم درستی گرفت و امروز همه جهانیان در واقع به نحوی به درستی مسیری که ایران انتخاب کرده بود، اعتراف می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه در همان آغاز دولت یازدهم در سازمان ملل به دنیا گفتیم که امروز خشونت و افراطی‌گری یک خطر بزرگ برای منطقه و جهان است و همه باید دست به دست هم دهیم و جهانی عاری از افراطی‌گری و خشونت داشته باشیم، اضافه کرد: خوشبختانه سازمان ملل به آن ندا پاسخ مثبت داد و قطعنامه پیشنهادی ایران در مجمع عمومی سازمان ملل به اتفاق آراء تصویب شد. این ندای اول ایران در این منطقه بود، قبل از اینکه هنوز مسأله تروریسم و افراطی‌گری در منطقه اوج بگیرد.

رئیس‌جمهور با بیان اینکه این موضع جمهوری اسلامی نشان داد که بینش، دیدگاه و آینده‌نگری ایران،  دقیق و درست است، اظهار داشت: بسیاری از سران کشورهای اروپایی که در سال 92 در حاشیه اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل با آنها درباره مسائل منطقه صحبت می‌کردم و برای آنها سخت بود که آن حرف‌ها را قبول کنند، در سال‌های بعد در همان دیدارهای حاشیه سازمان ملل به من می گفتند که امروز اعتراف می‌کنیم حرف‌های شما در سال‌های گذشته درست بوده است.

وی تصریح کرد: آنها انتخاب و راه دیگری را در پیش گرفته بودند. فکر می‌کردند برهم زدن دولت‌های منطقه و حاکمیت دولت‌ها در این منطقه ، راه حل است. آنها فکر می‌کردند حاکمیت عراق و سوریه و برخی کشورهای دیگر منطقه باید تغییر کند. برخی فکر می‌کردند که می‌توانند موضوع تروریسم را در منطقه به عنوان اعتراض مردمی جلوه دهند و بگویند این مردم هستند که این حکومت را نمی‌خواهند، در حالی که کاملاً مشخص بود نمی شود ماهیت تروریسم را با پوشاندن این لباس‌ها مخفی کرد.

رئیس‌جمهور ادامه داد: در ماه‌ها و سال‌های بعد، تروریست‌ها، مخصوصاً داعش در سوریه و عراق کارهایی کردند که تقریباً همه طرفداران خودشان را شرمنده ساختند. انسانیت را در تاریخ زیر علامت تعجب قرار دادند که آیا واقعاً می‌شود فردی ادعای انسانیت بکند، یا حتی بالاتر ادعا کند که من پیرو دین توحیدی و رحمت یعنی دین اسلام هستم و این چنین در منطقه جلادی کند؟! شما دیدید فردی را در قفس گذاشتند و زنده زنده او را سوزاندند.

روحانی با اشاره به اینکه چنین کارهای وحشیانه ای در دهه‌های اخیر کمتر سابقه داشت، خاطرنشان کرد: البته ما شبیه این جلادی‌ها را در سالهای 59 و 60 در ایران مشاهده کردیم. تروریست‌هایی در ایران بودند که متأسفانه اکنون برخی‌ از آنها در اروپا حضور دارند، پوست بدن یک پاسدار کمیته را جدا کردند و درآوردند. ما این جنایت‌های بزرگی را که منافقین در کشور ما انجام دادند، یادمان نرفته است. مردم ما با اینگونه جنایات ناآشنا نبودند، اما مردم جهان شاید کمتر با این اقدامات وحشیانه آشنا بودند که تروریست‌ها تا این حد می‌توانند خطرناک باشند.


مطالب پربازدید سایت

مردم آلبانی استرداد و خروج اعضای گروهک منافقین را از دولت خود مطالبه کنند

دادگاه رسیدگی به اتهامات سرکردگان گروهک تروریستی منافقین آغاز شد

سوم اردیبهشت سالروز ترور شهید سپهبد محمدولی قرنی؛

روایت تنها شاهد اولین ترور

فرزند شهید آقامیری می‌گوید منافقین باید به اشد مجازات محکوم شوند

فرزند شهید ترور: منافقین به اشد مجازات محکوم شوند

دبیرکل بنیاد هابیلیان در دیدار جمعی از جوانان و نوجوانان بهشهری:

حیات رژیم صهیونیستی وابسته به ترور است

جدیدترین مطالب

سوم اردیبهشت سالروز ترور شهید سپهبد محمدولی قرنی؛

روایت تنها شاهد اولین ترور

فرزند شهید آقامیری می‌گوید منافقین باید به اشد مجازات محکوم شوند

فرزند شهید ترور: منافقین به اشد مجازات محکوم شوند

مردم آلبانی استرداد و خروج اعضای گروهک منافقین را از دولت خود مطالبه کنند

دادگاه رسیدگی به اتهامات سرکردگان گروهک تروریستی منافقین آغاز شد

دبیرکل بنیاد هابیلیان در دیدار جمعی از جوانان و نوجوانان بهشهری:

حیات رژیم صهیونیستی وابسته به ترور است

دبیرکل بنیاد هابیلیان در دیدار با خانواده شهید کامیاب مطرح کرد:

مجازات منافقین را در محاکم بین المللی نیز دنبال خواهیم کرد

بنیاد هابیلیان (خانواده شهدای ترور کشور)

باز هم تروریسم و باز هم کاپشن صورتی

حمله تروریستی به سه نقطه شهرستان چابهار و راسک

تعداد شهدای حمله تروریستی به راسک و چابهاربه 16 نفر رسید

فروردین 1403
شنبه 1 شنبه 2 شنبه 3 شنبه 4 شنبه 5 شنبه جمعه
1
2
3
4
5
8
9
10
11
12
16
17
18
19
20
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31

دانلود فیلم های تروریستی ایران و جهان