افشای نقش آمریکا در انتشار ویروس کرونا

Si Anthraxdc

پایگاه خبری دیلی میل در افشاگری خود اعلام کرد آزمایشگاهی در ووهان با استفاده از پول دولت آمریکا باعث انتشار ویروس کرونا شده است.

به گزارش پایگاه خبری‌تحلیلی هابیلیان به نقل از تسنیم؛ پایگاه خبری «دیلی میل» در افشاگری اخیر خود نوشت: یک آزمایشگاه در کشور چین با استفاده از کمک‌هزینه دولت آمریکا، اقدام به تحقیقات روی خفاش‌هایی کرده است که به‌گفته دانشمندان حامل ویروس کرونا بودند.

دیلی میل نوشت، انستیتوی ویروس‌َشناسی شهر ووهان چین با استفاده از کمک 3.7 میلیون دلاری دولت آمریکا، روی پستاندارانی که حامل ویروس کرونا بوده‌اند، آزمایش‌هایی را انجام داده است.

توالی ژنوم ویروس کرونا نشان می‌دهد که این ویروس از خفاش‌هایی یافت شده‌اند که در غار شهر «یوننان» چین زندگی می‌کردند اما در ابتدا گمان برده می‌شد که ویروس کرونا در بازار فروش حیوانات در ووهان به انسان منتقل شده‌اند.

این افشاگری که انستیتوی ویروس‌شناسی ووهان با استفاده از پول دولت آمریکا به انجام آزمایش‌هایی روی خفاش‌های حامل ویروس کرونا پرداخته است، ترس‌های بیشتری را برانگیخته که آزمایشگاه و نه بازار فروش حیوانات منبع شیوع ویروس کرونا بوده است.

گروه‌های فشار در آمریکا سریعاً به این گزارش واکنش نشان داده و از اینکه بودجه دولتی آمریکا برای انجام آزمایش‌های بی‌رحمانه و خطرناک روی حیوانات در انستیتوی ووهان استفاده شده است، شدیداً انتقاد کرده‌اند.

«مت گاتز» عضو کنگره آمریکا در این باره گفت: «من از اینکه سال‌هاست دولت آمریکا بودجه آزمایش‌های خطرناک و بی‌رحمانه در ووهان چین را تأمین می‌کند که باعث گسترش جهانی ویروس کرونا شده است، منزجر می‌شوم.»

«آنتونی بلوتی» رئیس گروه فشار "White Coat Waste" آمریکا، دولت کشور خود را به‌دلیل پرداخت هزینه‌ها محکوم  و تصریح کرد: «ممکن است خفاش‌های حامل ویروس کرونا پس از انجام آزمایش‌ها در آزمایشگاه ووهان به بازارهای فروش حیوانات فروخته شده باشند.»

این آزمایشگاه ویروس‌شناسی به‌ارزش 37 میلیون دلار که در نوع خود پیشرفته‌ترین آزمایشگاه شناخته می‌شود، در 20 مایلی بازار فروش حیوانات در شهر ووهان چین قرار دارد.

بر اساس اسناد به‌دست‌آمده از روزنامه "the mail"، دانشمندان در بخشی از پروژه‌ای که که توسط مؤسسه ملی بهداشت آمریکا تأمین شده است، خفاش‌ها را آزمایش کردند.

مؤسسه ملی بهداشت آمریکا، آژانس اصلی دولت آمریکاست که مسئول تحقیقات زیست‌پزشکی و بهداشت عمومی است.

انستیتوی ویروس‌شناسی ووهان در وب‌سایت خود نام مؤسسه ملی بهداشت آمریکا را به‌عنوان شریک آورده است.

دانشمندان در انستیتوی ویروس‌شناسی آمریکا به‌عنوان بخشی از تحقیقات مؤسسه ملی بهداشت آمریکا، ویروس کرونا را به خوکچه‌های سه‌روزه تزریق کردند.

همچنین گفته می‌شود که یک مؤسسه دوم در شهر ووهان چین که سه مایل با بازار فروش حیوانات فاصله داشته است،  آزمایش‌هایی را روی حیواناتی همچون خفاش‌ها انجام داده است تا بتواند انتقال ویروس توسط جوندگان را بررسی کند.

انستیتوی ویروس‌شناسی ووهان که بیش از 1500 نوع ویروس خطرناک را در خود نگهداری می‌کند، در تحقیقات در مورد خطرناک‌ترین پاتوژن‌ها مخصوصاً پاتوژن‌های حمل‌شده توسط خفاش‌ها تخصص دارد.


مطالب پربازدید سایت

شهادت یک نوزاد در حمله تروریست‌ها

حمله تروریست‌ها در ایام نوروز

جدیدترین مطالب

شهادت یک نوزاد در حمله تروریست‌ها

حمله تروریست‌ها در ایام نوروز

احمد عطایی مدیر انتشارات قدر ولایت

باید اعترافات و اسناد جنایات منافقین منتشر شود

دادگاه منافقین اقدامی در مسیر عدالت؛

روایت خانواده‌های شهدای ترور از جنایت‌های فرقه نفاق

مطالب پربازدید بخش خبر

دی 1402
شنبه 1 شنبه 2 شنبه 3 شنبه 4 شنبه 5 شنبه جمعه
1
2
3
5
6
7
8
9
10
11
12
14
15
16
17
18
19
21
22
23
28
29

دانلود فیلم های تروریستی ایران و جهان