اروپا امنیتش را مرهون ایران است

Gha348

سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: دولت‌های اروپایی و سرویس‌های امنیتی آنها حتماً به‌خوبی می‌دانند امنیتی که امروز در اروپا وجود دارد مرهون تلاش‌های ایران بوده است.

به گزارش پایگاه خبری‌تحلیلی هابیلیان، بهرام قاسمی تصریح کرد: ما شاهد بودیم که گروه‌های تروریستی و تکفیری در خیابان‌های پاریس و دیگر پایتخت‌های اروپایی چه حوادثی را رقم زده و موجب ناامنی و خشونت شدند. مبارزه ایران با تروریسم در منطقه جدی بوده به طوری که امروز شاهدیم در سوریه تقریباً تا حد بسیاری اراضی سوریه و عراق از لوث وجود تروریست‌ها پاک شده است؛ ولی معتقدیم به‌رغم ضعیف شدن آنها، تروریسم هنوز وجود دارد و به یک عزم جدی و اجماع جهانی برای نابودی آن نیاز است.

وی افزود: کشورهای اروپایی باید به این نکته توجه کنند که تسری خشونت در اروپا توسط گروه‌های تروریستی در واقع به سابقه عملکرد خود آنان بازمی‌گردد. تروریست‌ها در همین منطقه توسط کانون‌های مشخصی پرورش یافتند، تولید و تسلیح شدند و به کمک ابزار مالی که در اختیارشان قرار گرفت باعث ایجاد وحشت و دهشت در اروپا شدند.

 

 سیاست دوگانه اروپا در قبال تروریسم

سخنگوی وزارت امورخارجه در مورد مقابله با اقدامات گروه‌های تروریستی تاکید کرد که این موضوع در روند کار وزارت امورخارجه جدید نیست و همیشه پیگیری شده است؛ ولی متأسفانه شاهد رفتار دوگانه مقام‌ها یا کشورهای اروپایی هستیم که به‌رغم شعارها و سخن‌های زیبایی که ایراد می‌کنند، در مقابل تروریسم سیاستی دوگانه اتخاذ کرده‌اند. کشورهای اروپایی در عمل در راستای منافع خودشان استانداردهایی تعریف می‌کنند که ناشی از این تعریف با برخی از گروه‌های تروریستی نه ‌تنها برخورد جدی نداشته، بلکه آنها را مورد توجه خود نیز قرار می‌دهند. همین نوع رفتار دوگانه کشورهای اروپایی سبب شده است که اعتماد بسیاری از مردم در جهان نسبت به کشورها و سیاستمداران اروپایی کاسته شود. از همین رو است که برخی معتقدند سیاستمداران اروپایی صرفاً به خاطر منافع خودشان از هر ابزاری استفاده می‌کنند. استفاده ابزاری اروپاییان از تروریسم موضوع جدیدی نیست و آنها تروریست‌ها را به دو شاخه خوب و بد تقسیم می‌کنند.

 

 تروریسم در هر شکلی ناپسند است

قاسمی تصریح کرد: از نظر جمهوری اسلامی ایران تروریسم در هر شکل، به هر صورت و در هر نقطه از جهان محکوم است و آن را پدیده تروریستی و شوم می‌دانیم. ما معتقدیم که نباید از هیچ‌گونه استاندارد چندگانه در زمینه تروریسم که یک بلیه شوم است، استفاده کرده و از آن دسته و گروهی که در راستای منافع ما باشد، دفاع کنیم. مبارزه با تروریسم سیاست همیشگی ایران بوده است. شما شاهد هستید که ایران در زمینه مبارزه با تروریسم در عراق، سوریه و حتی در دیگر مناطق، خارج از هرگونه استاندارد و تعریف مشخصی ورود پیدا می‌کند و اگر اقدامات و تلاش‌های ایران در سالیان گذشته نبود، امروز امنیت در اروپا نیز برقرار نمی‌شد.

قاسمی گفت: ما اصولاً به هیچ ابزاری برای مقابله با تروریسم نیاز نداریم. توقع اولیه‌مان از کشورهای اروپایی که ادعای تکامل، فرهنگ و پختگی دارند، این است که اراده لازم را باید در مقابله با این گروه‌ها داشته باشند. کشورهای اروپایی به‌طور کلی به ابزاری برای مقابله با گروه‌های تروریستی نیاز ندارند چراکه اطلاعات کافی را درباره ماهیت، اقدامات و تبادلات مالی آنها دارند و اگر اراده کافی داشته باشند، برخورد با آنها صورت می‌پذیرد. برخورد نکردن اروپاییان با گروه‌های تروریستی را باید به‌حساب همان استانداردهای دوگانه و استفاده ابزاری از تروریسم گذاشت.

سخنگوی وزارت امورخارجه افزود: اروپاییان همیشه این سیاست را در قبال تروریسم داشته و به‌عنوان نمونه می‌توان سوریه را مثال زد. اروپایی‌ها در سوریه ابتدا از تروریست‌ها علیه دولت قانونی بشار اسد حمایت کردند ولی با گذشت زمان متوجه اشتباهات خود شدند. عملکرد اروپاییان در قبال تروریسم باعث شده است بسیاری از اعضای گروه‌های تروریستی همچون داعش از شهروندان این کشورها باشند. جدی برخورد نکردن با تروریسم موجب شده است افرادی که در اروپا بزرگ شده، تحصیل کرده‌اند و کار می‌کنند به عضویت گروه‌های تروریستی دربیایند. آن‌طور هم که به نظر می‌رسد تروریست‌هایی که از سوریه و عراق به اروپا بازگشته‌اند با برخورد جدی روبه رو نشده‌اند.


مطالب پربازدید سایت

دبیرکل بنیاد هابیلیان در دیدار با خانواده شهید کامیاب مطرح کرد:

مجازات منافقین را در محاکم بین المللی نیز دنبال خواهیم کرد

جدیدترین مطالب

دبیرکل بنیاد هابیلیان در دیدار با خانواده شهید کامیاب مطرح کرد:

مجازات منافقین را در محاکم بین المللی نیز دنبال خواهیم کرد

بنیاد هابیلیان (خانواده شهدای ترور کشور)

باز هم تروریسم و باز هم کاپشن صورتی

حمله تروریستی به سه نقطه شهرستان چابهار و راسک

تعداد شهدای حمله تروریستی به راسک و چابهاربه 16 نفر رسید

سعید کریمی از مجروحان حمله تروریستی راسک و چابهار عیادت کرد

وضعیت مجروحان حمله تروریستی چابهار و راسک

محمود عباس‌زاده مشکینی عضو کمیسیون امنیت ملی

ورود کمیسیون امنیت ملی به حمله تروریستی راسک و چابهار

معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور:

عناصر تروریستی راسک و چابهار ملیت غیر ایرانی دارند

مطالب پربازدید بخش خبر

شهادت یک نوزاد در حمله تروریست‌ها

حمله تروریست‌ها در ایام نوروز

حمله تروریستی به سه نقطه شهرستان چابهار و راسک

تعداد شهدای حمله تروریستی به راسک و چابهاربه 16 نفر رسید

فروردین 1403
شنبه 1 شنبه 2 شنبه 3 شنبه 4 شنبه 5 شنبه جمعه
1
2
3
4
5
8
9
10
11
12
16
17
18
19
20
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31

دانلود فیلم های تروریستی ایران و جهان