ارتباط دادن اسلام به تروریسم ظلم و بی‌تفاوتی به حقایق است

Altayeb

دکتر احمد الطیب شیخ الازهر گفت: ارتباط دادن اسلام به تروریسم ظلم و بی‌تفاوتی به حقایق تاریخی و واقعیت‌هاست.

به گزارش سرویس بین‌الملل پایگاه اطلاع‌رسانی هابیلیان به نقل از پایگاه خبری الیوم السابع مصر، شیخ الازهر در نخستین سفر شرق آسیایی خود به اندونزی با بیان مطلب فوق گفت: به نام دین و به نام اسلام، جنایت‌های وحشیانه و خونینی انجام می‌شود تا جایی‌که در میان ادیان سه‌گانه آسمانی، تنها اسلام را متهم به تروریسم می‌کنند، این یک قضاوت ظالمانه و فریب افکار است و این اتهامات ارتباطی با واقعیت و تاریخ ندارد.

الطیب افزود: روشن است که برخی پیروان ادیان دیگر، به نام دینشان و به اعتراف بزرگانشان، خشونت و توحش زایدالوصفی را مرتکب شدند. آیا جنگ‌های صلیبی در سرزمین‌های اسلامی، جنگ‌های مذهبی در اروپا و دادگاه‌های تفتیش عقاید (انگیزاسیون) علیه یهودیان و مسلمانان، تروریسم و توحش و لکه ننگی بر پیشانی بشریت در تاریخ نبود؟

الطیب با اشاره به موضوع «تروریسم مقارن» گفت: نگاهی به آنچه که تروریسم مقارن نامیده می‌شود ثابت می‌کند که مسلمانان در قله انصاف و واقع‌گرایی قرار داشتند. آن‌ها از همان ابتدا میان ادیان و اصول این ادیان و انحرافات برخی پیروان آن‌ها تمایز قائل بوده‌اند. دانشمندان و مورخان مسلمان، جنگ‌های تروریستی (صلیبی) را جنگ‌های فرنگی‌ها می‌نامیدند و آن‌ها را به نام ادیان که این جنگ‌ها به نام آن‌ها رقم خورد، نمی‌نامیدند. حتی در نام‌گذاری، آن را به صلیب نیز نسبت ندادند. این نشان‌دهنده آگاهی بالای آن‌ها در تمایز قائل‌شدن میان دین به عنوان هدایت الهی و میان دین‌فروشان است.

شیخ الازهر با اشاره به تجاوزهای تاریخی به مسلمانان گفت: مسلمانان همچنان در مناطق مختلفی از دنیا مورد تعرض قرار می‌گیرند و متأسفانه نهادهای بین‌المللی در این موضوع سکوت کرده‌اند.

 


مطالب پربازدید سایت

شهادت یک نوزاد در حمله تروریست‌ها

حمله تروریست‌ها در ایام نوروز

جدیدترین مطالب

شهادت یک نوزاد در حمله تروریست‌ها

حمله تروریست‌ها در ایام نوروز

احمد عطایی مدیر انتشارات قدر ولایت

باید اعترافات و اسناد جنایات منافقین منتشر شود

دادگاه منافقین اقدامی در مسیر عدالت؛

روایت خانواده‌های شهدای ترور از جنایت‌های فرقه نفاق

مطالب پربازدید بخش خبر

دی 1402
شنبه 1 شنبه 2 شنبه 3 شنبه 4 شنبه 5 شنبه جمعه
1
2
3
5
6
7
8
9
10
11
12
14
15
16
17
18
19
21
22
23
28
29

دانلود فیلم های تروریستی ایران و جهان