آیین بزرگداشت سالگرد عروج آیت ا... طالقانی در تهران برگزار شد

Salgardataleghani

آیین بزرگداشت سی و سومین سالگرد عروج ابوذر زمان حضرت آیت الله طالقانی یکشنبه شب با حضور شماری از مسوولان واقشارمختلف مردم در مسجد هدایت تهران برگزار شد.

 

به گزارش خبرنگار گروه اخبار شب ایرنا ، در این آیین معاون اول قوه قضاییه و رییس مرکز اسناد انقلاب اسلامی سخنرانی کردند.

 

معاون اول قوه قضاییه در سخنانی گفت : آیت الله طالقانی به عنوان پیش قراول نهضت اسلامی ایران ، دینداری وعدالت خواهی مطرح بودند.

 

حجت الاسلام والمسلمین سید ˈابراهیم رییسیˈ افزود : ایشان یک چهره خداجو و خداترس بودند وچون ترس خدا داشت هیچ صاحب قدرتی را موثر نمی دانست.

 

وی گفت:ایشان اعتقاد داشتند درخلوت و چه در همه حالات باید به خداوند اندیشید.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود اظهارداشت: خداوند از عالمان دینی پیمان گرفته که آموزه های دینی را تعلیم دهند و به تربیت نفوس مستعده بپردازند.

 

رییسی اظهارداشت: مرحوم آیت الله طالقانی یک مفسر قرآن، آموزش دادن قرآن را در مسجد هدایت آغاز کرد وتلاش مجاهدانه ایشان به غیر از ایامی که در زندان بودند بیش از 40 سال به طول انجامید.

 

وی افزود: مرحوم طالقانی جزو نخستین کسانی بودند که اعتقاد داشتند در زمان غیبت کبری باید حکومت دینی برقرار شود ودین باید درمتن زندگی انسان باشد.

 

رییسی گفت: آیت الله طالقانی در سخنرانی خود در مدرسه فیضیه قم اعلام اطاعت از امام خمینی کردند.

 

وی افزود: مهمترین خط ایت الله طالقانی خط ولایت بود و تاکید داشتند که مردم در هیچ زمانی نباید خط امامت و ولایت را گم کنند و این روش را در زندگی خود نیز پیاده کرد به طوری که در زندان با کمونیست ها و مارکسیست ها، چپی ها و راستی ها هم زندان بود ولی لحظه ای از راه خود منحرف نشد.

 

رییس مرکز اسناد انقلاب اسلامی دیگر سخنران این آیین بود که سخنرانی خود را با موضوع ˈنقش علمای شیعه در حفاظت از مکتب وامت شیعهˈ ایراد کرد.

 

حجت الاسلام والمسلمین ˈروح الله حسینیانˈ در بخشی از سخنان خود گفت: آیت الله طالقانی رسما حمایت و پشتیبانی خود را از ولایت فقیه اعلام کرده و به صراحت گفته اند که امام خمینی(ره) برای مرجعیت و زعامت بهترین است.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: امام خمینی(ره) در تمجید از آیت الله طالقانی گفتند او برای اسلام به منزله حضرت ابوذر بود و زبان گویای او مانند شمشیر مالک اشتر برنده بود.


مطالب پربازدید سایت

شهادت یک نوزاد در حمله تروریست‌ها

حمله تروریست‌ها در ایام نوروز

جدیدترین مطالب

شهادت یک نوزاد در حمله تروریست‌ها

حمله تروریست‌ها در ایام نوروز

احمد عطایی مدیر انتشارات قدر ولایت

باید اعترافات و اسناد جنایات منافقین منتشر شود

دادگاه منافقین اقدامی در مسیر عدالت؛

روایت خانواده‌های شهدای ترور از جنایت‌های فرقه نفاق

مطالب پربازدید بخش خبر

دی 1402
شنبه 1 شنبه 2 شنبه 3 شنبه 4 شنبه 5 شنبه جمعه
1
2
3
5
6
7
8
9
10
11
12
14
15
16
17
18
19
21
22
23
28
29

دانلود فیلم های تروریستی ایران و جهان