آمریکا به فکر احیای دوباره تروریسم در منطقه است

157827057

توطئه های آمریکا علیه مسلمانان و ملت های غرب آسیا، به ویژه عراق و سوریه تمامی ندارد و واشنگتن هر روز توطئه ای جدید علیه مردم این دو کشور طراحی و اجرا می کتد و تازه ترین تحرکات آمریکا در منطقه نشان می دهد که بار دیگر به فکر بهره برداری از تروریسم و احیای داعش افتاده اند.

 

با اینکه که کمتر از چند روز به واگذاری قدرت از سوی دونالد ترامپ به جو بایدن مانده، اما سیاست های ضدانسانی واشنگتن علیه کشورهای مسلمان ادامه دارد و این موضوع نشان می دهد که هرچند روسای جمهور آمریکا تعیین کننده بسیاری از سیاست های این کشور می باشند، اما دولت و قدرت سایه و مخفی در آمریکا تعیین کننده برخی از سیاست های این کشور در جهان است.

 

آمریکا در روزهای اخیر دو سیاست را در دو کشور عراق و سوریه در پیش گرفته که این دو سیاست در راستای هم در حال اجرا است که به اعتقاد کارشناسان مسائل منطقه نتیجه هر دوی آنها وارد کردن خسارت های سنگین به مردم دو کشور عراق و سوریه می باشد.

 

یکی از سیاست هایی که آمریکا در عراق اجرا کرد، کاهش نیروهای نظامی این کشور از حدود هفت هزار نفر به دو هزار و پانصد نفر بود.

 

هرچند شاید این موضوع موفقیت خوبی برای حکومت عراق بشمار برود و قسمتی از خواسته پارلمان و مردم این کشور را که خروج تروریست های آمریکایی از عراق می باشد، برآورده سازد، اما پشت این قضیه چیز دیگری است.

 

پارلمان عراق در اواخر دیماه سال گذشته (۱۳۹۸) با آرای قاطع اخراج تروریست های آمریکایی از عراق را به تصویب رساند؛ دلیل این اقدام پارلمان عراق که درخواست مردم این کشور پشت آن بود، اقدام به ترور مذبوحانه سپهبد حاج قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه و ابو مهدی المهندس  جانشین الحشد الشعبی عراق و همراهانشان بود که در ۱۳ دی ماه همان سال توسط پهپادهای آمریکایی ناجوانمردانه به شهادت رسیدند.

 

آمریکایی ها از همان زمان تصویب اخراج نیروهای خود توسط پارلمان عراق، موضع گرفتند و اقدام به سنگ اندازی در این زمینه کردند و کار به جایی رسید که عناصر خود را در این کشور برای به آشوب کشاندن عراق به ویژه در جنوب و شرق این کشور فعال تر کردند.

 

هرچند سران آمریکا  در سال های اخیر همواره ادعا کرده اند که نیروهای آنها در عراق برای مقابله با گروه تروریستی داعش می باشد، اما همراهی تروریست های آمریکایی با تروریست های داعش در عراق و سوریه، دروغ های یانکی ها در این زمینه را همیشه افشا کرده است.

 

یکی دیگر از سیاست های اخیر آمریکا در منطقه آزادی صدها تروریست داعشی در شمال شرق سوریه (استان الحسکه) و آموزش و تجهیز آنها برای انجام اقدامات تروریستی در دو کشور عراق و سوریه می باشد؛ اقدامی که در چند مرحله صورت پذیرفته است.

 

رسانه های منطقه روز گذشته (جمعه) اعلام کردند که شهر حسکه سوریه از مدتی قبل صحنه فعالیت چشم‌گیر بالگردهای آمریکایی در ساعات اخیر شب است؛ در این میان اطلاعاتی در مورد اقدام این بالگردها در انتقال زندانیان داعش به مرزهای سوریه و عراق مطرح شده است.

 

به گزارش المیادین، برای دهمین شب متوالی، بالگردهای ائتلاف بین المللی تحت امر آمریکا در آسمان شهر حسکه رؤیت شده اند که با ارتفاع کم بر فراز محله‌های این شهر پرواز می‌کردند و فعالیت آنها در مناطق جنوبی این شهر متمرکز بود، جایی که در آن زندان‌های تروریست های داعش در بند کردهای سوری با تابعیت‌های مختلف وجود دارد.

 

منابع میدانی سوریه هم اعلام کرده اند که بالگردهای وابسته به آمریکا به صورت روزانه چندین مرتبه زندانیان داعش را از دو زندان غویران و الصناعه در شهر حسکه به سمت پایگاه‌های خود در عراق و جنوب سوریه انتقال می‌دهند.

 

این منابع فاش کردند که روزانه تعدادی از زندانیان داعشی که بیشتر آنها تابعیت عراقی دارند، در محله غویران جمع می‌شوند و با بالگردهای آمریکایی به عراق و جنوب سوریه (پایگاه التنف) انتقال پیدا می‌کنند.

 

این منابع خاطرنشان کردند که آمریکا در سه ماه اخیر، صدها تروریست داعشی را از زندان‌های الشدادی و حسکه به منطقه ۵۵ کیلومتری در منطقه التنف (پایگاه غیر قانونی آمریکایی ها در خاک سوریه – هم مرز با اردن و عراق) انتقال داده و آنها را برای حملات به پایگاه‌های ارتش سوریه و عراق آماده و تجهیز کرده اند.

 

همانگونه که سال های قبل هیلاری کلینتون وزیر خارجه سابق آمریکا اعلام کرد، گروه تروریستی داعش توسط آمریکایی ها برای اجرای مقاصد یانکی ها در منطقه غرب آسیا ایجاد شد تا در مواقع مورد نیاز از آن بهره ببرند و در زمان کنونی نیز که به آمریکایی ها در عراق برای خروج از این کشور فشار زیادی وارد شده، یکی دیگر از زمان های مورد استفاده از داعش برای یانکی ها برای به آشوب کشاندن عراق و سوریه فراهم شده است تا آمریکایی ها به زعم خود با کم کردن نیرو و اعزام تروریست های مجهز داعش به عراق نشان دهند که حضور آنها در خاک این کشور ضروری است و اگر آنها نباشند عراق به آشوب کشیده می شود.

 

این درحالی است که عراقی ها بارها اعلام کرده اند که در صورت خروج کامل تروریست های آمریکایی از عراق، تروریست های داعش دیگر حامی و پشتیبان نخواهند داشت و نیروهای عراقی به راحتی می توانند شر آنها را از سر مردم خود کوتاه کنند و این کشور را به آرامش و ثبات برسانند.

 

 همانگونه که اوضاع این روزهای آمریکا با توجه به تغییر رئیس جمهور این کشور در روزهای آینده بسیار درهم و متشنج می باشد، بعید نیست برای دور کردن اذهان عموم جهان از مسایل داخل آمریکا، یانکی ها فتنه ای جدید در منطقه به ویژه عراق یا سوریه با ابزار خود یا همان داعش به راه بیندازند.


دی 1402
شنبه 1 شنبه 2 شنبه 3 شنبه 4 شنبه 5 شنبه جمعه
1
2
3
5
6
7
8
9
10
11
12
14
15
16
17
18
19
21
22
23
28
29