آماده همکاری با ایران برای مبارزه با تروریسم هستیم

169583987

سفیر استرالیا در جمهوری اسلامی ایران از آمادگی کشور متبوعش برای همکاری با ایران برای مبارزه با تروریسم خبر داد.

 

به گزارش هابیلیان به نقل از روابط عمومی استانداری یزد، "لیندال ساکس"روز شنبه در دیدار با استاندار یزد با قدردانی از سخاوت ایرانیان در میزبانی از اتباع افغانستان، به تحولات اخیر این کشور همسایه ایران اشاره و خاطرنشان کرد: استرالیا و ایران دغدغه مشترکی درباره طالبان دارند.

 

استاندار یزد هم در این دیدار  گفت: ما در جمهوری اسلامی ایران براساس آموزه های دینی و تاکید رهبر معظم انقلاب مبنی بر لزوم برخورداری آوارگان و پناهندگان کشور افغانستان از شرایط یکسان در حوزه معیشت، بهداشت و آموزش در بیش از ۴۰ سال، مانند برادر آغوش خود را در برابر میلیون ها پناهنده افغانی باز نگهداشته ایم.

 

مهران فاطمی ادامه داد: البته در سال های اخیر وضعیت دشوار اقتصادی کشور به دنبال تحریم های ظالمانه غرب، همه گیری کووید_۱۹، خشکسالی های اخیر و نیز تحولات سیاسی اخیر کشور افغانستان، تحقق شرایط مطلوب را برای ما دشوار کرده است.

 

وی جمعیت تبعه افغانستانی ساکن استان یزد را قریب به ۳۰۰ هزار نفر دانست و افزود: همکاری کشور استرالیا در ارتقاء وضعیت زندگی مهاجرین و پناهندگان افغانی در استان؛ به عنوان هدف و دغدغه مشترک ما به ویژه در حوزه های معیشتی، آموزشی، بهداشت و سلامت روان، امکانات زیرساختی در حوزه های مختلف آموزشی، میهمانشهرها و اماکن ورزشی، قطعا راهگشا خواهد بود.

 

فاطمی با اشاره به برنامه سفر سفیر استرالیا به استان یزد و بازدید ایشان از برخی مناطق و طرح های انجام شده و در حال انجام در استان پیرامون بهبود وضعیت زندگی مهاجرین افغان، خاطرنشان کرد: امید است این بازدید های میدانی، افق دید جامع و کامل تری را در رابطه با نیازمندی ها و طرح هایی که استان برای بهبود وضعیت مهاجرین افعانی مد نظر دارد، بوجود آورد.

 

استاندار یزد در پایان اضافه کرد: انتظار ما این است که حمایت های بیشتر و گسترده تری در رابطه با ایجاد یک وضعیت مطلوب و انسان دوستانه برای مهاجرین افغانستانی فراهم شود.


مطالب پربازدید سایت

شهادت یک نوزاد در حمله تروریست‌ها

حمله تروریست‌ها در ایام نوروز

جدیدترین مطالب

شهادت یک نوزاد در حمله تروریست‌ها

حمله تروریست‌ها در ایام نوروز

احمد عطایی مدیر انتشارات قدر ولایت

باید اعترافات و اسناد جنایات منافقین منتشر شود

دادگاه منافقین اقدامی در مسیر عدالت؛

روایت خانواده‌های شهدای ترور از جنایت‌های فرقه نفاق

مطالب پربازدید بخش خبر

دی 1402
شنبه 1 شنبه 2 شنبه 3 شنبه 4 شنبه 5 شنبه جمعه
1
2
3
5
6
7
8
9
10
11
12
14
15
16
17
18
19
21
22
23
28
29

دانلود فیلم های تروریستی ایران و جهان