آغاز پروژه بازتولید تروریسم در اروپا

2757645 446کشور‌های اروپایی طی ماه‎های گذشته به کاهش سختگیری‎های خود نسبت به اتباع اروپایی گروه تروریستی داعش اقدام کرده‎اند که این موضوع بار دیگر جنجالی شده است. 

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی هابیلیان به نقل از میزان، طی ماه‌های اخیر، بسیاری از کشور‌های اروپایی از سخت گیری‌های خود در قبال اتباع اروپایی گروه تروریستی داعش کاسته و حتی برخی از آنها مانند انگلیس، ارائه درخواست کسب دوباره تابعیت این کشور از سوی اعضای انگلیسی داعش را حق مسلم این تروریست‌های تکفیری می‌دانند. کار به جایی رسیده است که بسیاری از شهروندان اروپایی نگران جولان دوباره تروریست‌های اروپایی داعش در خیابان‌های خود باشند. در این میان، دستگاه‌های امنیتی و برخی رسانه‌های غربی، در صددند به نام حمایت از حقوق زنان و کودکان اعضای اروپایی داعش، زمینه بازگشت آن‌ها به کشور‌های اروپایی را فراهم سازند.

 

دغدغه‌ای به نام کودکان داعشی!

نوع و نحوه ورود رسانه‌های غربی به پرونده کودکان و زنان داعشی، به وضوح نشان می‌دهد که غرب چگونه قصد «بازتولید تروریسم تکفیری» با استفاده ابزاری از نام حقوق بشر را دارد.

 

یورونیوز در یکی از گزارش‌های اخیر خود در این خصوص می‌نویسد «در پی سقوط داعش در عراق و سوریه، یکی از بزرگترین چالش‌های اتحادیه اروپا، بازگرداندن فرزندان بسیاری از اعضای این باصطلاح خلافت به خانه است؛ اگر تلاش برای نپذیرفتن باصطلاح مجاهدان اروپایی، برای دولت‌ها توجیه امنیتی داشته باشد، سرباز زدن از پذیرش کودکان پدر و مادر‌های افراطی، با هیچ عذری رافع مسئولیت دولت‌ها نیست؛ ۲۷ کشور عضو اتحادیه اروپا هنوز در این باره به توافق مشترک نرسیده اند و همچنان ماه‌ها است که بسیاری از کودکان و زنان اعضای اروپایی داعش در اردوگاه‌های شمال سوریه، به ویژه اردوگاه الهول، محبوس هستند

 

بر اساس گزارش یورونیوز، فرانسه و بلژیک در دسته آخرین کشور‌های اروپایی هستند که پذیرفته تا از فرزندان اعضای داعش که ملیت این کشور‌ها را داشته اند، میزبانی کنند اما روند بازگرداندن این کودکان بسیار کند است.

 

برخی از خویشاوندان آنها در این دو کشور می‌گویند هنوز دولت‌ها آماده نیستند تا قاطعانه به بازگشت کودکان جهادگرایان داعش به سرزمین مادریشان کمک کنند.

 

«نیکلا کوهن»، وکیل بلژیکی خانواده‌های عضو داعش می‌گوید «دولت‌ها وظیفه قانونی شان حمایت از کودکان و افراد زیرسن قانونی است.»

 

به گفته وی، اینکه در چند سال اخیر بسیاری از کودکان در اردوگاه‌ها گرفتار شده اند باید موجب شرمساری دولت‌های اروپایی باشد.

 

شرمساری واقعی دولت‌های اروپایی!

با این حال، اکثریت قریب به اتفاق رسانه‌های اروپایی، هرگز از شرمساری واقعی اتحادیه اروپا سخنی به میان نیاورده اند!

 

کشور‌هایی مانند آلمان، انگلیس و فرانسه به واسطه حمایت از عربستان سعودی و امارات در جنگ یمن و فراتر از آن، تجهیز غیر مستقیم داعش و دیگر گروه‌های تروریستی- تکفیری با سلاح‌های مرگبار، بانی کشتار و آوارگی میلیون‌ها نفر در منطقه غرب آسیا بوده‌اند.

 

سوال اصلی اینجاست که چرا رسانه‌های غربی، دولتمردان و حقوقدانان این کشورها، کمترین سخنی در خصوص کودکان سوری و عراقی که پدران و مادران آنها توسط اعضای گروه تروریستی داعش به بدترین نحو ممکن کشته یا حتی ذبح شده اند به میان نمی‌آورند؟

 

به راستی چرا این رسانه‌ها دلسوزی در خصوص کودکان و زنان تروریست‌های داعش را نسبت به دلسوزی در خصوص وضعیت اسفناک بازماندگان حملات تروریستی داعش در منطقه ترجیح می‌دهند؟!

 

دلیل این مسئله کاملا مشخص است! تعلق خاطر گروه‌های تروریستی و تکفیری در منطقه به کشور‌های غربی، رژیم صهیونیستی و رژیم سعودی سبب شده است تا رسانه‌های غربی نیز به عنوان حامیان منافع سیاستمداران خود، دست به چنین اقداماتی بزنند!

 

بر اساس گزارش یورونیوز، اغلب کمپ‌هایی که خانواده‌های داعش در آنها گرفتار هستند در کنترل کرد‌های وابسته به نیرو‌های موسوم به «دموکراتیک سوریه» هستند.

 

این گروه بار‌ها از کشور‌های اروپایی خواسته اند تا هرچه سریعتر وضعیت استرداد جنگجویان داعش و هم چنین زنان و فرزندان آنها را فراهم کنند.

 

ادعای مضحک دولت‌های اروپایی

برخی از تحلیلگران می‌گویند وضعیت دشوار زندگی کودکان و زنان در کمپ‌های سوریه، نسل جدیدی از باصطلاح «شورشیان» از دل هم این اردوگاه‌ها بوجود خواهدآورد!

 

برخی از سیاستمداران اروپایی هم از نبود یک سیاست مشترک اروپایی در ارتباط با فرزندان اعضای داعش ناراضی هستند.

 

اما سوال اصلی اینجاست که آیا مقامات اروپایی واقعا در صدد نجات منطقه غرب آسیا از چنگال داعش هستند؟ اگر این گونه است، دلیل حمایت‌های مستقیم و غیر مستقیم تسلیحاتی و مالی غرب و در مقابل، حمایت آنها از کشتار مردان، زنان و کودکان بیگناه در کشور‌هایی مانند عراق، یمن، سوریه و افغانستان چیست؟

 

آیا مقامات غربی توضیحی در قبال رفتار‌های متناقض خود در قبال حفظ حقوق کودکان دارند؟ آیا مقامات اروپایی فراموش کرده اند که شورای امنیت سازمان ملل و دبیر کل سابق آن (بان کی مون)، تحت تاثیر نفوذ مستقیم آنها، از صدور حتی یک قطعنامه علیه کشتار و نسل کشی کودکان یمنی توسط سعودی‌ها سرباز زده وبه حمایت از این جنایات وحشیانه ادامه می‌دهد؟

 

همدردی پارلمان اروپا با کودکان داعشی!

«ساسکیا بریکمونت»، نماینده حزب سبز در پارلمان اروپا می‌گوید «بار‌ها در جلسات متعدد از مقامات کمیسیون اروپا خواسته است تا هرچه سریعتر شرایطی فراهم کنند تا برخی ناظران اروپایی از اردوگاه‌های محل سکونت این کودکان بازدید کنند.»

 

به گفته این نماینده پارلمان اروپا، «به نظر می‌رسد اتحادیه اروپا همچنان می‌خواهد چشمانش را در مقابل این بحران ببندد.»

 

یورونیوز در قسمتی دیگر از گزارش خود تاکید کرده است که نهاد‌های حقوق‌بشری و حمایت از حقوق کودکان در اروپا بار‌ها از وضعیت سخت زندگی این کودکان در این اردوگاه‌ها گلایه کرده‌اند و به دولت‌های اروپایی هشدار داده‌اند.

 

به گفته سازمان‌های حمایت از حقوق کودکان، «رهاسازی این کودکان و نوجوانان در کمپ‌ها می‌تواند تاثیر بسیار مخربی روی سلامت روحی و فیزیکی آن‌ها بگذارد.»

 

حقایقی که نمی‌توان سانسور کرد!

واقعیت امر این است که پس از سقوط داعش، کشور‌های غربی استراتژی «بازتولید تروریسم تکفیری» را در عراق و سوریه از سر گرفته و تامین تجهیزات و آموزش نظامی و عملیاتی این گروه‌ها را نیز در دستور کار قرار داده اند.

 

به عنوان مثال، هلی برد بقایای داعش به سوی مناطق مرزی سوریه و عراق، مدت‌هاست توسط نیرو‌های آمریکایی مستقر در این دو کشور ادامه دارد.

 

حضور نیرو‌های آمریکایی در منطقه مرزی سوریه و عراق، به صورت کاملا محاسبه شده و هدفمند صورت گرفته است.

 

کشور‌های اروپایی مانند انگلیس، آلمان و فرانسه نیز از تحرکات تروریست‌های تکفیری در منطقه کاملا دفاع کرده و استمرار این اقدامات تروریستی را برای توجیه مداخله جویی‌های خود در غرب آسیا ضروری می‌دانند.

 

آیا در چنین شرایطی می‌توان اصالتی برای اشک تمساح کشور‌های غربی برای «حقوق کودکان داعشی»، قائل شد؟!

 


مطالب پربازدید سایت

شهادت یک نوزاد در حمله تروریست‌ها

حمله تروریست‌ها در ایام نوروز

جدیدترین مطالب

شهادت یک نوزاد در حمله تروریست‌ها

حمله تروریست‌ها در ایام نوروز

احمد عطایی مدیر انتشارات قدر ولایت

باید اعترافات و اسناد جنایات منافقین منتشر شود

دادگاه منافقین اقدامی در مسیر عدالت؛

روایت خانواده‌های شهدای ترور از جنایت‌های فرقه نفاق

مطالب پربازدید بخش خبر

دی 1402
شنبه 1 شنبه 2 شنبه 3 شنبه 4 شنبه 5 شنبه جمعه
1
2
3
5
6
7
8
9
10
11
12
14
15
16
17
18
19
21
22
23
28
29

دانلود فیلم های تروریستی ایران و جهان